VEEJAY
Forumguru
Vandaag het oranjelampje van de olie weer knipperen. Na 11.000 kilometer op zich niet vreemd denk ik.
Al weer verschillende Shell stations bezocht voor een litertje 0W30 (wederom nergens te vinden..) . Nu was er 1 Shell shop niet druk en vroeg advies aan de verkoper. Deze kwam met een fles 5W30 met een shell boekje die zij dat dit LONGLIFE is voor nieuwe TDI's.
Na twijfel heb ik de Skoda dealer (De Meern) gebeld en die adviseerde dat 0W40 ook goed is (misschien wel beter).
Gelukkig was het in voorraad.
De tip is dus zolang het maar 0 is, dan is het goed volgens mij. Wie kan dit bevestigen?
2e is een vraag: Is het normaal dat er ook na een rustige rit, rook komt uit de opening van de Oliebijvulding??
Al weer verschillende Shell stations bezocht voor een litertje 0W30 (wederom nergens te vinden..) . Nu was er 1 Shell shop niet druk en vroeg advies aan de verkoper. Deze kwam met een fles 5W30 met een shell boekje die zij dat dit LONGLIFE is voor nieuwe TDI's.
Na twijfel heb ik de Skoda dealer (De Meern) gebeld en die adviseerde dat 0W40 ook goed is (misschien wel beter).
Gelukkig was het in voorraad.
De tip is dus zolang het maar 0 is, dan is het goed volgens mij. Wie kan dit bevestigen?
2e is een vraag: Is het normaal dat er ook na een rustige rit, rook komt uit de opening van de Oliebijvulding??