Skoda-MAN
Forumguru
Is mij bekend, ik heb nog training aan een paar chauffeurs gegeven.WVT daar hebben wij er wel een paar van in onderhoud
En eind maart begin april weer training voor monteurs.
Is mij bekend, ik heb nog training aan een paar chauffeurs gegeven.WVT daar hebben wij er wel een paar van in onderhoud
Top, maar ik niet ,door ongeval kan ik niet meer sleutelen doe nu magazijn.Is mij bekend, ik heb nog training aan een paar chauffeurs gegeven.
En eind maart begin april weer training voor monteurs.
Nog minder heftig? In D? Ik weet niet of ik dan wakker kan blijven. En als je dan (uit frustratie) je gas dieper intrapt dan schiet de auto er ineens vandoor. Heel onrustig. En in S doe je ineens mee aan de 24 uur van Le Mans, zo heftig reageert de auto dan en zo ver trekt hij door, ook als je met het gas probeert het schakelen te beïnvloeden.oeps, ik ben weer eens professioneel onduidelijk. Er had moeten staan:
De normale iets meer 'normaal' b.v., dus dat je niet zo hoog in toeren komt.
Ik ben een comfortrijder, dus voor mij mag de auto wat rustiger rijden. Minder heftig.
Als ik 'sportief' wil rijden, dus ff inhalen, dan zet ik de bak wel in de sportstand.
Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. Komt ook door de jetlag, 24 uur onderweg geweest vanuit Indonesië :-) . De auto heeft een maandje in de garage kunnen uitrusten .
grtzzzzzz
Dat is niet zo mooi dat je door een ongeval niet meer kan sleutelen maar magazijn kan ook heel leuk zijn, soms superdruk en van alles zit tegen en dan toch een oplossing bieden. Je hebt alleen een ondankbare taak, volgens de monteurs heb je altijd veel te weinig in huis en volgens de directie veel te veel.door ongeval kan ik niet meer sleutelen doe nu magazijn
Eerste deel klopt.Dat is niet zo mooi dat je door een ongeval niet meer kan sleutelen maar magazijn kan ook heel leuk zijn, soms superdruk en van alles zit tegen en dan toch een oplossing bieden. Je hebt alleen een ondankbare taak, volgens de monteurs heb je altijd veel te weinig in huis en volgens de directie veel te veel.
Hoeveel km heb je al gereden met de Skoda DSG?
Dat heb ik dus kunnen oplossen met hem 500 toeren meer te laten draaien. Ik kan altijd in D rijden en hij pakt direct vlot. Voordat ik die ingreep heb gedaan en ik reed op een baan v 70 in D dan moest ik echt naar S om vlotter dan een tdi'ke te versnellen. En juist door 500 toeren meer te zetten heb ik nu altijd in eender welke snelheid in D een deftige acceleratie en zonder dat hij 2 versnellingen terug schakelt.Nog minder heftig? In D? Ik weet niet of ik dan wakker kan blijven. En als je dan (uit frustratie) je gas dieper intrapt dan schiet de auto er ineens vandoor. Heel onrustig. En in S doe je ineens mee aan de 24 uur van Le Mans, zo heftig reageert de auto dan en zo ver trekt hij door, ook als je met het gas probeert het schakelen te beïnvloeden.
Echt, de EDC in mijn Renault, zonder sportstand, schakelde veel beter.
Ik denk ook dat dat kan schelen, nu zijn de verzetten bij een 7DSG anders ingedeeld, maar ik herken het wel. Soms in D echt het idee dat ik in een veel tragere auto rijd. Als ik echter met de flippers rijd in Manueel en ASR uit, dan gaat hij wel als de brandweer, al kan ik wel wat meer grip gebruiken. Maar ja, winter en winterbanden.Dat heb ik dus kunnen oplossen met hem 500 toeren meer te laten draaien. Ik kan altijd in D rijden en hij pakt direct vlot. Voordat ik die ingreep heb gedaan en ik reed op een baan v 70 in D dan moest ik echt naar S om vlotter dan een tdi'ke te versnellen. En juist door 500 toeren meer te zetten heb ik nu altijd in eender welke snelheid in D een deftige acceleratie en zonder dat hij 2 versnellingen terug schakelt.
Zou je dan de auto niet eerst een beetje aan jou laten wennen en jij aan de auto.
Alles moet nog inlopen en de V-bak is ook nog zelf lerend. Na een 2000 km kan je nog weer eens verder kijken of er iets aangepast moet worden of niet.
Advies van de DSG rijders hier op het forum is: naar de DSG dokter
Ik denk vooral dat je gaspedaal wat moet leren beheersen. De mensen die nog nooit met dsg geden hebben doen ook rare dingen met mijn RS.das een beetje aanvoelenKan je nagaan wat het me nu al irriteerd ,net als dat start stop ,rem los effe wachten nog effe wachten ja daar gaan we zodra ie rolt schakeld ie gelijk naar zijn twee en is dan te traag met het opkomen van de koppeling,gevolg klimmen in toeren en dan opeens de koppeling oplaten komen gevolg een duw in je rug
Ach joh, de winter is weer overIk dacht dat het uitzetten van de start stop een probleem kon geven met de voorruitverwarming? Deze ontdooit dan minder goed?
Dat heeft allemaal te maken met die achterlijke milieu regels. De auto is zo'n beetje het minst vervuilende element. Heel.veel.zaken vervuilen meer, schepen, vliegtuigen, zelfs koeien en varkens. Maar daardoor wordt de techniek noodgedwongen verkeerd belast en gebruikt.Het is natuurlijk triest dat een grote autofabrikant al zolang bezig is met een product dat pas redelijk functioneert nadat je er diverse aanpassingen aan hebt laten doen voor veel geld. Software in bak aanpassen, gaspedaalrespons, start/stop uitschakelen. Dure reparatiekosten van koppelingen en mechatronic.
Kortom het kan wel lekker rijden maar het is een complete flop naar mijn idee.
Voorruitverwarming doet t nog gewoon hoor. En net zo snel als voor de aanpassing.Ik dacht dat het uitzetten van de start stop een probleem kon geven met de voorruitverwarming? Deze ontdooit dan minder goed?