Een hoop vragen over een Fabia Combi

skodafabia

Nieuw lid
Vandaag een tapijtreiniger met speciaal bekledings-hulpstuk gehuurd en het interieur gereinigd: wat een wereld van verschil, ziet er weer mooi uit. Voor 230.000 km ziet het er sowieso nog best goed uit, geen slijtplekken op de stoelen bijvoorbeeld.

Nog doen voor de APK:
- nieuwe banden er onder laten zetten
- koplamp vervangen, is besteld

Waar kan je die huren?

Sgt. Peppers

Nieuw lid
Nee het is toch echt op de Diemerkade hoor!

En ik heb die tapijtreiniger bij Boels gehuurd, kostte, inclusief speciale vloeistof (best agressief spul maar werkt top), €26,- voor een dag.

EdK

Forumguru
Nee het is toch echt op de Diemerkade hoor!

En ik heb die tapijtreiniger bij Boels gehuurd, kostte, inclusief speciale vloeistof (best agressief spul maar werkt top), €26,- voor een dag.

De vraag kwam bij mij op omdat ikzelf in mijn jeugdjaren in diemen heb gewoond en wel in de casteleinstraat 17.
Toen was de ringweg die je nu achter de geluidswal ziet een groot speelterrein voor ons.
Moet wel zeggen dat het er nu wel anders uitziet maar ik zag het aan de populieren en de huizen , want dat is niet echt veranderd moet ik zeggen !
En toendertijd was het nog parkeren zonder vergunningen , al moet ik zeggen dat in mijn straat misschien 4 auto's stonden toendertijd !
1 van de groenteman Does, 1 van de melkboer, 1 van de familie Smit en de 4e zou ik niet meer weten.

skodafabia

Nieuw lid
smallbodybuilderBM_450x532.jpg
:crazy:

joergarms

Senior Member
@ SkodaFabia, geen idee wat die foto met het topic te maken heeft? Kun jij het uitleggen?
Hij is wel grappig, ik meen dat dat de kleinste bodybuilder ter wereld is, uit India.

van_der_P

Senior Member
Als het lampje met het motorblok erop gaat branden, dan betekend dat er een probleem is met de motorelektronica.
Als het na het starten niet uitgaat of onder het rijden aangaat.

Het kan ook een storing in het uitlaatsysteem zijn, katalisator.
De motor loopt op het moment als dat lampje branden gaat op een noodprogramma, dat stelt u in staat om naar een Skoda-dealer te rijden.

Het lampje met uitroepteken in een driehoek en dan weer in een cirkel, geeft aan dat het ASR(aandrijfslipregeling) is uitgeschakelt. Of er is een storing in het ASR-systeem. Schakelaar ASR boven de radio.
Als het ABS uitvalt brand het ASR lampje ook omdat deze twee systemen aan elkaar zijn gekoppelt, gebruiken dezelfde sensoren.

Als je verstandig bent laat er een Skodadealer naar kijken. Het is in het belang van je zelf maar ook van andere weggebruikers.

van_der_P

Senior Member
Misschien een tip laat een garage er eens naar kijken en offerte uitbrengen, van de reparaties die noodzakelijk zijn. Dan kun je altijd nog zien welke kosten eraan zijn en welke zaken je wellicht zelf kunt.
Het belangrijkste is natuurlijk dat je Skoda door de APK komt, anders kun je er niet mee rijden.
En nadat de reparties uitgevoert zijn, zou ik er toch nog voor ik op vakantie ga een paar 100 km mee rijden. Al was het maar om vervelende situatie tijdens je vakantie te verkomen.

Want volgens mij (maar ik kan mij vergissen) zijn er toch wel reparaties bij die behoorlijk in de papieren kunnen lopen.
Als je zelf handig bent zal het best mee vallen, maar als je het de dealer moet laten doen.

Succes ermee

Sgt. Peppers

Nieuw lid
Hmm, de CC doet het gewoon prima, alles doet het eigenlijk gewoon.

En ik ga er zeker voordat ik er mee naar Spanje ga flink mee rijden hoor, tot die tijd word het gewoon mijn dagelijkse auto. En de problemen die dan de kop op steken moet ik dan gewoon oplossen. Maar inderdaad, eerst APK, nu kan ik er niet mee rijden…

De nieuwe banden zitten er trouwens op, wat een verschil met rijden zeg, een stuk stiller ook. Nu moet alleen het pakketje met de nieuwe koplamp nog worden bezorgd, en dat komt maar niet… en maandag moet hij uiterlijk worden afgemeld voor de APK, anders moet ik opnieuw betalen.

joergarms

Senior Member
Hmm, de CC doet het gewoon prima, alles doet het eigenlijk gewoon.

En ik ga er zeker voordat ik er mee naar Spanje ga flink mee rijden hoor, tot die tijd word het gewoon mijn dagelijkse auto. En de problemen die dan de kop op steken moet ik dan gewoon oplossen. Maar inderdaad, eerst APK, nu kan ik er niet mee rijden…

De nieuwe banden zitten er trouwens op, wat een verschil met rijden zeg, een stuk stiller ook. Nu moet alleen het pakketje met de nieuwe koplamp nog worden bezorgd, en dat komt maar niet… en maandag moet hij uiterlijk worden afgemeld voor de APK, anders moet ik opnieuw betalen.

Probeer anders bij de dealer tijdelijk een andere koplamp te plaatsen. Dan kan de auto worden gekeurd, afgemeld e.d.
Na de keuring en eventuele steekproef haal je de dealer z'n koplamp eruit, rijd je naar huis met je oude kapotte lamp, en kun je daarna op je gemak de nieuwe lamp monteren als die wat later binnenkomt.
Hebben wij ook regelmatig gedaan toen ik nog in de garage werkte.

Sgt. Peppers

Nieuw lid
Heb inmiddels de oude koplamp met op maat gemaakte stukjes aluminium weer helemaal vastgezet, zit ook goed op positie en het lichtbeeld is niet veranderd. Zo kan ik dus mooi morgen door de keuring, en plaats ik de nieuw lamp wanneer hij binnen is.

Wish me luck @ APK :-)

joergarms

Senior Member
Hey mooi man, dan kun je nu echt kilometers gaan maken.
Zo zie je maar, die Skoda's zijn best degelijke wagens, zoveel kilometers en toch gewoon goedgekeurd worden.

cvegreen

Forumguru
Dat is nu eens een heel positief bericht en dat terwijl jij er eigenlijk zoveel wil/moet aan gaan herstellen .

Sgt. Peppers

Nieuw lid
Ik ga alleen de dingen herstellen die belangrijk zijn voor mijn eigen veiligheid of die van anderen, de rest alleen als het goed te doen en betaalbaar is. In principe word hij na de vakantietrip naar Barcelona verkocht, dan zet ik er bij wat er mee is, degene die hem koopt (waarschijnlijk de goedkoopste Fabia op internet dan…) mag hem dan afmaken. :-)

Bovenaan Onderaan