fmulders
Lid
Forum leden,
Na het lezen van alle berichten over gestolen navigatie systemen ben ik toch wat verbaast. Is er helemaal niets tegen te doen?
Er zijn twee redenen dat de systemen gestolen worden.
1- Het zijn hele mooie systemen.
2- Ze zijn veel te makelijk zonder schade uit te bouwen.
(Helaas heb je wel schade aan de auto om er bij te komen natuurlijk)
Middels dit draadje wil ik iedereen oproepen om eens mee te denken hoe we het beter kunnen beveiligen dan de fabrikant tot nu toe heeft gedaan.
Hierbij denk ik dan ook aan twee dingen.
1- Hoe kan je het uitbouwen lastiger maken?
2- Hoe laat je een inbreker weten dat jij voorzorgmaatregelen hebt getroffen.
Voorbeeld 1:
1-Je kan je systeem vastzetten met anti-diefstal schroeven. Die gaan wel rechtsom met een gewone schroevendraaier, maar niet meer linksom!
Nadeel: Je krijgt hem er zelf ook moeilijk uit. Maar met geduld en het juiste gereedschap moet het nog wel lukken. In ieder geval niet meer binnen enkele minuten!!
2- Om de inbreker hier tijdig voor te waarschuwen kan je een sticker op het raam plakken die dit vermeld. Zo moet je dan hopen dat hij jou auto voorbij gaat.
Voorbeeld 2:
Het plaatsen van een "blindcap" is ook een idee.
De "Blindcap" is een afdekkap die eenvoudig voor de radio wordt geplaatst.
Zo is niet meer zichtbaar wat er is ingebouwd. Op die kap kan je middels de hierboven al genoemde sticker de inbreker onzeker maken.
Ik weet natuurlijk heel goed dat je het nooit helemaal kan voorkomen.
Maar laten we iets gaan bedenken wat het in ieder geval een heel stuk lastiger maakt. En als het dievengilde hier mee leest, en dat doen ze, dan weten ze dadelijk wat ze te wachten staat.
Groeten Frank.
:1439:
Na het lezen van alle berichten over gestolen navigatie systemen ben ik toch wat verbaast. Is er helemaal niets tegen te doen?
Er zijn twee redenen dat de systemen gestolen worden.
1- Het zijn hele mooie systemen.
2- Ze zijn veel te makelijk zonder schade uit te bouwen.
(Helaas heb je wel schade aan de auto om er bij te komen natuurlijk)
Middels dit draadje wil ik iedereen oproepen om eens mee te denken hoe we het beter kunnen beveiligen dan de fabrikant tot nu toe heeft gedaan.
Hierbij denk ik dan ook aan twee dingen.
1- Hoe kan je het uitbouwen lastiger maken?
2- Hoe laat je een inbreker weten dat jij voorzorgmaatregelen hebt getroffen.
Voorbeeld 1:
1-Je kan je systeem vastzetten met anti-diefstal schroeven. Die gaan wel rechtsom met een gewone schroevendraaier, maar niet meer linksom!
Nadeel: Je krijgt hem er zelf ook moeilijk uit. Maar met geduld en het juiste gereedschap moet het nog wel lukken. In ieder geval niet meer binnen enkele minuten!!
2- Om de inbreker hier tijdig voor te waarschuwen kan je een sticker op het raam plakken die dit vermeld. Zo moet je dan hopen dat hij jou auto voorbij gaat.
Voorbeeld 2:
Het plaatsen van een "blindcap" is ook een idee.
De "Blindcap" is een afdekkap die eenvoudig voor de radio wordt geplaatst.
Zo is niet meer zichtbaar wat er is ingebouwd. Op die kap kan je middels de hierboven al genoemde sticker de inbreker onzeker maken.
Ik weet natuurlijk heel goed dat je het nooit helemaal kan voorkomen.
Maar laten we iets gaan bedenken wat het in ieder geval een heel stuk lastiger maakt. En als het dievengilde hier mee leest, en dat doen ze, dan weten ze dadelijk wat ze te wachten staat.
Groeten Frank.
:1439: