Een RS wekt agressie op

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

(Niet betuttelend bedoeld, maar staan jullie daar wel eens bij stil?)


[/ QUOTE ]
Het is dat je het zegt
wink.gif


</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Ik merk de laatste tijd dat het vooral de Leon-rijders (jonge blagen in te snelle kleine Leonnetjes) zijn die als een achterlijke rijden.

[/ QUOTE ]
De laatste tijd als in de laatste 5 jaar?
 

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Even met de beentjes terug op de vloer: jullie vinden het normaal om zo achterlijk hard te rijden?


[/ QUOTE ]
Wat is hard? Dat hangt van de omstadigheden af: soms is 50 te hard, soms 230 niet. Dat is één van de redenen dat ik de maximumsnelheid (en de nadruk op handhaving ervan) op de Nederlandse autosnelwegen zo slecht vind: mensen denken niet meer na over hun snelheid (of hun spiegels, of hun richtingaanwijzers) in de foute veronderstelling dat er niets kan gebeuren als ze zich maar aan de 120 houden. Ze rijden die snelheid vervolgens overal, ook al is het mistig, regent het of zijn er werkzaamheden. Ik rij graag wat sneller dan 120, maar pas mijn snelheid aan bij werkzaamheden (zeker als er inderdaad gewerkt wordt). Dan word ik vaak ingehaald door mensen die ik juist in het 120-stuk gepasseerd ben. Zij zijn 120 blijven rijden......
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

[Wat is hard? Dat hangt van de omstadigheden af: soms is 50 te hard, soms 230 niet. Dat is één van de redenen dat ik de maximumsnelheid (en de nadruk op handhaving ervan) op de Nederlandse autosnelwegen zo slecht vind: mensen denken niet meer na over hun snelheid (of hun spiegels, of hun richtingaanwijzers) in de foute veronderstelling dat er niets kan gebeuren als ze zich maar aan de 120 houden. Ze rijden die snelheid vervolgens overal, ook al is het mistig, regent het of zijn er werkzaamheden. Ik rij graag wat sneller dan 120, maar pas mijn snelheid aan bij werkzaamheden (zeker als er inderdaad gewerkt wordt). Dan word ik vaak ingehaald door mensen die ik juist in het 120-stuk gepasseerd ben. Zij zijn 120 blijven rijden......

[/ QUOTE ]

niks aan te te voegen , hier ben ik het helemaal mee eens!
 
Heee ! Zenden ze in Belgie Fantasy Island weer uit ?

*** neen er zitten goede chiptuners ...

___________________________________________________________

BMW 330D: 230 pk bij 4000 tpm, max. koppel bijna 500 bij 1750 tpm
klopt niet¨

***BMW 330d E46 184 pk (had het niet over E90)

___________________________________________________________

Golf Variant 130 PK bij 4000 tpm max koppel 310 bij 1900 tpm
**********************************************************
&amp; na een goeie remap + 180 pk &amp; + 400Nm koppel

___________________________________________________________

Wat denk je nou zelf ? Het verbaasd me dat je uberhaupt over de 205 komt met die specs.

*** idd standaard gaat hij geen zak voorruit
haalt hij met véél moeite 205km/u
&amp;
Sprintje tot 230
of meer = no problem ?
topspeed = teller 240km/u
op gps geeft dat 236 km/u (=reeds meer dan 1x getest)
... of gaat het gps signaal nu (weeral) onbetrouwbaar worden
... GEEEEUUUW ...
 

Bijlagen

  • 41248-240.jpg
    41248-240.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 25

tim

Lid
Beste kinderen..

S.v.p. terug naar de zandbak (of naar circuit).

Maximumsnelheden zijn er niet voor niets.

Je brengt niet je eigen leven in gevaar, maar ook dat van ANDEREN!!
 
veel blaten maar weinig wol.

Een bmw 330d zit op 7,8 seconden op 100...

Over jouw golf vind ik niet direct specificaties maar als we een Fabia RS nemen (ook een 1.9 met 130pk) doet die daar 9.6 seconden over.

Mij maak je niet wijs dat een golfje meer als een seconden sneller is dan een Fabia RS met IDENTIEK dezelfde moter.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ErikSpeed</font><hr />

Heee ! Zenden ze in Belgie Fantasy Island weer uit ?

*** neen er zitten goede chiptuners ...

___________________________________________________________

BMW 330D: 230 pk bij 4000 tpm, max. koppel bijna 500 bij 1750 tpm
klopt niet¨

***BMW 330d E46 184 pk (had het niet over E90)

___________________________________________________________

Golf Variant 130 PK bij 4000 tpm max koppel 310 bij 1900 tpm
**********************************************************
&amp; na een goeie remap + 180 pk &amp; + 400Nm koppel

___________________________________________________________

Wat denk je nou zelf ? Het verbaasd me dat je uberhaupt over de 205 komt met die specs.

*** idd standaard gaat hij geen zak voorruit
haalt hij met véél moeite 205km/u
&amp;
Sprintje tot 230
of meer = no problem ?
topspeed = teller 240km/u
op gps geeft dat 236 km/u (=reeds meer dan 1x getest)
... of gaat het gps signaal nu (weeral) onbetrouwbaar worden
... GEEEEUUUW ...

[/ QUOTE ]

Leuk he al die cijfertjes.
Geloof mij nou, welke 330D meneer ook aan het besturen was hij had waarschijnlijk de handrem er nog op staan.. Die ga jij met je Golfje echt niet voorbij !
Een tuning zal er in koppel inderdaad wel wat uit trekken maar in de top ga je dus echt geen 236 km/u mee halen of je moet een helling van 30% afgereden zijn.
wink.gif


Daarnaast zou ik bij 400nm toch eens goed op gaan passen met je versnellingsbak. Die is daar namelijk niet echt op gemaakt. (Ervaring)
 

VEEJAY

Forumguru
Erikspeed heeft gelijk 136 op de gps is best te doen, zeker als je je auto in Belgie chipt en je een 6bak hebt, die gasten in BE gaan wat verder met tuning. 400nm is ook mogelijk maar niet aan te raden zonder zwaardere koppeling.
 

Dutch4x4

Senior Member
Yep, wat VJ zegt.

Allemaal leuk, die mensen die er de standaardspecs van een PD130 bijhalen, maar een agressieve Belgische remap (dus chip op maat) van Heinz (?) kan dat in combinatie met een lange zes misschien net opleveren.

Of je daarmee ook een 330d het snot voor ogen rijdt, is een andere vraag. Als beide auto's ongeveer gelijk vermogen hebben (allebei rond de 180 pk) en hetzelfde wegen, dan zullen ze elkaar niet veel ontlopen, juist niet op topsnelheid. Als Erik die 330d dus naar eigen zeggen dik heeft verslagen, dan zal die BMW-bestuurder toch echt niet alles uit de kast hebben gehaald...
 

SkodaMan

Actief lid
veel PK's......... veel Nm........ veel km/h....... GAAAAAAAAP ..........
Ik wordt zo moe van als die Testosteron verhalen: "De mijne is groter", "De mijne is dikker", "De mijne is .....".

Automaat in "D" en boterzacht laten opschakelen. Sjooo, lekker relaxed. Als ik zo'n kerel in z'n opgepepte BMW zie wegscheuren komt een gevoel van medelijden over me: "stakker".
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Of je daarmee ook een 330d het snot voor ogen rijdt, is een andere vraag. Als beide auto's ongeveer gelijk vermogen hebben (allebei rond de 180 pk) en hetzelfde wegen, dan zullen ze elkaar niet veel ontlopen, juist niet op topsnelheid. Als Erik die 330d dus naar eigen zeggen dik heeft verslagen, dan zal die BMW-bestuurder toch echt niet alles uit de kast hebben gehaald...

[/ QUOTE ]
Wat je zegt inderdaad.
Ook al zijn de waarden hetzelfde dan nog rij je met die Golf die BMW niet zoek. Een goede bocht en je station pakt de 360graden voordat jij het weet. Die auto is daar gewoon niet op gemaakt.

Ik heb er wat moeite mee als er een BMW 330D vergeleken wordt met een Golf Station TDI die een motor aanpassing heeft ondergaan.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik hoor nog niks over kg/pk verhoudingen. Persoonlijk denk ik dat de BMW inderdaad niet alles gaf het verschil zal niet groot zijn in mijn beleving.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

veel PK's......... veel Nm........ veel km/h....... GAAAAAAAAP ..........
Ik wordt zo moe van als die Testosteron verhalen: "De mijne is groter", "De mijne is dikker", "De mijne is .....".

Automaat in "D" en boterzacht laten opschakelen. Sjooo, lekker relaxed. Als ik zo'n kerel in z'n opgepepte BMW zie wegscheuren komt een gevoel van medelijden over me: "stakker".

[/ QUOTE ]

Is de trein niks voor je? Heerlijk vooruit zoeven met zijdezachte versnellingen. En je wordt bijna nooit ingehaald! Files ook meteen weer een stukje korter!
grin.gif
 

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Is de trein niks voor je? Heerlijk vooruit zoeven met zijdezachte versnellingen. En je wordt bijna nooit ingehaald! Files ook meteen weer een stukje korter!
grin.gif


[/ QUOTE ]

Sluit me voor 100% aan bij Skodaman.
aangenaam.gif
Het lijkt wel oorlog op de weg! Agressief rijgedrag veroorzaakt m.i. ook erg veel file.
mad.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Als ik zo'n kerel in z'n opgepepte BMW zie wegscheuren komt een gevoel van medelijden over me: "stakker".

[/ QUOTE ]

xyxthumbs.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: tim</font><hr />

Sluit me voor 100% aan bij Skodaman.
aangenaam.gif
Het lijkt wel oorlog op de weg! Agressief rijgedrag veroorzaakt m.i. ook erg veel file.
mad.gif


[/ QUOTE ]

Niet opletten in het verkeer veroorzaken de meeste files denk ik. En mensen die kijken naar andere dingen dan de weg voor hun of medeweggebruikers. Overigens ben ik ook geen fan van agressieve rijders maar wel van opschieten. Van die dromerige types die 70% van de maximum snelheid op de linkerbaan tuffen wordt je ook niet vrolijk..
smirk.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Zinloze discussie imho.

Nog even en alle RS rijders zijn Aso's, want ja, die auto's kunnen hard rijden.

Ik zie namelijk geen verband tussen snelle auto's en minder sociaal vaardige mensen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />
Ik zie namelijk geen verband tussen snelle auto's en minder sociaal vaardige mensen.

[/ QUOTE ]
True.
 

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik zie namelijk geen verband tussen snelle auto's en minder sociaal vaardige mensen.

[/ QUOTE ]

Niet de auto's maar het rijgedrag.
 
Bovenaan Onderaan