Drijfstang afgebroken en door motorblok heen

tom.smeets78

Nieuw lid
zit misschien wel wat in - het bedrijf heeft nl full synthetische olie gebruikt ipv de standaar semi-synthetische (dacht 5W40) die de skoda dealer gebruikt. Maar dan zou ik verwachten dat ie het eerder bij een warme dan een koude motor zou doen. Als ik meer weet, post ik het hier weer. Iig bedankt voor de reactie!
 

tom.smeets78

Nieuw lid
revisiebedrijf dacht dat het om een terugslagklep ging waardoor er na een tijd te weinig olie in het bovenste deel van de motor blijft. Maandag gaat de O2 weer terug en zouden ze eaa gaan nakijken... wordt vervolgd...
 

Freek K

Nieuw lid
Als onze 2.0 FSI net een oliewissel heeft gehad hoor ik dat ook de eerste paar weken. Heb me laten vertellen door monteur dat dit komt omdat er dan nog onvoldoende oliedruk is op de hydraulische klepstoters. Hierdoor hoor je de kleppen tikken. Als de olie wat "ouder" word verdwijnt dit weer omdat de olie dan minder snel terugstroomt uit de klepstoters.
 

skodaboy

Forumguru
ff dit topic omhoog duwen...

ik was juist bij mijn bevriende Skoda-dealer voor een nieuwe airco-vulling van de 02..:D

mijn maat vertelde mij dat hij gisteren een 02 1.9 tdi heeft binnen gekregen met de motorschade als hier beschreven in dit topic.
de bewuste 02 heeft 'amper' 133.000km op de klok.

ook hier ff over gesproken,mijn maatje blijft erbij dat de rekbouten die gebruikt bij de montage van het blok de oorzaak zijn van de ellende.
het is volgens hem een combinatie van koud,warm,koud enz.. en op ne keer heb je gewoon 'pech' en draait alles in de soep of dit een 'fabrieksfout' is laat ik in midden..:cry:

hoe er met de wagen is om gegaan weet ik niet..
er zijn maar 'weinig' chauffeurs die hun wagen netjes warm rijden eer te gaan planken..
of het planken op een koude motor hier een eventuele oorzaak van is daar kan ik mij niet over uitspreken..;)
 

Antera

Donateur
Mijn vermoeden is nog steeds dat de verkeerde bouten met de verkeerde treksterkte is geplaatst bij andere motoren komt het eigenlijk zelden tot nooit voor
 

skodaboy

Forumguru
Mijn vermoeden is nog steeds dat de verkeerde bouten met de verkeerde treksterkte is geplaatst bij andere motoren komt het eigenlijk zelden tot nooit voor

dan is het dus perfect mogelijk dat een "bepaalde serie" van de 1.9 tdi motor dit probleem heeft.
je zal maar juist zo'n motor hebben in je geliefde 02..:mad:
 
Bovenaan Onderaan