Diefstal NAVI voorkomen!

LenK

Forumguru
Zat al een tijdje met dit idee in mijn hoofd. Is het misschien mogelijk om je kenteken in het front te laten graveren? Technisch lijkt me het mogelijk (wil sowieso mijn ramen nog laten doen).

Enkel de vraag of de randen van het front niet al te makkelijk te vervangen zijn. Geen ervaring met een losse columbus/rns unit, dus weet niet hoe het front er aan vast zit.

Het is maar een idee hè :grin:

Zou weer een pietsie beetje kunnen helpen, maar dan moet je op meer plekken graveren, ook op de metalen kast.

Houdt de voorzichtige heler misschien tegen. Bij de "hij is lekker goedkoop en het kan mij niet schelen dat ie gejat is" figuren helpt het niet.

Deze handelswijze (graveren) moet eerst algemeen en internationaal worden, zodat het ook inbraken voorkomt.
Je hebt er niks aan dat ie wel gestolen en niet geheeld wordt.
 

bat

Lid
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.
Ik heb het eens mogen proberen bij een fabrikant van deze folie. Ook met een lifehammer kwam je inderdaad niet door de ruit heen. De fabrikant noemde dat ook zelf als nadeel, net zoals hij aangaf dat het in principe alleen bedoeld was tegen gauwdieven, je weet wel, die gastjes op een scooter die bij het verkeerslicht naast je komen staan en met hun geboksbeugelde hand naar binnen rammen en bij het terughalen je tas meenemen.

Voor de professional die op bestelling je navigatie jat is het geen belemmering. Sterker nog: geen troep, het resterende glasmatje kun je netjes wegsnijden en de klap wordt ook nog eens mooi gedempt.
 

van inkel

Forumguru
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.

Alstublieft
http://www.biesheuvel.nl/store/group/655/ruiten_veiligheids_folie
 

JoKing

Lid
Uit mijn huidge auto (Seat Leon) is een paar maanden geleden mijn airbag uit het stuur gestolen.

De auto had helemaal geen braakschade, alleen het complete stuur was gesloopt. Veiligheidsfolie heeft dus helemaal geen zin, VAG auto's zijn door een beetje professionele dief zo te openen.
 
En als je dan te water raakt en je wilt met je lifehamer je ruit in slaan om zo snel mogelijk uit je auto te klimmen?

Die opmerking had ik inderdaad al verwacht.:blush:
Maar als je auto te water raakt heb je die stomme ORANJE lifehammer helemaal niet nodig! Dit is een idiote aktie van PON.
- Als je auto te water raakt werken je electrisch bedienbare ruiten nog gewoon. Al denken heel veel mensen dat dat niet het geval zou zijn. (12v hé)
-En ik wil het je wel eens zien doen met de gordelspanner net geactiveerd op je kop in de stoel en dan maar graaien naar één van die twee hamertjes. En dat terwijl er één airbag in je gezicht is gedrukt, en één tussen de stuurkolom en je knieen.

O, ja en het is niet de bedoeling dat je de auto gaat verlaten door het stukgeslagen raam hé. De auto moet vol water lopen zodat de waterdruk tegen de deur kan worden overwonnen. Als dat is gebeurd kan je de deur gewoon openen. :945:

Maar het is natuurlijk een keuze.

(Ik zag overigens dat PON voor de dure Audi modellen wel grijze hamertjes meeleverd ipv oranje.)
 
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.

http://www.tintshop.nl/Keuzemenu.html compleet met prijzen en een demofilmpje
 
Bedankt voor alle reacties en goede links!

Maar na het zien van de filmpjes is het wel erg veel geld voor een inbraak vertraging van 40 sec. O ja, ik schreef ook dat de electrische ramen blijven werken als je in het water rijdt. Dat is slechts ten dele waar.
Als de auto helemaal onder water is werkt het electrische gedeelte nog wel. Maar door de waterdruk zit het glas klem en gaat hij niet open!!
Ook niet met een ouderwetse zwengel overigens. (bron: Myth Busters)

Leerzaam hé zo'n forum,...:winkie:
 

LenK

Forumguru
die stomme ORANJE lifehammer helemaal niet nodig!
Ik heb ook grote twijfels of de lifehammer je wel iets oplevert om jezelf uit een penibele situatie te redden. Of je wel in staat bent om hem te gebruiken dus
Degene die het in ieder geval wel iets oplevert is de patenthouder van dat ding. En producent/leverancier niet te vergeten.
 

Rallye

Forumguru
Maar als je auto te water raakt heb je die stomme ORANJE lifehammer helemaal niet nodig! Dit is een idiote aktie van PON.
- Als je auto te water raakt werken je electrisch bedienbare ruiten nog gewoon. Al denken heel veel mensen dat dat niet het geval zou zijn. (12v hé)

Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet. Beter mee verlegen dan om verlegen en zo nog een paar cliche's.

-En ik wil het je wel eens zien doen met de gordelspanner net geactiveerd op je kop in de stoel en dan maar graaien naar één van die twee hamertjes. En dat terwijl er één airbag in je gezicht is gedrukt, en één tussen de stuurkolom en je knieen.

Volgens mij loopt en airbag onmiddellijk leeg, dus zit je niet klem. Die oude Mazdareclame (man rijdt tegen paal om op zijn airbag in slaap te kunnen vallen) klopt niet.

O, ja en het is niet de bedoeling dat je de auto gaat verlaten door het stukgeslagen raam hé. De auto moet vol water lopen zodat de waterdruk tegen de deur kan worden overwonnen. Als dat is gebeurd kan je de deur gewoon openen.

Met een stukgeslagen raam loopt de auto sneller vol...
 

tlpeter

Actief lid
Never nooit wachten tot de auto is volgelopen
Tegen die tijd heb je namelijk weer zuurstof nodig
Je krijgt de deur niet open tot dat de hele auto vol staat

De achter kant steekt nog boven het water uit als jij al onder water zit en krijg je de deur niet open omdat er nog veel druk op de deur staat omdat er water naar binnen wil !!!!!

Altijd meteen ramen open doen en er uit klimmen !!!


Grote fabel om te wachten !!!
 
Bovenaan Onderaan