Deurverlichting achteraf mogelijk?

Smeeuwis

Donateur
Hallo allemaal, in mijn O3 GL BL zitten in de voorportieren rode reflectoren in plaats van lampjes. Ik ben benieuwd of de lampjes zoals ze wel in de Elegance zitten achteraf eenvoudig kunnen worden aangebracht. Weet iemand dat? Ik kan me zo voorstellen dat de bedrading er al ligt namelijk, en dat alleen de fitting en het lampje er in moeten worden gemonteerd.

Ik heb het forum afgezocht naar een topic hierover, maar niet gevonden. Als het er wel blijkt te zijn: sorry...

Groeten,

Sander.

Joske

Forumguru
Heb je de reflector al eens gedemonteerd? Is vaak kinderlijk eenvoudig, gewoon plastic spie er tussen en klikken. Of een fijne platte schroevendraaier ingewikkeld met iets zachts.

Smeeuwis

Donateur
Ha Joske, de reflector heb ik er af gehad inderdaad. Er zit geen fitting en ik heb ook geen draden kunnen vinden, maar ik heb ook de portierbekleding er niet af gehad. Maar ik kan me wel voorstellen dat er bedrading zit in de kabelboom tot aan de deur, de dikke stekker zeg maar. Als dat zo is dan zou inbouw redelijk simpel moeten zijn toch?

Joske

Forumguru
handleiding how to=

Eerst raambediening uitbouwen en bij verwijderen van de cover de nummering die er op staat respecteren als volgorde!

1.png

Dan goed letten op de VOLGORDE! Zie nummering voor volgorde van losmaken..

2.png

heusinkveldb

Forumguru
Hier is al wel een keer iets over geschreven weet ik. Volgens mij heeft @Monteurtje ook al eens een inbouw gedaan.
Heb zelf al even zitten zoeken, mmaar kan het 123 niet vinden...

heusinkveldb

Forumguru
dit had ik in mijn Profielberichten staan. Geen idee hoe ik daar aan kom, maar ik weet dat ik me er ook een keer mee bezig heb gehouden:

Monteur75Portierwaarschuwingslampje in eenvoudig in te bouwen. Draadje naar positie 16 van de 32 polige stekker en 1 draadje naar bruine draad (massa) Alleen heeft de dealer een long codering nodig om het lampje te activeren. Ik wil het zelf ook gaan inbouwen maar heb de codering niet helaas. Als iemand die wel heeft hoor die graag.

heusinkveldb

Forumguru
zoals gezegd heb ik ergens gelezen dat het succesvol is ingebouwd, of dat nou @Monteurtje of @Monteur75 was?
Wellicht kunnen hun uitsluitsel geven :D Denk overigens dat de bekleding er niet af hoeft. Misschien voldoende de stekker in de deur los te maken en dan met een trekveer de kabel er door te trekken...

Smeeuwis

Donateur
Top! Ik heb een afspraak staan bij @ertromp dus dan kunnen we dit meteen regelen! Even langs de dealer voor de fittingen etc., LED lampjes via Superskoda.com. Dank voor alle hulp, binnenkort eens kijken hoe ver we komen, leuk projectje weer.

Zal binnenkort eens een post van alle MODs doen, als ik bij @ertromp ben geweest.

Smeeuwis

Donateur
@Bakkertje, Die units gaan niet passen hoor, en in de achterportieren zitten sowieso geen reflectoren dus ook geen gaten en geen lampjes... De glaasjes inclusief fitting kosten enkele euro's en draad heb ik zelf wel. Dagje puzzelen binnenkort. Wel bedankt voor het meedenken trouwens, ik kijk ook rond naar een set voor de O3, maar nog niet gevonden...

Cordoba

Forumguru
Overigens kun je bij dergelijke zaken ook kijken of je het doorvoerrubber van de portierstijl naar het portier makkelijk kunt loshalen: dan kun je makkelijk zien wat er aan bedrading het portier in gaat. Vooral aan de passagierszijde is dat wat makkelijker tellen, omdat daar minder knoppen in zitten. Voor passagiersdeur kun je rekenen op draden voor:
  • spiegel (verstelling en verwarming)
  • electrische raambediening
  • speakers in de deur
  • verlichting in de portieren.
  • bedrading deurslot (microswitch om te detecteren of deur wordt geopend, en via AB openen/sluiten)

Bovenaan Onderaan