Een 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI Handgeschakeld

SileX

Senior Member
Zelfde dilemma had ik ook - ben voor een 1.6 met DSG gegaan en de externe ecu van JD genomen - kom nu op 140-145pk uit met DSG - in en uitbouwen van kastje is 5 min werk (voor eventueel beurten en garage bezoek).
De 1.6 is best traag maar met JD is het gewoon prima te doen !

Zelfde dilemma had ik ook - ben voor een 1.6 met DSG gegaan en de externe ecu van JD genomen - kom nu op 140-145pk uit met DSG - in en uitbouwen van kastje is 5 min werk (voor eventueel beurten en garage bezoek).
De 1.6 is best traag maar met JD is het gewoon prima te doen !

Heb je een eigen auto of lease >>

octavia-gek

Actief lid
Lease, contract wordt opengebroken, problemen met de aandrijflijn. ik heb hiervoor 1.6 dsg met 240.000 km gereden zonder noemenswaardige problemen. 1 keer wiellagers voor en onder coulance koppelingsplaten.

Kempes

Forumguru
Volgens de website van JD is dit voor een octavia 3 - 1.6tdi 699 euro... (net zoveel als een obd tuning)

SileX

Senior Member
Yes @Kempes - klopt helemaal.

JD bouwt het ding in en geeft instructies hoe het moet - je krijgt ook een handleiding mee met plaatjes hoe het allemaal zit. Eenmaal zelf gedaan, is het zo gepiept !

de 1.6 komt meer tot zn recht - een maatje heeft een A3 met 2.0 TDI en DSG, en die is nauwelijks sneller dan de Octavia. Genoeg koppel en de DSG gedraagt zich ook prima.

octavia-gek

Actief lid
Ik had voor de 1.6dti 110 pkeen Volvo V40 T3 met 150pk.
Enige wat ik nu aan verschil merk is dat ik de straatstenen er niet uit trek bij hard optrekken
Wat ik bedoel te zeggen: met de 1.6 rij je niet voor lul en je kan prima mee komen in het verkeer. Ook in Duitsland.
Ik heb nu handgeschakeld en kies een volgende keer voor een automaat: file rijden lijkt me dan opeens fijn.

Ik las wel dat je hulpveren kiest. Is dit voor een caravan? Wellicht kunnen dan caravan rijders je adviseren over de motor
Ik rij geen caravan, maar heb dagelijks 150 tot 300KG spullen bij me

octavia-gek

Actief lid
Skoda79
Met een Plus pakket style business, daar zitten 18 Inch velgen bij in en dan kom je met de 2.0 TDI in de 25% bijtelling terecht en dat heb ik er er net niet voor over.
ben wezen rijden met de DSG 1.6 die rij heerlijk en rustig beter dan de vorige , aangezien dat ik in het verleden ook met de 1.6 dsg 240.000 Km met volle tevredenheid gereden heb is dit nu mijn keus geworden.

B.Stuurder

Forumguru
Ok, maar een nieuwe O3 die nu besteld wordt zal pas in eind oktober of november worden geleverd, dan zit je al bijna in 2017. Dan kun je beiden hebben, een 2.0 en een DSG bak, tegen 22%.

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben niet de enige die nog wakker is zie ik. Laatst een onderzoek gelezen dat hoe hoger het IQ, hoe later men naar bed gaat.;)

OT. Best vlot die levering. Voor mij maakt het niks uit, hij gaat in januari pas op naam.

Bovenaan Onderaan