Eerste schade aan Greenline

FabiaGL

Actief lid
Ik reed vandaag bij ons in de wijk en wou naar links afslaan toen ik een polo van links zag aankomen met het knipperlicht naar rechts aan. ik kwam dus van rechts en had voorrang maar besloot vanwege zijn snelheid maar te stoppen. hij sloeg gewoon rechtsaf en zag mij te laat, hij probeerde mij te ontwijken maar raakte mijn rechtervoorkant. het resultaat is dat de bumper kapot is en de rechter koplamp/mistlamp is ook beschadigt, de motorkap is nog wel helemaal gespaard gebleven. toen ik de formulieren in moest vullen bleek dat de bestuurder 21 was en nog geen 3 weken zijn rijbewijs had. ik baal er wel van, mijn greenline is nog maar 4 weken oud, zo zie je maar weer dat je wel zelf zuinig kan zijn op je auto maar wat een ander doet heb jezelf niet in de hand. ik ben goed verzekerd bij Volkswagen Bank Nederland maar je heb wel weer een hoop gezeur aan je hoofd. weten jullie uit ervaring hoelang dit ongeveer zal duren en of skoda dit zelf repareert?

LenK

Forumguru
Het gedoe en de tijd die het je kost daar zul je doorheen moeten. Maar je kunt er ook vanuit gaan dat de auto er na reparatie weer als nieuw uitziet.
Je komt ws bij een schadebedrijf terecht tenzijn je dealer ook een schadebedrijf is.
Ook even kijken of je niet verplicht uit een aantal bedrijven moet kiezen. Staat meestal op je groene kaart en anders in je verzekeringsvoorwaarden.

Captain Hook

Forumguru
En als het een hele goede verzekeringsmij is, dan krijg je zelfs een extra bedrag wegens de waardevermindering van je auto, omdat het nu een 'schadeauto' is geworden.
(tenminste dat doet Centraal Beheer wel)

FabiaGL

Actief lid
is het niet zo dat een nog zo nieuwe auto met weinig schade niet in het schadeautoregister word opgenomen?

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]

piair1982

Forumguru
Elke door een erkend reparateur gemaakte schade wordt geregistreerd. Als je de auto in de toekomst inruilt dan is dat voor de dealer of het autobedrijf inzichtelijk. Ze zien namelijk het schadebedrag staan.

Als het dus aantoonbaar netjes gemaakt is en niet dat de halve auto vervangen is. Dan is er gewoon niets aan de hand..

Maar het blijft wel zuur dat het je nu net moet overkomen.

corsaar

Senior Member
Ellendig FabiaGL met zo'nieuwe auto, zo te lezen is het alleen plaatwerk
mijn ervaring is dat het bij de verkoop en/of registratie niets uitmaakt.
Een paar keer schade gehad van +/- 2500 euro en bij inruil geen enkele
opmerking daarover.

erik2907

Actief lid
Hmm, een verzekering bij de Volkswagen Bank, ben benieuwd naar de premie en maximaal aantal kilometers! Bij Onna Onna met volle no claim, onbeperkt aantal kilometers en een maximale no claim een premie tussen de € 31 en € 39 ( afhankelijk van de regio!

NielsW

Lid
Stond je verkeerd voorgesorteerd dat je je eigen verzekering hiervoor aanspreekt.
Ik neem aan dat dit voor rekening komt van die 21 jarige dombo die je aangereden heeft.

piair1982

Forumguru
Als je schade hebt die toegebracht is door een ander moet je dit ook aan je eigen maatschappij melden. Dan kunnen zij dit uitvechten met de tegenpartij.

Balen FabiaGL. Een echte nachtmerrie als dat gebeurt met je net zo nieuwe auto.
Wens je sterkte.
Hoop dat de benodigde onderdelen snel leverbaar zijn, de reparatie zelf zal wellicht zo uitgevoerd zijn.

stradje

Actief lid
FabiaGL: Ik had al in het PDC-draadje gereageerd voordat ik dit draadje zag. Ik kan het me nog steeds niet goed voorstellen hoe hij van links komend jouw rechterkant heeft kunnen raken. Dan moet hij toch wel erg zijn doorgeschoten.

Ik verwacht eigenlijk dat hij bij jouw Skoda-dealer of een daaraan verwant schadebedrijf zal mogen worden gerepareerd omdat het een verzekering van Volkswagenbank is.

Sterkte met de ellende! Op zich lijkt het alsof er na de reparatie niet zo veel meer van te merken zal zijn.

corsaar

Senior Member
Ook al bekend de tegepartij schuld als de verzekering
het op een akkoordje gooit dan ben je nog de klos.
En dat doen ze steeds vaker helaas.

Constant

Erelid
Ik kan het me nog steeds niet goed voorstellen hoe hij van links komend jouw rechterkant heeft kunnen raken.
Sommige bestuurders kunnen niet in hun eigen strook blijven rijden en nemen zeer ruime bochten. En niet opletten, want ze vinden dat andere mensen voor hun opzij moeten. Wat een ellende voor de topicstarter, door andermans schuld je auto beschadigd. Ik vind trouwens dat de verzekeraars ook het tijdverlies van het slachtoffer moeten compenseren.

robbiebee

Actief lid
Pijnlijk om te lezen, je gloedje nieuwe Fab met schade. Ik hoop dat ik mijne schadevrij kan houden maar ik heb een buurvrouwtje die al 2 x in de parkeervakken voor mijn huis een auto vol in de flank heeft geraakt met uit het parkeervak rijden. hoe moeilijk kan het zijn (niet eens fileparkeren maar netjes naast elkaar). :mad::1884:

LenK

Forumguru
Ff voor de zekerheid een briefje aan gemeentwerken sturen:
896QVG2AZ1.jpg

GJS

Senior Member
@robbiebee: Ik heb ok zo'n overbuurvrouw, ik zorg er dan ook voor dat ik daar nooit naast parkeer.

@FabiaGL: Dat is balen, hoop dat ze hem weer als nieuw kunnen herstellen.

FabiaGL

Actief lid
Ik heb afgelopen maandag mijn auto naar de dealer gebracht voor het herstellen van de schade aan mijn Greenline. De auto staat nu bij het schadeherstelbedrijf maar er is ontdekt dat het plastic front waar de radiateur inhangt ook gescheurt is, hierop zit een langere levertijd. ik hoop dat de schade snel gerepareerd is want ik kreeg een oude ford fiesta mee als vervangende auto, hierin kan je niets meenemen wat best wel irritant is als het langer duurt.

corsaar

Senior Member
Ja de buren altijd weer in de weer, een buurman met parkeersensoren,
weet hem er nog achteruit tegen aan te rammen !!
Mankeert niets zij hij, niets te zien, toch maar even een formulier invullen,
1200 euro herstelkosten.

ik hoop dat de schade snel gerepareerd is want ik kreeg een oude ford fiesta mee als vervangende auto, hierin kan je niets meenemen wat best wel irritant is als het langer duurt.

even de hoedenplank er uit halen de zitting van de achterbank omhoog en de rug delen naar beneden klappen en je hebt heel veel ruimte in je fiesta.

Bovenaan Onderaan