Deurverlichting achteraf mogelijk?

Monteur75

Actief lid
Bekleding moet er wel af hoor, dit is wat je nodig hebt: 2x Portierwaarschuwingslampjes 6Y0 947 411 € 15.80 per stuk en 2x stekkerhuis 893 971 6323.50 per stuk.
De draadjes weet ik het nummer niet meer van maar kunnen ze bij de dealer makkelijk achterhalen.
De massa haalde ik bij het moertje van de ruitmechaniek vandaan. Draadje met een oogje en aansluiten maar.

Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Dank je @Monteur75, ik was nog niet achter de nummers aan gegaan. Draadjes heb ik zelf wel liggen, alleen de aansluitpin in de deurstekker moet ik weten maar dat had je ook al gemeld in dit draadje :-)

Van de week even de spullen bestellen. Als het er in zit volgt wel een how to denk ik. Oh en een update van alle mods.

Monteur75

Actief lid
Graag gedaan smeeuwis,
Je moet pin 16 hebben. Nummers staan op het blauwe stekkertje. 16 zit in op een hoekje.
Daarna wel even laten coderen bij de dealer.
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.

Smeeuwis

Donateur
Jazeker. Heb het deurpaneel al wel losgehad en gezien dat de constructie behoorlijk identiek is. Er zit een grote zwarte doos als controller, dus je hoeft niet de doorvoer naar de A stijl los te halen. Lampjes monteren stelt niets voor aangezien er al een glaasje zit in het deurpaneel. De verbinding met de blauwe stekker op de controller is de grootste 'uitdaging'. Je moet hier de - kabel op pin 5 splitsen en vervolgens weer netjes verbinden, en heel secuur werken om storingen door slechte massa te voorkomen.

Vraagje: zou je de - gewoon aan een kaal gemaakt stukje portier kunnen verbinden? Of werkt dat niet op het bussysteem? <edit> dit heb je een paar posts naar boven al beschreven... Bij moertje vandaan, klaar.

Laatst bewerkt:

Monteur75

Actief lid
Ja ik heb niet de originele massa draad gebruikt op pin 5. Maar, simpel de massa van de auto/portier.
Als je het origineel wilt doen, dan kun je de bruine draad beetje bloot maken, en een draad daaraan vast solderen. Trekt of snij anders wat zwarte tape we g voor meer ruimte. Wel weer netjes de gesoldeerde draden isoleren.
Geeft verder geen canbus storingen, omdat door massa draden geen canbus signalen gaan.
Gaat je lukken!

Smeeuwis

Donateur
Vanmorgen toch maar de originele reparatiedraden gehaald zoals op de audi post van @heusinkveldb stond. Het zijn zeer bijzondere kabelschoentjes die in de connectoren moeten, liever niet zelf kl...ten.

Ik hoop de inbouw één dezer dagen te kunnen doen, zal alles op de foto zetten en in de kennisbank plaatsen.

Monteur75

Actief lid
Zijn wel speciale stekkers inderdaad. Ben benieuwd of het lukt. En een lampje bij de handgreep is ook nog mogelijk. Je ziet in de bekleding waar je moet snijden. Ledlampje plaatsen en ook deze aansluiten op de 16 polige stekker op de positie die ik zo niet uit mijn hooft weet. Coderen en het zou moeten werken. Misschien ook leuk project.

Smeeuwis

Donateur
Klinkt inderdaad als een leuk project! Hoort zeker bij de sfeerverlichting? Want ik heb het in een O3 niet eerder gezien. Dan zou ik ook de armatuur bij de binnenspiegel willen aanpassen want daar zitten ook LED's in in de duurdere versies.

Monteur75

Actief lid
Dat hoort bij sfeerverlichting ja, ze noemen het in de onderdelen catalogus oriëntatie verlichting. Geeft erg mooi effect als het goed donker is.
Binnenverlichting weet ik wat je bedoeld,kwestie van andere unit en klaar? Lampje hoeft niet gecodeerd te worden.

Monteur75

Actief lid
Achter weet ik eigenlijk niet,zou zeggen van wel. Zijn vast foto's te vinden op Google. Ik weet dat het vaak op de superb te vinden is.

Bovenaan Onderaan