Drive Set Up (Rijmodus)

hberg

Actief lid
Heb het bij die van mij gewoon mee kunnen bestellen. Staat ook gewoon als optie in de prijslijst voor de OC3 GLB.
 

stradje

Actief lid
Heb het bij die van mij gewoon mee kunnen bestellen. Staat ook gewoon als optie in de prijslijst voor de OC3 GLB.
Bij mij stond hij ook op het ondertekende bestelformulier, maar niet op de factuur. Ik ging eerst uit van een leveringsfout, maar toen we het dealerexemplaar van het bestelfomulier erbij pakten stond die regel doorgestreept met de opmerking "niet leverbaar". Dat is ongetwijfeld n.a.v. contact met Pon.

Ik ben blij te lezen dat in "noodgevallen" doortrappen in de kick-down toch de paardjes beschikbaar stelt. Dat meende ik gisteren ook al te merken toen ik een onoverzichtelijke weg moest oversteken en even doordrukte. Tijdens inrijden probeer normaal gesproken met een zeer lichte voet te rijden.
 
Laatst bewerkt:

hberg

Actief lid
Bij mij stond hij ook op het ondertekende bestelformulier, maar niet op de factuur. Ik ging eerst uit van een leveringsfout, maar toen we het dealerexemplaar van het bestelfomulier erbij pakten stond die regel doorgestreept met de opmerking "niet leverbaar". Dat is ongetwijfeld n.a.v. contact met Pon.

Ik ben blij te lezen dat in "noodgevallen" doortrappen in de kick-down toch de paardjes beschikbaar stelt. Dat meende ik gisteren ook al te merken toen ik een onoverzichtelijke weg moest oversteken en even doordrukte. Tijdens inrijden probeer normaal gesproken met een zeer lichte voet te rijden.

Net navraag gedaan maar die van mij is netjes besteld met drive set-up. Was te selecteren voor de dealer en de order is door PON geaccepteerd. Lijkt er toch op dat er bij jou wellicht iets niet goed gegaan is.
 

stradje

Actief lid
Dan heb ik misschien ten onrechte verwarring gesticht door verwarring bij mijn dealer. Sorry! Ik heb hem in ieder geval ook niet hoeven betalen. Ik zou hem zelf toch 95% van de gevallen in ECO-stand hebben gezet en ik vermoed dat het vooral mijn kinderen zouden zijn geweest die snel de SPORT-stand zouden hebben ontdekt.
Die moeten nu ook verplicht ECO rijden. :mad::yeehaa:
 

woutur

Lid
De software is overigens buggy. Start-Stop werkt bijvoorbeeld nog steeds in individual mode, waarbij ik Motor op waarde Sport heb gezet.

Of ik begrijp het niet, en dit is de bedoeling.
 

Joske

Forumguru
De software is overigens buggy. Start-Stop werkt bijvoorbeeld nog steeds in individual mode, waarbij ik Motor op waarde Sport heb gezet.

Of ik begrijp het niet, en dit is de bedoeling.
SSS staat volgens mij altijd aan tenzij je het zelf uit zet of helemaal laat uitzetten mbhv VCDS. Dus sportmodus of niet...
 

LdN

Forumguru
Sss staat helemaal los van de "sport" stand.
Als je perse met gierende banden weg wil gummen bij het verkeerslicht heb je bij een handbak sowieso geen last van het sss zo lang je in de eerste versnelling met de koppeling ingetrapt staat te wachten tot het licht van rood naar groen springt, de motor blijft dan gewoon draaien.
Alleen met de versnelling in neutraal en de koppeling los slaat de motor af als alle andere parameters zoals motor temperatuur, energie verbruik e.d. dat toestaan.
 

MartijnW

Actief lid
Op de 2013 GL versie zit gewoon de Drive-Mode. Ideaal voor woon-werkverkeer in de sportstand en voor de eco in de lange ritten naar het buitenland.
 

hephie

Lid
Is iemand de kick-down in de eco-stand al opgevallen (bij een auto zonder DSG)?
In de eco-stand geeft hij namelijk niet geheel volgas, maar wel als je het gaspedaal in de kick-down drukt.
Vind ik persoonlijk erg handig op de snelweg en bij het inhalen op de provinciale weg.
Trouwens ook een 'simply clever' oplossing, relaxed cruisen, maar als het moet toch alle paardjes paraat.

Verder vind ik de drive mode optie het geld dubbel en dwars waard.
Je merkt echt wel de verschillen in gasrespons en stuurbekrachtiging en het is leuk om er mee af te wisselen.

Helemaal leuk is rijden in de sport stand tijdens roetfilterregeneratie.
Voelt net alsof je 15 pk extra hebt.
Roetfilterregeneratie?
Is dat vast om de x aantal kilometer dan ofzo? Of kan je het ergens aan zien/merken?

Ik heb zelf een o3 2.0 tdi handbak.
 
Sss staat helemaal los van de "sport" stand.
Als je perse met gierende banden weg wil gummen bij het verkeerslicht heb je bij een handbak sowieso geen last van het sss zo lang je in de eerste versnelling met de koppeling ingetrapt staat te wachten tot het licht van rood naar groen springt, de motor blijft dan gewoon draaien.
Alleen met de versnelling in neutraal en de koppeling los slaat de motor af als alle andere parameters zoals motor temperatuur, energie verbruik e.d. dat toestaan.

Met gierende banden weggummen gaat met deze auto sowieso niet lukken ben ik bang. Begrijp me niet verkeerd in bijna alle aspecten rijdt de O3 heerlijk. Maar vanuit stilstand is ie niet vooruit te branden (DSG). Misschien iemand een idee of dat nog verbeterd kan worden?
 
De handbak ook niet. Als je flink gas geeft ga je gummen, maar kom je niet van je plaats. Dus rustig wegrijden. Vanaf de 3e versnelling wordt het interessant (1.4 TSI dan).
 

hephie

Lid
De handbak ook niet. Als je flink gas geeft ga je gummen, maar kom je niet van je plaats. Dus rustig wegrijden. Vanaf de 3e versnelling wordt het interessant (1.4 TSI dan).
De handbak ook niet?
Geen last van... De meeste gelijkaardige uitvoeringen bij andere merken blijven redelijk makkelijk achter mij aan het rode licht... In mijn binnenzak zitten al een audi a6 2.0tdi, bmw 520d, bmw 118d, volvo v60 d3, mercedes c200 en e200,... en nog wel een paar andere :)
 

jfk104

Actief lid
Misschien iemand een idee of dat nog verbeterd kan worden?

Je zou kunnen "controleren" of je 0-100 waarde "volgens het boekje" is. Dit geeft een indicatie of er wat mis is of dat het zo hoort.

Er zijn apps voor (iphone en android) die dit kunnen. Ik heb hier zelf overigens geen ervaring mee.


Ik kan helaas mijn eigen ervaring nog niet delen maar hoop niet dat ik telkens als verliezer uit de bus kom bij een stoplichtsprintje.
 
Bovenaan Onderaan