Dsg

Skoda-MAN

Forumguru
Dat heeft allemaal te maken met die achterlijke milieu regels. De auto is zo'n beetje het minst vervuilende element.
Daar zouden dan de andere merken ook last van moeten hebben.
Als het milieu de oorzaak is dan hebben ze de verkeerde technieken toegepast. (sjoemel...... konden ze wel maken)

B.Stuurder

Forumguru
Daar zouden dan de andere merken ook last van moeten hebben.
Als het milieu de oorzaak is dan hebben ze de verkeerde technieken toegepast. (sjoemel...... konden ze wel maken)
Andere merken blijken ook véél meer te vervuilen als ze aangeven, zodra er maar even buiten de opgegeven criteria van de test wordt gemeten, andere temperatuur, iets sneller, etc. Ook andere auto's hebben zaken die irritant zijn vanwege dat milieu geneuzel.

Hebben we het in dit topic over de DSG in de nieuwe facelift-octavia of de voorganger?
Of gelden deze "problemen" voor beide?

bramus1977

Actief lid
Zijn er al mensen die een 1.4 DSG FL hebben besteld en hebben gekregen?
Kan ik langskomen voor een proefrit ? :-)
hey Pitchdown, heb inderdaad de 1.4 DSG FL Style Business besteld al in November. In eerste instantie zou de productieweek week 8 zijn......laatste nieuws van de dealer is de productieweek week 10. Hopelijk half maart kan de auto in ontvangst genomen worden. Zelf verwacht ik (in Nederland) dat je niet eerder een FL zal zien rijden :cry:.

Okki

Donateur
Ik heb de FL net bij de dealer in Den Bosch zien staan.

Een dealer in Rotterdam zegt dat hij de enige in Rotterdam is met de FL in de showroom.

Screenshot_2017-02-22-23-23-50_1.jpg

Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
De DSG is voor zover ik weet niet gewijzigd in de FL....
Blijkbaar zal in de Vrs 245 een 7-bak dsg te verkrijgen zijn? Waarschijnlijk wel met natte koppelingen en misschien dezelfde zoals de Kodiaq 2.0tsi dsg?
Hopelijk worden de verhoudingen dan voor de Vrs aangepast voor sportief gebruik en niet voor milieuredenen?

B.Stuurder

Forumguru
Blijkbaar zal in de Vrs 245 een 7-bak dsg te verkrijgen zijn? Waarschijnlijk wel met natte koppelingen en misschien dezelfde zoals de Kodiaq 2.0tsi dsg?
Hopelijk worden de verhoudingen dan voor de Vrs aangepast voor sportief gebruik en niet voor milieuredenen?
In de VRS wel, maar ik verwacht in de andere uitvoeringen niet. Een koppeling met natte platen zal waarschijnlijk minder storingsgevoelig zijn, maar wel de meer optimale overbrenging kunnen geven. Ik denk wel dat het maken van een 7 bak met milieu redenen te maken heeft.

dirkie996

Forumguru
In de VRS wel, maar ik verwacht in de andere uitvoeringen niet. Een koppeling met natte platen zal waarschijnlijk minder storingsgevoelig zijn, maar wel de meer optimale overbrenging kunnen geven. Ik denk wel dat het maken van een 7 bak met milieu redenen te maken heeft.
Denk het ook, want als je de uitstoot (co2) vergelijkt van de Vrs230 en de Vrs245 zijn die idem dito: 149gr/km.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan