Goedemorgen Skodabroeders,
Hier de uitkomst van het uitlezen. Kort en bondig: ze gaven aan dat K1 versleten is en vervangen moet worden. Hoe groot de slijtage etc. is, weet ik niet precies, ik heb ze nog niet gesproken, ik kreeg een uitkomst sws via de App toegestuurd.
Wat betreft het uitlezen wil ik de ervaringen met TVS delen: ze hebben dus een dongle ontwikkeld die via wifi/bluetooth werkt. Contact verloopt via (AI-)Whatsapp, maar dat vond ik niet vervelend. Afspraak maken hoeft niet persé via een mens, zeg maar.

Vlak voor de afspraak kreeg ik een seintje (van de uitlezer, dat was dan weer wel een mens

) dat we bijna gingen beginnen. Dan een seintje om de motor te starten en de app (TVS heeft een App bij de Dongle ontwikkeld) te starten et voila! Op een gegeven moment zie je dan dat ze bezig zijn aan de hand van je statusvenster. Tussendoor nog een berichtje dat ze 'eraan werken'. Al met al duurde het wel eventjes, moet ik zeggen, in totaal ben ik bijna 45 minuten bezig geweest. En het uitlezen moet met draaiende motor. Geen probleem trouwens.
Naderhand belden ze, maar dat telefoontje miste ik, helaas. Dus vandaag even proberen terug te bellen, maar kreeg dus wel een appje met de diagnose dat 'K1 er slecht uitziet en het advies is om die te vervangen'.
Ik moet zeggen dat ik tot zover tevreden ben! (Kosten €99,- incl dongle)
Nu wat vragen: K1 vervangen, impliceert dat dat alléén K1 vervangen wordt, of wordt gelijk de hele koppelingsgroep meegenomen, dus K1 en K2? En lijkt mij dat oliën etc. gelijk ververst worden? (is misschien idd voor de hand liggend, I know, maar dan weet ik wat ik wel of niet kan verwachten). Zijn er verder nog zaken die dan aandacht behoeven?
TVS Gaf zelf aan om hun 'Drivability software' toe te passen. Dat is natuurlijk logsich, en ik denk ook dat dat handig is. K1 is volgens mij 1e naar 2e versnelling, die gaat altijd heel snel waardoor er slip is. Dus dat wil ik wel overwegen, maar ook daar eerst wat info over aanvragen.
Nu gaan we binnenkort nog naar Parijs. Daarvoor vervangen lukt natuurlijk niet meer, maar het rijden an sich gaat wel oké, dus dat durf ik wel aan.
Ik hoop natuurlijk op tips en adviezen rondom deze kwestie, en voor
@rembem69 hoop ik dat dit verhaal jou verder kan helpen!