Eerste Kodiaq

Pietdevries

Actief lid
Even een weekendje naar de Alpen. Ook op de lange afstand rijd hij heerlijk, hoewel de gelegenheden om hem goed uit te laten beperkt waren want blijkbaar wou vandaag iedereen naar Zwitserland over de Autobahn. Zo veel file dat ik op een gegeven moment nog even via Frankrijk ben omgereden zodat ik tenminste een beetje door kon rijden. In de voetheuvels tot nu toe voelt hij zich ook goed thuis, komende dagen gaan we zien hoe hij het op de toppen doet. Nog wel even winterbandjes er onder laten zetten just in case. Collega reed vorig weekend hier langs naar Italië en had nog sneeuw.

C0A583B9-0273-4A9A-9ACF-42D204DB66B2.jpeg

Pietdevries

Actief lid
Het zal jullie niets verbazen maar ook een berg draait de Kodiaq zijn hand niet voor om. Ruim vermogen om (volgeladen) naar boven te komen, op behoorlijk stijle stukken. Overal gewoon goede grip en ook tijdens de afdaling volledig onder controle (zelfs als ik eigenlijk wat te hard naar beneden ging). Er rijden hier in Zwitserland trouwens heel veel Kodiaq 4x4s, dus dat spreekt ook al voor zijn prestaties in de sneeuw. Sowieso een stuk meer Skodas dan in NL.

0C07B7C7-6062-4BE6-A240-8AEBD56838F1.jpeg

Bovenaan Onderaan