Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@Corné de Kluijver ,ik heb net ff die tip van je geprobeerd om hem in zijn 4 te zetten en dan vol gas te geven maar dan trekt die zonder schokken of stoten gewoon op. Geen gekke sprongetjes in de toerenteller maar gewoon strak versnellen.
top, dan is je 2e koppeling in elk geval nog niet heel ver gesleten, om de slijtage te beperken kan je dan het beste de software laten aanpassen, geef daarbij aub aan dat ze het laten coderen, want de dealers overschrijven anders bij de 1e de beste servicebeurt jouw software modificatie en dan moet je weer naar Varsseveld.... en dat wil je niet!
Best kans dat dat gebeurt is want hij heeft hem nog een beurtje gegeven voordat ik hem kocht. Misschien is het ook handig om de versnellingsbak olie gelijk te laten verversen want iik heb geen idee of dat wel ooit gedaan is. Kan het in ieder geval nergens terug vinden in het onderhoudsboekje
dat hoort bij 60000 wel te gebeuren als ik me niet vergis....
Edit: jij hebt de DSG 7, die hoeft normaliter niet vervangen te worden, maar...., er is een modificatie van Skoda om de olie te vervangen voor een minerale olie ivm de temperaturen, maar tot heden is het in West Europa geen noodzaak gebleken.
@PeetZ heeft een DSG-7. Daar zou de olie nooit van vervangen hoeven te worden. Echter: er is een terugroepactie waarbij de synthetische olie vervangen wordt door een minerale.
Je zou dus eerst die wissel kunnen laten uitvoeren en dan plankgas naar Varsseveld om je DSG software te laten optimaliseren of je rijdt gelijk naar Varsseveld en je laat daar alleen een DSG optimalisatie uitvoeren.
Ik heb zelf die modificatie niet gedaan met die olie en heb in 4 jaar tijd nog geen problemen ondervonden.
Dat was ook het bericht van Ronald van DSG Dokter dat die wissel tot op heden nog niet nodig is gebleken in Europa.
Maar die software update zeker doen!!
Welkom in de wereld van de DSG @PeetZ
Vorig jaar super meeting gehad in Varsseveld waar e.e.a. is uitgelegd door de DSG Dokter himself
De DSG-6 moet inderdaad periodiek de versnellingsbakolie vervangen worden aangezien deze een natte platenkoppeling heeft.
De DSG-7 in jou 1.8 TSI heeft een droge platenkoppeling en alleen olie in het tandwielen gedeelte die theoretisch nooit vervangen zou hoeven worden.
De moraal van het verhaal: Geweldig stuk techniek wat autorijden echt een genot maakt maar .................................................................................. pas na een optimalisatie bij DSG Dokter
Ik heb goed opgelet bij de uitleg van Ronald destijds! Was nog voor ik aan dat lekkere bier van onze @Joske ging.
Ik kan niet wachten op die meeting 6 september bij VAG Techniek. Laat maar komen en we gaan er met z'n allen weer een interessante dag van maken
Ben toch wel blij dat ik hier terecht ben gekomen. Hoop info waar ik wat mee kan. Heb over 4 weken vakantie en ga dan een afspraak maken. Ben benieuwd hoe die dan rijd. Bedankt allemaal voor deze info.
Als het gebeurt laat ik het ook nog ff weten hoe die dan rijd. ben wel heel benieuwd.
Ik heb de motor en DSG bak afgelopen maandag laten tunen bij TVS Engineering. Zeker het schakelen gaat gewoon soepeler omdat in de D stand iets later wordt opgeschakeld. Ook heb je weer een echte 1! Bij langzaam filerijden schakelt de DSG bak nu weer terug naar de 1.
O ja als je de DSG bak laat tunen dan kun je voor 300 euro extra ook je 1.8 motor laten tunen. Niet echt nodig wel leuk. En het vermogensverschil, nu bij mij 210 pk en 335 NM, is merkbaar.
Volgens mij is het ook de vraag of er bij de oliewissel/software aanpassing voor de DSG al niet een klein beetje aangepast wordt zoals de DSG dokter dat doet. Dat zou dus een mooi stukje voorwerk zijn bij je dealer.
Overigens een universele garage heeft misschien weinig verstand van DSG, maar voor veel dealers is het niet veel anders. De terugroepactie is helemaal voorgekauwd en standaard procedure, dus dat zal wel goed gaan, maar het uitzoeken en oplossen van DSG-problemen is voor de meeste dealers een stap te ver.
De software aanpassing nav de terugroepactie is dat het toerental waarbij overgeschakeld wordt van 1 naar 2 is verhoogd naar 1700 t/min wat nog steeds vrij laag is.
De rest van de verzetten geen aanpassingen
Ik heb geen idee of er bij mij ook een oliewissel/software aanpassing is gedaan. Ik heb de auto in april gekocht en ken er niks over terug vinden in de boekjes.
Dat klinkt goed en hij schiet tenminste niet gelijk naar zijn 2 zeker als je begint te rollen. Hoe schakelt die nu door de rest van zijn versnellingen??
@PeetZ dat kan je zelf bepalen bij TVS, ook hoe de bak reageert op het liften van het gas, of je op de motor wilt afremmen etc..., je kan het krijgen hoe je het hebben wilt
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.