Na 3000 km O2 combi Ambition Businessline 1.2TSI 6H
1. Stoelen te smal (heb normaal postuur 1.82 m bij 77 kg)
2. Geen automatische lichtsensor (geen optie op Ambition pakket)
3. Afrolgeluiden banden (Conti)
4. Rubber tut in achterklep (stom goedkoop primitief ding)
5. Die Vlaamse kwebbel trut in de Amundsen, sowieso erg erg matig navigatiesysteem - waarom die zoveel gejat worden snap ik niet
6. Geen bescherming instapdrempel & tildrempel achterbumper ook niet als optie
7. Neerklappen achterbank niet vlak, dus moet zitting weg en dat gaat lastig
8. Hoofdsteunen verstelbaarheid
9. Schakelaar voor verwarming spiegels apart en niet samen met achterruit verwarming. Zeer onlogisch.
Valt me nog wel meer in...
Daarentegen brandstofverbruik zeer goed: 1 : 16.4! Op benzine, 50% binnenweg, 50% snelweg, ritten van 30 km dus met koude start, soms iets langer.
Heb nu 7500 km op de teller na 1.5 maand, dus wat meer ervaring. Wil het bovenstaande wat aanvullen:
1. Stoelen: zijn wel prima - vervalt. Kwestie van wennen. Na lange rit ggeen centje pijn.
2. Lichtsensor: niet zo belangrijk - went. Kan de lampen aan laten staan, gaan bij uitzetten van de motor vanzelf mee uit.
3. Afrolgeluiden: dat blijft, met name op betonwegen echte herrie. Op asfalt gaat het goed. Deel van het geluid kan van brommen van de motor komen, bij iets sneller rijden lijkt het overall geluidsniveau relatief rustiger te worden.
4. Tut achterklep: went. Blijft niet mooi.
5. Vlaamse kwebbel: ik zet zo nodig het geluid uit. Amundsen is matig-redelijk navigatie systeem maar echt niet meer dan dat. Beetje primitief.
6. & 7. Blijft
8. Geen last van, vervalt.
9. Spiegelverwarmingsschakelaar: blijft onhandig.
O ja, ben het ook eens met gemis goede voorruit verwarming. Al was het maar een optie. Zou ik meteen bestellen.
Verbruik wel wat hoger door snel rijden op snelweg ca. 6.8-7 l/100 km. Maar gezien de snelheden prima.