DSG-automaat

Dan heeft onze Yeti zich aangepast aan mijn karakter. Ik kruip voor niemand! Bovendien erg handig voor rode verkeerslichten dat de Yeti niet kruipt. De keren dat ik moet file rijden is met 1 hand te tellen dus het voordeel van 'kruipen' is er voor mij ook niet.
Bovendien stelt de yeti zich voor een verkeerslicht op als een echt roofdier. Hij laat zijn toerental/hartslag zakken naar ongeveer 620 toeren zodat niemand hem hoort.:yeehaa:
 

ertromp

Forumguru
620 toeren? Lijkt me niet echt normaal naast het niet verklaarbare dsg gedrag van je auto. Apart :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Inderdaad Peter, jij bent de eerste op dit forum die deze koppeling maakt terwijl ik bij het starten van dit item het bijbehorende toerental al had meegegeven. Alles te maken met de (zuinige) afstelling en dito rijstijl verwacht ik.
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad Peter, jij bent de eerste op dit forum die deze koppeling maakt terwijl ik bij het starten van dit item het bijbehorende toerental al had meegegeven. Alles te maken met de (zuinige) afstelling en dito rijstijl verwacht ik.
Sorry maar in het eerste topic wat je hier plaatst zie ik geen toerental terug. Zoals eerder aangegeven is het voor een DSG zeer vreemd dit "niet kruipen"
En een stationair toerental met daarbij het gedrag van de dsg past zich niet aan op jou of je rijstijl.
Je stationair toerental zal ergens rond de 750 liggen
 

stereo

Lid
ik denk dat ik dan nummer 2 ben met een DSG die niet kruipt, mijn fabia kruipt ook niet als ik lang stilsta. na het stoppen duurt het enkele seconden en dan zakt het toerental en voel ik hem ontkoppelen. dan kan ik rustig de rem loslaten. zolang ik geen gas geef blijft hij staan.
 

CDK

Forumguru
als het echt ontkoppelen zou zijn is het zo slecht nog niet, maar zodra het slip is wordt het minder.....
 

micky

Forumguru
bij geen gas zou hij moeten ontkoppelen, anders slijt je je droge koppelingsplaten op lijkt me, geef je vervolgens gas dan koppelt hij en rij je weg.. onze Fiat 500 (=duallogic =selespeed) kruipt ook niet als je in de "D" stil staat en mijn Citroen DS (half automaat) kruipt ook niet bij stationair in de 1, heb je een "natte" koppeling dan is het volgens mij anders, 100% zeker weet ik het niet van de DSG7, wel van de andere 2

is overigens te controleren door in de "manueel stand" op de rem te gaan staan, geeft het display "1" aan, dan sta je in de 1 en is hij ontkoppelt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als hij zoals bij de meesten kruipt in D met voet van de rem en geen gas, dan is er geen sprake van ontkoppeling toch?
 

micky

Forumguru
wellicht ontkoppelt hij geheel bij het intrappen van de rem en koppelt een beetje bij het loslaten (de DSG dan)

maar goed dat is dus te zien aan je display
 

ertromp

Forumguru
De DSG is inderdaad niet te vergelijken met de systemen van Fiat en Citroën die met een enkele koppeling uitgevoerd zijn.
Ook is het niet zo dat je een "beetje" ontkoppeld kunt staan.
Lees de SSP bundels van VAG er maar op na dat zodra je de rem loslaat dat de auto koppeld en in de versnelling staat
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Baphi

Forumguru
Je voelt en hoort ook dat de auto ontkoppelt op het moment dat je stil staat en de rem intrapt. Het toerental is dan iets anders.
 

micky

Forumguru
ik lees nu tegenstrijdige reacties, ontkoppelt hij nu bij intrappen van de rem in de "d"en blijft hij in zijn 1 of gaat hij bij het intrappen naar de neutraal?
Ik bedoel namelijk, stilstand rem in is ontkoppelt in de "1"
gaat hij kruipen bij loslaten rem, dan moet hij wel koppelen anders kruipt hij immers niet, ik begrijp hierboven dat een beetje koppelen niet kan, hoe verklaren jullie het kruipen dan?

Ps. het systeem van mijn DS gaat om een auto van 40 jaar oud, geen nieuw type.
 

ertromp

Forumguru
Nogmaals een beetje ontkoppelen kan niet. Bij stilstand, rem ingetrapt en hendel in D is ondanks dat de indicator 1 aangeeft de bak ontkoppeld dus in Neutraal.
Zodra je de rem loslaat is de 1 ingelegd en gaat de auto rijden wat als je geen gas geeft het kruipen is.
 

stereo

Lid
Je voelt en hoort ook dat de auto ontkoppelt op het moment dat je stil staat en de rem intrapt. Het toerental is dan iets anders.

ik sluit me hier bij aan. op het display staat versnelling 1 aangeduid. maar de auto is echt ontkoppeld. als je gas geeft heb je even vertraging voordat hij hem weer oppakt. de eerste versnelling staat klaar echter niet gekoppeld. en zolang ik geen gas geef blijft mijn fabia gewoon stilstaan. sterker nog, als ik op een helling sta rolt hij weg en word niet tegengehouden door de versnellingsbak.
 
Bovenaan Onderaan