Zo. Vandaag beide sensoren gewisseld. Meteen maar alvast de wintersloffen onder de auto gelegd. Dan sta ik volgende maand (als het dan tenminste "winter" gaat worden) niet in de kou te kleumen.
Beide sensoren dus gewisseld, foutcode gewist, ruim een uur gereden maar nog niet alle test cycli waren voltooid, maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Van de oude sensoren nog even van elke kant een foto gemaakt.
Die zien er niet zo netjes uit als wat er nu in zit. Op de laatste is echt te zien dat er een montage vet overheen is gelopen. Wellicht dat dat ook de oorzaak is geweest van het defect van nu. Toen ik bij de garage was (niet de dealer) waar ik de brug had gehuurd wilde de sensor er niet in, draad was in het begin een beetje zo-zo, dus hij smeerde er vet aan en draaide hem er toen wel met gemak in. Wellicht is dat het geweest. Geen idee. Maar die grijze tjap die erop zit zal vast geen goed gedaan hebben.
Heb nu evengoed de sensoren met een anti-invreet gemonteerd, maar heullllll weinig in het schroefdraad. Womi; 1200 graden bestendig.
We gaan het mee maken. Hopelijk kan het hoofdstuk nu dicht.
Plaatjes ter vermaak:
Nieuwe sensor voor de cat:
Nieuwe sensor na de cat:
Geen foutcodes meer!
En zo ziet dus de sensor er nu uit die voor de cat zat.
Je kunt zien dat er (in dit geval) kopervet omlaag is gelopen.
Dit is dus de bewuse sensor die echt kaduuk was, de sensor na de catalysator.
Ook helemaal onder een grijzig vet. Deze ligt inmiddels bij de vuilnis..