Drive Set Up (Rijmodus)

woutur

Lid
Heb dezelfde gedownload. Vanavond even proberen. Zal de resultaten delen (maar misschien beter in een ander topic).

@jfk104 Bedankt voor de tip. Ik denk overigens dat de fabrieksopgave best aardig in buurt komt hoor. Want zoals Skodaliefhebber al aangaf gaat ie als ie eenmaal aan het rollen is heerlijk los. Toch ga ga ik de app zeker uitproberen.

D_R1978

Senior Member
Met gierende banden weggummen gaat met deze auto sowieso niet lukken ben ik bang. Begrijp me niet verkeerd in bijna alle aspecten rijdt de O3 heerlijk. Maar vanuit stilstand is ie niet vooruit te branden (DSG). Misschien iemand een idee of dat nog verbeterd kan worden?
Meen je dat? Mijn ervaring is juist dat ik bij het stoplicht het gas (gewoon in D stand) best voorzichtig moet doseren om geen wheelspin te krijgen.

Joske

Forumguru
In eerste vertrek ik gedoseerd, zie ik dan toch de neus van de auto naast me komen maak ik dat volledig goed in 2e en vervolgens 3e versnelling.. Dan is het sleuren tot aan de 3500 - 4000rpm. En ja, dan dat verbaasde gezicht van de Mercedes C220-driver maakt je dag weer helemaal goed :D.

Ik stel mijn eigen drive set up dus wel in ;)

Desperado

Forumguru
Als ik de kans krijg doe ik dat ook nog met het ouwe beestje. Wetend dat ze wss toch sneller zijn is het wel leuk om ervoor te kunnen blijven :D

jfk104

Actief lid
Tijdens de vorige rit stond de drive setup ingesteld op sport. Ik pak nu de auto en in mijn navigatiescherm staat sport stand terwijl in de maxidot geschakeld wordt met D1 (hij rijdt ook echt in D (normaal) modus)

Volgens het boekje moet gewoon de laatste instelling weer worden opgepikt.

Kan iemand vertellen hoe dit bij hem werkt?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:

jfk104

Actief lid
Foto staat bij mij recht?!?

OK dat klinkt logisch dat ga ik eens bekijken morgen. Merci Peter.

lugolux78

Forumguru
Merk wel degelijk verschil tussen E, N en S.
E = misschien ooit als ik er zin in heb, heb al genoeg ECOnometrie op mijn werk.
N = Ben verre weg van normaal
S = Ja dat duSssss....

Heb hem alleen op Sport staan
Lekker zwaar sturen, duidelijk betere gas respons. Heerlijke combi met Eibach en 19"
Stuurt gewoon zoals een auto moet sturen!
Tja en dat telt voor mij!

My 2 cents...

jfk104

Actief lid
Olietemperatuur maakt niet uit.

@lugolux78 kun jij confirmeren dat wanneer jij je auto wegzet in sport stand, de volgende rit nog steeds de sportstand actief is en in scherm bij tellers de S1 staat en niet D1.

Volgens mij klopt het bij mij niet. (Wel sportstand actief maar programma is D)

lugolux78

Forumguru
Helaas ik kan een deel bevestigen. Splrtstand blijft geactiveerd ook als je de auto na een nachtje rust start.

Heb echter niet het luxe van een DSG.... Sorry

Bovenaan Onderaan