haassie
Forumguru
Als je per se een automaat wilt probeer een auto te nemen met een DSG6 of de meest recente DSG7 met natte koppeling (geldt voor oudere 2.0 motoren en nieuwere vanaf 1.5?). Zeker als de motorisering wat zwaarder wordt. Voor mij persoonlijk is de DSG7 met droge koppeling geen succesverhaal de afgelopen 2 jaar. Zoals hier al zo vaak gezegd ben ik waarschijnlijk een "uitzondering" aangezien het grote aantal toepassingen van de DQ200....hoewel ik dat nog steeds betwijfel.
Bij mij is nu onlangs de 4e koppeling erin gegaan onder garantie gelukkig na heel veel gezeur (1.af fabriek,2 bij 60k,3 bij 126k en 4 bij 176k). Het is niet dat de DSG mij in de steek heeft gelaten maar het brengt gewoon niet het beloofde comfort waarover iedereen over rept wanneer er wordt gesproken over een DSG in het algemeen en hetgeen ik ook voor ogen had bij aanschaf. Slip,schokken schakelen,bijgeluiden moet je voor lief nemen....en het feit dat e.e.a afhankelijk is van weersomstandigheden.
Laatst in de A6 2.0 van mn buurman gereden met s-tronic (7 traps natte koppeling)....werkelijk zalig!! Haarfijn schakelen, omhoog en omlaag...totaal niet voelbaar, gewoon zoals het hoort.
Het is nu nog te kort om te oordelen over de laatst geinstalleerde koppeling...na het ophalen van de auto ineens een groot koelvloeistof lek, waarna de jinxed auto linea recta terug is gegaan!
Heb nu een octavia 1.6d met DSG7 te leen...idem als de mijne, RPM naald maakt sprongetjes bij optrekken uit lage toeren. Schakelen gaat op zich wel goed maar ook deze is niet slipvrij.
Zou ik weer voor een automaat kiezen? Ik weet het niet...wellicht wel van een ander merk!
Bij mij is nu onlangs de 4e koppeling erin gegaan onder garantie gelukkig na heel veel gezeur (1.af fabriek,2 bij 60k,3 bij 126k en 4 bij 176k). Het is niet dat de DSG mij in de steek heeft gelaten maar het brengt gewoon niet het beloofde comfort waarover iedereen over rept wanneer er wordt gesproken over een DSG in het algemeen en hetgeen ik ook voor ogen had bij aanschaf. Slip,schokken schakelen,bijgeluiden moet je voor lief nemen....en het feit dat e.e.a afhankelijk is van weersomstandigheden.
Laatst in de A6 2.0 van mn buurman gereden met s-tronic (7 traps natte koppeling)....werkelijk zalig!! Haarfijn schakelen, omhoog en omlaag...totaal niet voelbaar, gewoon zoals het hoort.
Het is nu nog te kort om te oordelen over de laatst geinstalleerde koppeling...na het ophalen van de auto ineens een groot koelvloeistof lek, waarna de jinxed auto linea recta terug is gegaan!
Heb nu een octavia 1.6d met DSG7 te leen...idem als de mijne, RPM naald maakt sprongetjes bij optrekken uit lage toeren. Schakelen gaat op zich wel goed maar ook deze is niet slipvrij.
Zou ik weer voor een automaat kiezen? Ik weet het niet...wellicht wel van een ander merk!