Dsg

PeetZ

Actief lid
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en mijn naam is Peet.

Ik heb sinds april een Skoda Superb 2 1.8 tsi elegance Dsg uit 2011 gekocht maar ben er niet zo tevreden mee helaas.Heb hem gekocht voor de ruimte en dat is echt bizar hoeveel dat is.
Hij rijd ook heerlijk kwa comfort alleen het schakelen vind ik echt bagger vergeleken met al mijn oude Opel automaten die ik hiervoor heb gehad. Schakelt snel op en reageert heel traag als je even snel wil optrekken.Nu zit ik te denken om hem een keer te laten optimaliseren maar weet alleen nog niet bij wie. Zit te denken tussen de Dsg dokter of Ctc engineering. De laatste zit bij mij een stuk dichter in de buurt.Wie kan mij raad geven naar wie ik het beste kan gaan.
Ook doet aan de rechterkant mijn voetverlichting het niet meer maar heb geen idee hoe je dat moet vervangen.
De auto heeft 83.000 km gelopen en is volgens de papieren getuned bij Abt.
Oja, misschien komt het ook omdat ik na 23 jaar Opels te hebben gereden dat ik nu toch ff moet wennen aan deze Skoda. Vind het wel een pracht auto ,met alles erop en eraan alleen dat schakelen irriteert me echt.
Ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt.
 

CDK

Forumguru
@PeetZ welkom hier, je mag jezelf liever ook nog eens voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.
http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/create-thread
Het zou zomaar kunnen zijn dat de ABT tuning is overschreven door de dealer, dit is bij @dirkkroneman ook het geval geweest, dus misschien is er geen tuning meer aanwezig....
De DSG kan je bij TVS Engineering / DSG Dokter laten aanpassen, je krijgt daar 10% korting als je aangeeft lid te zijn van dit forum. Ik hoop wel van harte voor je dat je nog op tijd bent met het laten aanpassen van de DSG, want in de originele setup wordt het namelijk pas echt bagger als de koppeling ver versleten is, dit wordt overigens veroorzaakt door datzelfde te vroege opschakelen helaas....., snel een afspraak maken dus!!
Ik weet zeker als je dit hebt laten doen en alles is weer zoals het zou moeten zijn, je je opeis snel vergeten zult zijn! ;)
 

PeetZ

Actief lid
Oke bedankt voor de tip, Hopelijk valt het dan allemaal nog mee. ik heb gelukkig nog garantie op die auto dus dat scheelt dan misschien wel weer. Tuning vind ik zelf ook niet belangrijk want ik ben toch geen hardrijder.
Sorry dat ik in de verkeerde topic me eigenheb voor gesteld maar zoals je ziet ben ik hier nog niet zo erg in thuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Als je garantie hebt: dan terug naar de garage waar je hem gekocht hebt. Naar een tuner rijden en geld er tegen aan gooien terwijl je gewoon garantie hebt is onzin natuurlijk. Wellicht is er iets idd mis met de bak zonder dat je het merkt, behalve dan het slome gedrag (wat juist niet zou moeten zijn).
 

PeetZ

Actief lid
Oke dan ga ik dat eerst proberen en kijken hoe de garage daar op reageert.
Tot nu toe vond ik die Opel beter schakelen maar goed ik kan daar dan pas echt over oordelen als die Dsg weer schakelt zoals die hoort te schakelen
 

CDK

Forumguru
bij normaal / rustig rijgedrag zou je nauwelijks iets moeten merken van het schakelen behalve dat je toerenteller zakt, je mag geen schokjes voelen!!
testen kan je door al rijdend de bak handmatig in 4 te zetten en dan vol gas geven, zonder de kickdown te gebruiken, zie je dan de toerenteller sprongetjes maken, dan is de 2e koppeling versleten, ook kan een forum lid in bezit van vcds dit middels de obd poort uitlezen.
 

PeetZ

Actief lid
Soms schakelt die bak wel heel mooi maar als je wat langer heb gereden en hij wat warmer is geworden gaat die af en toe wel wat schokkerig schakelen. Nu ben ik een rustige rijder en misschien dat het daaraan ligt want ik heb wel gemerkt als je wat harder rijdt en wat meer doortrekt dat die wat vloeiender overschakelt. Lijkt mij dat dit niks mag uitmaken of je nou rustig of wat sneller rijd.
 

dirkkroneman

Forumguru
Met die andere heb ik geen ervaring, qua DSG ook niet bij TVS. Mijn auto is er wel gechipt, maar als het om DSG zou gaan zou ik geen moment twijfelen en naar Varsseveld toe gaan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

PeetZ

Actief lid
Ik ga het eerst wel voor leggen bij de garage waar ik hem gekocht heb maar ik denk dat die er geen verstand van heb want het is een universele garage.
 

PeetZ

Actief lid
In de S stand trekt die helemaal door naar 4 to 5 1000 toeren. Schakelt op zich wel netjes maar heb dat pas 1 keer gedaan dus kan er niet echt goed over oordelen. Vond het in idd geval niet fijn rijden.
 

jalex_h

Forumguru
Ff voor de duidelijkheid, gaat de klacht nu over snel opschakelen en laat terug schakelen (wat het gevolg is van een rustige rijstijl maar evengoed irritant) of kun je niet anders dan heel rustig weg rijden omdat anders de hele boel uit elkaar lijkt te trillen als je van 1 naar 2 schakelt (dan is je koppwling naar de kl*)?
 

CDK

Forumguru
@PeetZ, waar woon je? Toevallig in de buurt van Breda of Apeldoorn? Daar wonen namelijk kundige mensen die kunnen met de VCDS kabel aan de laptop kijken hoever de koppeling versleten is. Erg handig om te weten ivm je garantie!!
 

PeetZ

Actief lid
Nee ik kan wel gewoon snel optrekken als het moet zonder trillingen. Als die koud is schakelt die gewoon beter als dat die warm is. Dan heb je af en toe een schokje met overschakelen en hij gaat heel snel van 1 naar 2. Als je bij wijze van al gaat rollen schiet die al naar zijn 2de versnelling maar als je dan echt wil optrekken merk je gewoon dat die echt slipt. lijkt mij niet bevoordelijk voor de koppeling.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dat klopt en dat is ook een van de dingen die je na een optimalisatie niet meer hebt. Dan heb je weer een echte 1. In mijn nieuwe auto (sinds zaterdag) zit ook nog de standaardsoftware uiteraard. Je moet erg goed opletten wil je die 1 zien bij het wegrijden. Ga hem dan ook snel laten aanpassen, want dat beviel me prima in de vorige.
Ook de S stand kun je dan met plezier gebruiken (die schakelt dan juist wat sneller op)
 

PeetZ

Actief lid
Ja dat is echt jammer van die 1, ik vraag e eigen dan ook wel eens af waarom die erop zit;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Welkom @PeetZ !
Doe echt een bezoek brengen aan Varsseveld om je DSG te laten optimaliseren.
Wellicht eerst eens met VCDS kijken of je koppeling niet bijna versleten is want dat is een veel voorkomend probleem.
Ik heb mijn eigen DSG ook laten optimaliseren in Varsseveld bij TVS/DSG Dokter en zowel koud als warm een perfect schakelende bak!
 

PeetZ

Actief lid
Ik zie wel meer goede verhalen over de Dsg dokter dus ik ben dan best wel bereid om er ff een ritje en wat geld voor over te hebben om een goed schakelende automaat te hebben. Zal het eerst nog met de garage waar ik hem vandaan heb over hebben en anders maak ik zelf een afspraak. dan weet ik ook gelijk of de bak nog in goede staat is.
 
Bovenaan Onderaan