Dsg

PeetZ

Actief lid
Ik heb wel het idee dat die van mij veel slipt in zijn 2de versnelling. Je voelt ook wel vaak dat die bij zowat elke versnelling overschakelt. Woensdag gaat die naar de garage en ben benieuwd wat zij ervan vinden en anders in me vakantie toch maar ff een ritje naar Varsseveld. Kan eigenlijk toch geen kwaad als ik iedereen hier zo hoor.

RogerS

Forumguru
Bij mij (1.8 TSI met DSG-7) gaat ie pas bij 2200 a 2300 toeren naar z'n twee, wat ik eigenlijk vrij laat vind. Misschien toch nog maar eens met TVS gaan praten of ze dat niet nog wat aan kunnen passen.
Wat zijn de ervaringen van de andere 1.8 TSI+dsg rijders hier?
Ik vind het prima, daar was het mij juist om te doen (aanpassen DSG schakelkarakteristiek door TVS).

ertromp

Forumguru
1700-1800 is echt nog laag hoor. Zelf heb ik ook die 2200 voor 1-2 en dat is mechanisch toch een stuk fijner ook de versnellingen daarna worden langer vastgehouden en ik heb het zo dat pas bij ca. 75km/h overgeschakeld wordt naar 7

Morris99

Nieuw lid
Volgens mij is 1700/1800 zo'n beetje de standaard instelling voor van 1 naar 2. De overige versnellingen schakelen bij 2200. Althans, bij mij is dat zo. Terugschakelen is een ander verhaal, dat gebeurt bij mij naar mijn mening bij veel te lage toeren, zeker bij van 2 naar 1. Ik moet echt stilstaan en dan pas zie ik hem schakelen naar de 1.

PeetZ

Actief lid
Ff update van mijn kant. Van de week bij de garage geweest voor wat kleine dingetjes en gevraagd te kijken naar de Dsg. Hebben hem uitgelezen en konden niks vreemd vinden (zeggen ze). Nu heb ik een paar keer snelweg reden van de week en dan schakelt die echt perfect. De ene keer schakelt die ook beter als de andere keer.Zou dit misschien ook aan mijn rijstijl kunnen liggen en waar je rijd. Stad of snelweg.

Rosinfield

† In Memoriam
Hij past zich aan aan je rijstijl. Ik denk dat het wel uitmaakt hoe duidelijk je aangeeft wat je wilt (met de rechtervoet).
Het enige "rare" wat ik heb ondervonden is wanneer je vanuit hoge snelheid vrij snel afremt, zoals bij een afrit en dan uiteindelijk niet stopt, maar vanuit bijna stilstand weer doorrijdt. Dan voelde ik soms wel een soort "gebok". Ook niet zo vreemd natuurlijk, want het systeem weet dan even niet waar het aan toe is en moet "even schakelen". O, ik dacht dat we gingen stoppen, maar ok.

PeetZ

Actief lid
Dat is mij nog niet opgevallen. Zal van de week eens wat harder gaan rijden en optrekken en kijken wat die dan gaat doen, of dat je verschil merkt met schakelen.

Bovenaan Onderaan