Bij mij stond hij ook op het ondertekende bestelformulier, maar niet op de factuur. Ik ging eerst uit van een leveringsfout, maar toen we het dealerexemplaar van het bestelfomulier erbij pakten stond die regel doorgestreept met de opmerking "niet leverbaar". Dat is ongetwijfeld n.a.v. contact met Pon.Heb het bij die van mij gewoon mee kunnen bestellen. Staat ook gewoon als optie in de prijslijst voor de OC3 GLB.
Bij mij stond hij ook op het ondertekende bestelformulier, maar niet op de factuur. Ik ging eerst uit van een leveringsfout, maar toen we het dealerexemplaar van het bestelfomulier erbij pakten stond die regel doorgestreept met de opmerking "niet leverbaar". Dat is ongetwijfeld n.a.v. contact met Pon.
Ik ben blij te lezen dat in "noodgevallen" doortrappen in de kick-down toch de paardjes beschikbaar stelt. Dat meende ik gisteren ook al te merken toen ik een onoverzichtelijke weg moest oversteken en even doordrukte. Tijdens inrijden probeer normaal gesproken met een zeer lichte voet te rijden.
SSS staat volgens mij altijd aan tenzij je het zelf uit zet of helemaal laat uitzetten mbhv VCDS. Dus sportmodus of niet...De software is overigens buggy. Start-Stop werkt bijvoorbeeld nog steeds in individual mode, waarbij ik Motor op waarde Sport heb gezet.
Of ik begrijp het niet, en dit is de bedoeling.
Roetfilterregeneratie?Is iemand de kick-down in de eco-stand al opgevallen (bij een auto zonder DSG)?
In de eco-stand geeft hij namelijk niet geheel volgas, maar wel als je het gaspedaal in de kick-down drukt.
Vind ik persoonlijk erg handig op de snelweg en bij het inhalen op de provinciale weg.
Trouwens ook een 'simply clever' oplossing, relaxed cruisen, maar als het moet toch alle paardjes paraat.
Verder vind ik de drive mode optie het geld dubbel en dwars waard.
Je merkt echt wel de verschillen in gasrespons en stuurbekrachtiging en het is leuk om er mee af te wisselen.
Helemaal leuk is rijden in de sport stand tijdens roetfilterregeneratie.
Voelt net alsof je 15 pk extra hebt.
Sss staat helemaal los van de "sport" stand.
Als je perse met gierende banden weg wil gummen bij het verkeerslicht heb je bij een handbak sowieso geen last van het sss zo lang je in de eerste versnelling met de koppeling ingetrapt staat te wachten tot het licht van rood naar groen springt, de motor blijft dan gewoon draaien.
Alleen met de versnelling in neutraal en de koppeling los slaat de motor af als alle andere parameters zoals motor temperatuur, energie verbruik e.d. dat toestaan.
De handbak ook niet?De handbak ook niet. Als je flink gas geeft ga je gummen, maar kom je niet van je plaats. Dus rustig wegrijden. Vanaf de 3e versnelling wordt het interessant (1.4 TSI dan).
Misschien iemand een idee of dat nog verbeterd kan worden?
maar die telt niet automatisch vanaf het moment dat voertuig in komt tot 100 gps kmh dus is niet vergelijkbaar...stopwatch in mijn maxidot....