Een RS wekt agressie op

Gisterenavond kwam ik rond half 12 terug van het sporten en aangezien het leeg was op weg vond ik het wel eens leuk om eens flink het pedaal in te trappen.
Op een ruime, bijna lege 2-baans weg reed een dikke bmw, die zodra hij in de gaten kreeg dat ik hem aan het inhalen was, volgas gaf en mij koste wat koste voor wilde blijven. Ik heb geen idee wat voor type het was maar mjn JD getunde RS ging er als een vlam voorbij en had er totaal geen moeite mee. Een kilometer of wat verderop moest ik stoppen voor een rood licht en toen kwam die BMW links door de uitvoegstrook voor linksaf mij volgas en luid claxonerend voorbij, dwars door het rode licht waardoor een auto die van de andere kant netjes door het groen reed vol op de rem moest, om vervolgens weer op mijn rijstrook rechtdoor te rijden. Levensgevaarlijk !!
Nu ben ik helemaal niet van het provocerende type dus ik dacht, laat maar gaan....
Maar ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend werkt als je in je dure bolide het nakijken wordt gegeven door een Skoda.
Zijn er meer forumleden die dergelijke reacties al eens hebben meegemaakt?

Eric

Jpoers

Lid
Skoda rijders zijn meestal nette rijders
grin.gif

Maar heb het zelf ook wel eens gehad, begin snelweg en er stond een tubberware bolide naast me met de plaatselijk hangjeugd erin, (crx ofzo, zo'n ding met zo'n enorme uitlaat die op de grond hangt) nu heb ik zelf helemaal geen snelle wagen 1.4mpi iets van 60pk maar raar genoeg bleef ik hm voor (jah je moet wel kunnen schakelen, want in een vw gaat dat super) en inderdaad kon deze meneer dit ook niet waarderen en presteerde het tot 2x rechts in te halen voordat die ook maar in de buurt van me zat heb het daarna gewoon opgegeven en ben ook abrubt van mijn gas gegaan om hem vervolgens langs te laten kruipen.

jah sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben!

Je hebt een BMW rijder afgemaakt op de snelweg, dat vinden ze nooit leuk..
wink.gif
Ik heb dat ook eens mogen aanschouwen maar dan tussen een opgefokte Leon en een BMW M3. (Alleen was dat wel vriendschappelijk)

Hoi,
Ook ik heb geen RS, maar moet wel bekennen dat ik het leuk vind om te winnen bij het stoplicht.
Nog leuker is om even tot de 70 ofzo vol te gaan om dan doodleuk de snelheid te behouden, wat zijn ze dan trots op hun opgefokte karretje joh. Gewonnen van een skoda, joh, dat ken toch iedereen.
Gelukkig weten wij beter.
923.gif
923.gif

Momenteel rijdt ik een Seat Leon Topsport TDI (110kw) en maak gehakt van het gros wat op de snelweg rond sjokt.
smile.gif

Vaak komt de agressie voort uit het onverwachte aspect in combinatie met een gekrenkt ego. Men verwacht op dat moment gewoon niet dat je veel sneller dan ze bent.
wink.gif

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

heerlijk als ik dat zo lees van die bmw... van mij maggie hem volledig tegen een boom parkeren!!

[/ QUOTE ]
Van mij ook, maar dat van dat rooie stoplicht geeft toch te denken. Dit soort klunzen parkeert iets te vaak medeweggebruikers tegen vaste objecten......

Frankie

Actief lid
wat moet dat een belachelijke idioot zijn geweest. Van dat niet laten inhalen komt me wel bekend voor, en dan rij ik niet eens in een RS of iets wat er sportief uitziet. Maar dat rooie licht had voor hem wel wat meer gevolgen mogen hebben. Sukkels zijn het en inderdaad met geen respect voor mede weggebruikers... goed dat je je heb ingehouden.

mmm ... toch niet altijd agressie hoor

gisterenamiddag op autosnelweg enkele sprintjes van 130km/u tot +230km/u tegen een BMW 330d
dat 3litertje ging met mijn TDI 130 mee tot een goeie 210
nadien bleef hij goed achter
wel die mannen vonden het blijkbaar nog wel leuk
want bij het verlaten van de snelweg
was het wuiven met duim omhoog
&amp; zo blijft het tof !!!

Octaviarijder

Actief lid
Je hebt er nou eenmaal slechte verliezers bij, maar dat is meer hun zorg dan de jouwe. Lekker blijven genieten van je auto en je vooral niet inhouden omdat sommige mensen niet met hun verlies kunnen omgaan.

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ErikSpeed</font><hr />

gisterenamiddag op autosnelweg enkele sprintjes van 130km/u tot +230km/u tegen een BMW 330d

[/ QUOTE ]

Je schrijft twee zaken die mij zeer verbazen. De eerste is dat je met je 130pk 230 gaat. Dat haal ik met mijn O2 met 170 pk niet.
De tweede is dat je een 330d verpulvert op deze sprint. Deze heeft 230 pk en haalt de 250.
Bij beide kan ik me hier niks, maar dan ook niks bij voorstellen.
Ik denk dat ze inderdaad veel lol hebben gehad maar niet waarom jij denkt.

tim

Lid

..

[/ QUOTE ]

Of zij hadden het mobiele flitsteam WEL gezien
wink.gif

nomad

Senior Member

[/ QUOTE ]
Heee ! Zenden ze in Belgie Fantasy Island weer uit ?

BMW 330D: 230 pk bij 4000 tpm, max. koppel bijna 500 bij 1750 tpm
Golf Variant 130 PK bij 4000 tpm max koppel 310 bij 1900 tpm

Wat denk je nou zelf ? Het verbaasd me dat je uberhaupt over de 205 komt met die specs. Sprintje tot 230 ? Dat vraagt om bewijs. Ik film je graag vanuit een (geleende) 750i E66 op de duitse autobahn....

Daniel

Lid

[/ QUOTE ]

Hahaha,ik zal je uit de droom helpen.
grin.gif
[video=youtube;wPQ_cMgnRxc]http://www.youtube.com/watch?v=wPQ_cMgnRxc[/video]

GTJ

Lid

[/ QUOTE ]

Je gaat toch niet beweren dat jouw TDI sneller is als een 330d. Dan had die BMW zeker een tandem-asser met stoeptegels achter z'n auto hangen! M'n Pa rijd in een 530D en die trek zo ongelovelijk hard naar de 200 dat een vriend van me met een Seat leon Cupra V6 alle zeilen bij moet zetten om hem voor te blijven en die heeft 204 PK!
crazy.gif

Dus jou verhaal lijkt me sterk!

blacktdi

Actief lid
Dat is inderdaad onmogelijk om met een 130pk tdi een 330d bij te houden. Toen ik nog mijn getunde 130pk tdi had (160pk) kon ik net voor blijven aan een 320d maar meer ook niet.

Het is inderdaad zo dat een snelle octavia agressie opwekt bij het overige snelle verkeer. Het is toch ook lullig om met een twee maal zo dure auto er niet voorbij te komen, skoda rijders, heb begrip voor deze mensen.
489.gif

[/ QUOTE ]

Muwhahahaha, en toen liep je wekker af ..
wink.gif

Een 330D laat jouw golfje alleen maar roet zien en al heel snel 2 hele kleine achterlichten.

Reizende

Actief lid
Bij de laatste reacties kan ik me allen maar aansluiten... Ik kom niet eens voorbij een 320d met 140 pk... Maar goed, hoe gaat het spreekwoord ook al weer? De wens is de vader van de gedachte?

higgy

Forumguru
Even met de beentjes terug op de vloer: jullie vinden het normaal om zo achterlijk hard te rijden?
(Niet betuttelend bedoeld, maar staan jullie daar wel eens bij stil?)

Ik merk de laatste tijd dat het vooral de Leon-rijders (jonge blagen in te snelle kleine Leonnetjes) zijn die als een achterlijke rijden.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Even met de beentjes terug op de vloer: jullie vinden het normaal om zo achterlijk hard te rijden?

[/ QUOTE ]

In duitsland waar het mogelijk is wel ja...
grin.gif

Bovenaan Onderaan