Het is ook wat je gewend bent. Rijd nu even tijdelijk in een C-Max Grand met 125 pk benzine motor en daar moet je toch wel erg defensief mee rijden hoor, voor mijn gevoel dan, want als ik op de teller kijk, dan rijd ik toch nog snel te hard. Ik ben alleen meer geweld gewend, waarmee je zelf bijna elke situatie naar je hand kunt zetten..... Tot het een keer mis gaat.
Het is ook de beleving. Ruimte is geen issue, ik heb met een O3 voldoende ruimte voor twee grote kinderen, waarvan 1 1.78m is en een middelgrote hond. Ruimte zat. De Superb heeft zoveel ruimte dat je spontaan pleinvrees krijgt. Mooi, maar niet noodzakelijk. Afwerking is iets beter in de Superb, maar de O3 vind ik niks aan mankeren, want als je er dagelijks in rijd, heb je geen vergelijkingsmateriaal meer. En de C-Max (Titanium) heeft aanzienlijk slechtere materialen aan boord wat mij betreft. Dus slecht is het zeker niet.
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet voor de keuze sta op dit moment, want ik zou dat lastig vinden. Ik denk toch dat ik voor vermogen zou gaan...
Succes met je keuze
@Gysman, je hebt de Skoda rijder in elk geval al wat leren kennen hier