eerste beurt Fabia Comi greenline

Captain Hook

Forumguru
Dit klopt zeer zeker niet en getuigt wederom van de vul-maar-bij-breng-maar-in-rekening-de-klant-betaalt-toch-wel mentaliteit. Triest. :icon_smile_dead:
Bij mijn Skoda garage is de onderhoudsbeurt zelfs een paar euro goedkoper dan het gepubliceerde tarief.

He, mijn fabia greenline heeft nu zo 9000 km gelopen, nu brandt ook hier het servicelampje (exact na een jaar....) en zit ik te twijvelen.
Ga ik een beurt voor 160 euro bij de dealer laten doen of ga ik naar een fast-fitter zoals kwik-fit. Het prijsverschil is nogal aanzienlijk voor een kleine beurt betaal je bij skoda dus 160 euro en bij kwik-fit 70 euro. En ja daar doen ze zo goed als het zelfde voor. net nog nagevraagd.

Wie heeft hier goede voor of tegen argumenten voor ???
En dan heb ik het niet over de mobiliteitsgarantie..die vindt ik niet interessant.. maar andere garanties etc???
Hoor het graag!

wanderer

Senior Member
denk aan de voorgeschreven olie, ook hier al vaak genoemd, hebben ze die bij kwik-fit ook?
alleen die olie 5 liter kost ca 100€......
kun je ook zelf doen.....op MP was dezelfde olie in flacons van 1 liter een tijd geleden te koop voor ca schrik niet 10€ de liter....kwamen wel verzendkosten bij....

reeseend

Forumguru
Ik heb 100% meer vertrouwen in het personeel van de skoda dealer dan die van de kwikfit.
Daarbij gebruiken hun alle voorgeschreven onderdelen/olie en je heb gratis mobiliteitsgarantie.
En wat ik niet begrijp is dat mensen een auto van + 10K kopen en dan geen beurt willen geven van 160€. pfff waar praten we over:confused:

Noord26

Forumguru
En dan heb ik het niet over de mobiliteitsgarantie..die vindt ik niet interessant.. maar andere garanties etc???
Hoor het graag!

Een andere garantie is de carroseriegarantie. Die je moet je elk jaar laten checken en afvinken in je boekje om daarop garantie te behouden. Er zijn inmiddels meerdere gevallen bekend waarbij in de daklijn van binnenuit roest aan het vormen is (dat is ook gewoon onderdeel van de carosserie); te zien aan kleine bultjes op het dak. Dat is een erg grote kostenpost als die carosseriegarantie u niet meer zou hebben, omdat deze niet conform onderhoudsvoorschriften bij gehouden/gecontroleerd is.

ps. Voor die €160,- kreeg ik mijn GL volledig gepoetst van binnen en buiten terug. Denk dat je bij Kwikfit eerder een olievlek in je bekleding kan verwachten.. Niet dat ik nu verwacht bij elke beurt een gepoetste auto terug te krijgen, maar het geeft ook bij de dealer aan dat je er graag klant wil zijn en wilt blijven. Je krijgt er meer voor terug als die geringe hogere prijs tov een kwikfit.

reeseend

Forumguru
@Reeseend: hier hebben we te maken met een treffend voorbeeld van de roemruchte Hollandse kruideniersmentaliteit!

Ik denk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Vroegah mijn VW Sirocco laten uitlijnen door de Kwikfit, na 3 keer terug te zijn geweest toch maar naar een echte garage gegaan want dat ding stuurde voor geen meter meer.

Roco

Lid
Ik heb 100% meer vertrouwen in het personeel van de skoda dealer dan die van de kwikfit.
Daarbij gebruiken hun alle voorgeschreven onderdelen/olie en je heb gratis mobiliteitsgarantie.
En wat ik niet begrijp is dat mensen een auto van + 10K kopen en dan geen beurt willen geven van 160€. pfff waar praten we over:confused:

Ik ben het helemaal met je eens ! Verder commentaar is onnodig.

Fabia

† In Memoriam
Ik ook ben helemaal met je eens. Ik zou NOOIT naar kwikfit gaan. En al helemaal niet met een zo'n nieuwe auto. Ik wil alleen maar betrouwbare en goed opgeleide monteurs hebben die aan mijn auto mogen zitten. En niet die prutsers van kiwkfit.

Greenliner

Senior Member
Ben gisteren bij de Kwikfit geweest om de olie te laten verversen. Dit omdat de olie gitzwart was en ik er geheel geen vertrouwen in heb dat de "vaklui" bij mijn dealer de olie ververst hebben bij de 15.000 km beurt. Het is voor mij totaal geen kwestie van zuinigheid maar na reeds een hoop gezever bij de dealer te hebben gehad over de EGR-klep had ik het nu wel gezien daar. Zojuist de Volkswagen dealer gebeld of de Faab daar over een paar maanden voor de 30.000 km beurt terecht kan en dat is geen enkel probleem.

reeseend

Forumguru
Het kan natuurlijk zijn dat je geen vertrouwen meer hebt in je dealer en dat is jammer.
Goede keuze om dan naar de VW dealer te gaan.
(over welke Skoda dealer Praten we nu?)

Peter_Octavia

Forumguru
Gisteren de eerste beurt gehad.... zoals verwacht geen bijzonderheden.

Rekening volgt nog.

Mocht de leenauto zelf kiezen euhhh... fabia, octavia, SuberB, Yeti.
Wou de Yeti wel eens proberen... 1.2 TSI.... maar dat rijd echt goed. Ben blij dat ik destijds niet ben wezen proefrijden in een Fabia met dezelfde motor. Dan had ik waarschijnlijk de 100 euro extra per maand er nog voor over gehad om deze te kunnen rijden...

Alleen het verbruik viel mijn een beetje tegen na het aftanken... 1 op 11 gemiddeld.... wel lekker gespeeld met de auto dat dan wel, maar het valt wel tegen als je 1 op 22 gewend ben.

Bovenaan Onderaan