Diefstal NAVI voorkomen!

EdK

Forumguru
Er is maar een oplossing !!

Jaha echt waar !!! De fabrikant moet zich leren aanpassen !!
Dus als je Columbus of andere VAG audio er word uitgestolen dan een email naar PON sturen !! Als dit massaal gebeurt dan kunnen ze er niet omheen om contact op te nemen met de fabrikant !! zeker als je een cc doet naar Radar van de Tros !!

De botte bijl methode die de dief hanteerd dus ook hanteren richting PON !!
 

andrehj

Forumguru
Laat em communiceren met de sleutel (net als een startonderbreker)

Eigenlijk is de oplossing best simpel. Want wat hangt er een paar centimeter links van de Columbus? Idd. je contactsleutel. Daar kun je de Columbus dus mee laten communiceren :aangenaam: (net als een startonderbreker). Helaas vereist dit wel een hardware-aanpassing van de Columbus.
 

floris

Lid
elders heb ik ook al gelezen om op het alarm een extra alarmtoeter in/achter het dahsbord te monteren van 100dB ofzo, kan je verzekeren dat je dan niet lekker gaat zitten sleutelen.
 

MarcoO2

Forumguru
Natuurlijk, maar in die post werd gesproken over aparte bediening en een apart (klap)scherm (niet over nagedacht, maar inderdaad raar woord!:winkie:). Dan is het dus geen touchscreen.
 

WillemJan

Forumguru
elders heb ik ook al gelezen om op het alarm een extra alarmtoeter in/achter het dahsbord te monteren van 100dB ofzo, kan je verzekeren dat je dan niet lekker gaat zitten sleutelen.
Klopt, maar ik denk dat de buurt ook niet erg blij met jou - en met jouw auto - zal zijn, zeker als dat ding om 03:00 uur 's nachts gaat loeien... Maar het 'klussen' zal inderdaad wel over zijn.
Groetjes... Willem-Jan
 

floris

Lid
Klopt, maar ik denk dat de buurt ook niet erg blij met jou - en met jouw auto - zal zijn, zeker als dat ding om 03:00 uur 's nachts gaat loeien... Maar het 'klussen' zal inderdaad wel over zijn.
Groetjes... Willem-Jan

dan kijken ze teminste nog, van die zachte piepjes kijkt niemand meer op
 

bat

Lid
Volgens mij is er maar 1 écht probleem: mensen die bereid zijn om een gestolen Columbus te kopen. Maar goed, die hou je altijd en dus hou je ook altijd mensen die aan die vraag willen voldoen, etcetera.

Voor VAG is er geen reden om het te veranderen. Er is niet voor niks voor de huidige configuratie gekozen: het is productietechnisch gewoon de handigste en dus goedkoopste oplossing. Ga maar na: eenvoudig uit te bouwen betekent ook eenvoudig inbouwen. Het standaard dashboard heeft een 2 DIN inbouwruimte, dus wordt alles zo ontworden dat het in 1 keer in die opening kan worden ingebouwd (losse delen her en der in het dashboard zij dus niet mogelijk of vereisen (DUUR!!!) een ander dashboad).

En tsja, dat ze dan bij bosjes worden gejat... nou mooi toch? Kun je ook in de aftermarket nog flink wat van die dingen kwijt!
 
Nog een idee!

Een simpel stuurslot is eigenlijk bedoeld om te voorkomen dat ze heel de auto stelen. Maar indien je het stuur in de juiste positie op slot zet met het normale ingebouwde stuurslot. Dan kan je met het uiteinde van zo'n ding het uitbouwen van je NAVI wellicht blokkeren!

Het is helaas wel een onding wat niet zomaar in je dashboard kastje past!:(
221520.jpg
 

floris

Lid
dit zou idd weleens kunnen werken, maar het is alleen wel bewerkelijk, dus bij een aantal korte ritjes achter elkaar zie ik mezelf niet iedere keer dat slot uit de aanhangwagen halen en op het stuur plaatsen.

er moet een oplossing komen die permanent aanwezig is.
 

LenK

Forumguru
Dat van die 100db toeter (waarom geen 150?) lijkt me geen onaardig idee.
Je maakt het uitbouwen toch behoorlijk onmogelijk lijkt me.
Inbraakschade is er helaas dan weer niet mee te voorkomen.
 
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.
 

nomad

Senior Member
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.

Wordt volgens mij in Engeland verkocht en was dacht ik iets van 300 euro voor beide voorruiten incl. montage.
Misschien dat bedrijven als Carglass of die andere dat ook wel weten.
 

JoKing

Lid
Er bestaat ook veiligheidsfolie voor de autoruiten!
(gewoon transparant of iets verduisterend)

Als er dan het glas wordt ingeslagen, blijft dat allemaal aan de "stevige" folie kleven waardoor er nog steeds geen toegang tot de NAVI is.
Het voorkomt ook dat er losse glasdeeltjes in je auto terecht komen. Zelfs bij een flinke aanrijding voegt dit iets toe aan de veiligheid.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee wat het kost en kan er ook nog weinig van vinden.

En als je dan te water raakt en je wilt met je lifehamer je ruit in slaan om zo snel mogelijk uit je auto te klimmen?
 
Zat al een tijdje met dit idee in mijn hoofd. Is het misschien mogelijk om je kenteken in het front te laten graveren? Technisch lijkt me het mogelijk (wil sowieso mijn ramen nog laten doen).

Enkel de vraag of de randen van het front niet al te makkelijk te vervangen zijn. Geen ervaring met een losse columbus/rns unit, dus weet niet hoe het front er aan vast zit.

Het is maar een idee hè :grin:
 
Bovenaan Onderaan