eerste beurt Fabia Comi greenline

Wik

Lid
hoi.
Zojuist de eerste beurt (15000km) laten doen.
kosten waren 180 euries.
(is dat de standaard prijs een beetje?)

Ik had geen klachten, behalve dat de wagen een beetje naar rechts trok.
Dat is helaas niet opgelost door aanpassing van de bandenspanning.
beetje jammer.

verder geen bijzonderheden en ik kan er weer een tijdje tegen. :-)

van
een tevreden Greenline rijder.
Wik
 

Wik

Lid
ja, uitlijnen gaan we zeker doen, is ook nodig.
maar als de garage zegt dat ze dat ook wel kunnen doen, dan was dat handiger geweest. :-)
Zeker als het zo duidelijk aanwezig was.
Nu koet ik weer afspraak maken met uitlijnert.
Wik
 

van_der_P

Senior Member
Dat is inderdaad niet erg netjes hoe de garage dat doet, ze zullen het wel druk gehad hebben.
Het was beter geweest als dat in een keer gebeurt was, want nu is het zoals je zelf zegt afspraak maken, tijd vrij maken om er naar toe te gaan.
Voor de volgende beurt zou ik toch eens goed nadenken om ze daar te laten uitvoeren, er zijn immers bedrijven genoeg die graag helpen.
 

wanderer

Senior Member
de standaard beurten hebben een standaard prijs.....kijk daarvoor in de folder.....dacht voor de 15000 beurt 155€...dat was vorig jaar...
 

FabiaGL

Actief lid
Mijn Greenline heb ik vanmiddag weggebracht omdat die morgen zijn eerste beurt krijgt. als vervangende auto kreeg ik een splinternieuwe Seat Ibiza E-Ecomotive mee die vanmiddag op kenteken gezet was.:) Vanavond heb ik een aantal ritten met de Ibiza gereden en ik moet zeggen dat ik verrast was door het onderstel en de stoelen. Met het nieuwe sportonderstel van de Ibiza kan je minstens zo sportief rijden als met die van de Fabia, het verschil is echter dat de Ibiza een stuk comfortabeler aanvoelt als je over gaten in de weg of drempels heen rijd. de stoelen van de Ibiza geven meer zijdelingse steun alhoewel die van de Fabia voor mij ook prima voldoen. Over het overige kan ik kort zijn: de Fabia troeft de Ibiza totaal af op gebieden zoals bagageruimte, afwerking, hoofdruimte, beenruimte, interieur radio enzovoort. Voor mij is de keus heel makkelijk: de Skoda Fabia Combi Greenline is veruit de beste keus al is het wel jammer van het oude sportonderstel.
Mijn auto krijgt het volgende onderhoud:
-15.000 kilometerbeurt
-nieuw aux klepje(afgebroken)
-nieuwe boordcomputer(lampjes probleem)
-mistachterlicht is niet aangesloten
-trekhaak is niet goed aangemeld(start/stop systeem word wel uitgeschakeld, maar parkeersensoren niet, ook is er geen aanhangwagen symbool zichtbaar op de Swing)
 

rocket

Senior Member
Hallo allemaal weet iemand of kromme remschijven ook garantie is of moet je dat gewoon zelf betalen

Edwin
 

Noord26

Forumguru
Dat lijkt mij een normaal slijtage onderdeel, dus afhankelijk van hoeveel km's je al met de schijven doet. Maar krom mogen ze absoluut niet zo maar trekken. Even de dealer bellen.

Hoe denkt u zeker te weten dat het hier gaat over kromme schijven? Vaak is het ook groefvorming in de remschijven door vuil (gruis/zand/steentjes) wat over doet komen als een kromme remschijf. Dit vuil rem je er vanzelf tussenuit, maar laat wel sporen achter. Dit lijkt mij meer aannemelijk. Remblokken moet met een normale rijstijl toch wel 100.000km mee kunnen gaan. Schijven het dubbele.
 

FabiaGL

Actief lid
Vandaag heb ik mijn auto opgehaald en het lijkt of alle problemen goed opgelost zijn, het mistachterlicht wat geen spanning kreeg werd veroorzaakt door de verloopstekker van 13 naar 7 polig. Als deze stekker in de contactdoos blijft zitten herkend de auto hem als aanhangwagen en schakelt het mistlicht uit. Ook het lampje van de BCM bleef vanavond ondanks het vochtige weer uit, dus ik heb er vertrouwen in dat de BCM vervangen de juiste oplossing is. De parkeersensoren zijn opnieuw aangemeld waardoor de sensoren zich uitschakelen bij het gebruik van een aanhangwagen, ook is er nu een auto met aanhangwagen zichtbaar op de swing radio. hoefde voor de splinternieuwe leenauto niets te betalen (omdat ik een goede klant bij ze ben:D. Alles bij elkaar genomen kan ik opnieuw maar 1 conclusie trekken: HULDE voor Automobielbedrijf Rijnwoud!
 

Noord26

Forumguru
Bij mijn eerte beurt hoefde ik ook niets te betalen voor de leenauto (Exeo 1.8 TSI) en waren de eerste 50km vrij.

Daarnaast kreeg ik de auto volledig gepoetst terug van binnen en buiten..

Kosten? €160,-
 

Monteurtje

Forumguru
@Rocket. Boven de 10.000 km is het in ieder geval GEEN garantie meer. Daar onder misschien. Dat is hetzelfde met uitlijnen. Boven de 10.000 is dat ook geen garantie meer.
 

Noord26

Forumguru
Honda (Accord 2004 en Civic 1998) en Suzuki (Swift 2005) tot nu toe beiden meer als 150Dkm ervaring mee. Allemaal rondom 1ton de remblokken moeten vervangen.

Opel (Vivaro) deed 150Dkm zonder remblokken te vervangen. Maar dat waren meestal verre ritjes op de snelweg zonder file, maar wel met 2,5 a 3 ton incl materiaal achterin de bus.

Vaak is langdurig en zacht remmen juist slechter als korter maar steviger remmen. Om glazuring en oververhitting te voorkomen.
 

Noord26

Forumguru
Was dat naar zeggen van het onderhoud wat gedaan werd? Want diesels doen tegenwoordig 30Dkm tussen beurten en dat zou betekenen dat je elke beurt je remblokken kan vernieuwen.
 

joergarms

Senior Member
Blokken kunnen normaal best n ton mee. En veel zacht remmen is idd funest. Bij verglazing wordt de toplaag keihard waardoor de wrijvingscoeffecient afneemt. Je rijstijl bepaalt ook veel, je hebt mensen die continu met hun "poot" t rempedaal aanraken maar nauwelijks remmen. Maar daar hebben de blokken flink van te lijden. Net als t laten kruipen van n automaat.
 

Gerke

Forumguru
Vanmorgen de auto weggebracht voor de 30K beurt. Gelijk gevraagd naar de airco, omdat die niet standaard bij de beurt in zit. Wat blijkt, bij Van Laar zit dat wel gewoon bij de beurt in en worden de pollenfilters ook gewoon vervangen. Toppie!
 
Bovenaan Onderaan