Eerste schade aan Greenline

FabiaGL

Actief lid
even de hoedenplank er uit halen de zitting van de achterbank omhoog en de rug delen naar beneden klappen en je hebt heel veel ruimte in je fiesta.
Ik moet regelmatig passagiers meenemen maar kan dit nu niet doen, de fabia bied zeeen van beenruimte op de achterbank vergeleken met de oude fiesta.

ertromp

Forumguru
@FabiaGL: schade gereden 14 augustus en inmiddels al 24 september! Is het nog zo moeilijk de onderdelen voor de reparatie te krijgen?
Veel sterkte met wachten want het Ford Fiasco avontuur moet je als Skoda rijder toch een imago deuk opleveren

FabiaGL

Actief lid
Ik werd vanmiddag plotseling door de dealer gebeld dat de onderdelen toch binnen zijn gekomen en ik hem aan het eind van de middag op kon komen halen. toen ik bij de dealer kwam zag ik dat de gril niet helemaal dicht was. de werkplaatschef vertelde mij dat alles gedaan was op 2 dingen na, de onderste gril linksvoor en de klem waar de hals van de koelvloeistofreservoir mee vast moet zitten zijn op dit moment niet goed leverbaar. ik kon de auto gelukkig meenemen en moet als de andere onderdelen binnen zijn nog even langsrijden. het herstel van de auto is perfect uitgevoerd, hoe je ook kijkt je kan geen enkel verschil zien met toen de auto nieuw was(op de na te leveren gril na dan). de slechte leenauto kwam door het uitbesteden van het herstel aan een schadebedrijf die moest ook vervangend vervoer leveren. de kosten voor de tegenpartij komen op ruim 1600 euro uit.

skodaboy

Forumguru
ik werk ook voor een auto schade herstelbedrijf,een kleine herstellingen zijn hersteld binnen een week tot max 14 dagen naar gelang de drukte en de levering van de onderdelen...
zware ongevallen hebben een hersteltijd van ongeveer 3 weken tot een maand,naar gelang de drukte en de levertijd van onderdelen...
wij hebben in onze vloot allemaal recente vervangwagens, auto's zijn max 4 jaar oud...
onze vervangwagens hebben een dag prijsvarierend van 37,50 tot 50 euro excl btw,naar gelang merk en type..
bij herstellingen van bestelwagens kan de klant ook over een vervang bestelwagen beschikken naar gelang zijn behoefte of werk...
natuurlijk zijn de dag prijzen van bestelwagen een beetje hoger...

Helaas heb ik mijn eerste schade.

Gister morgen toen ik naar werk reed, kort voor ik er was (nog 300m te gaan) in een bocht glij ik weg.
Kom met de zijkant van het rechtervoorwiel tegen de stoeprand.
Uitstappen kijken lijkt op dat moment "alleen" de velg beschadigd.
Wil dus verder rijden trekt de auto helemaal naar rechts, weer uitgestapt stond het rechter wiel naar buiten gedraaid terwijl het andere recht stond.
Dit is gebeurd met een snelheid van 10 a 15km/h.
Dealer gebeld hun zijn me komen afslepen naar nu blijkt is dus de velg beschadigd en de draagarm scheef deze moet dus vervangen worden en waarschijnlijk moet ook de stuurinrichting vervangen worden.
Dus een schade bedrag van ongeveer €800,- a €1000,-

Moeten zeggen vind dat er veel schade is voor de snelheid waar dit mee is gebeurd.
Hebben jullie ook het idee dat er snel veel schade ontstaat doordat alles zo ligt mogelijk is gemaakt?

van_der_P

Senior Member
Dat is jammer maar helaas gebeurt dat met dit weer, daar kan zich niemand vrij van praten.
Schadeherstel is verschrikkelijk duur, wat je gebeurt is is eigenlijk een kleinigheid, is geen spuit of richtwerk bij. Spullen die scheef zijn vervangen, uitlijnen en je rijdt weer. Toch kassa 1000 euro, dan vraag je je met recht af waar zit dat.

met een focus een keer een paaltje geraakt met alleen de band, helemaal niks te zien.
ging zeker niet harder dan jouw aktie en alles was krom.
Dit is echt een pechgevalletje waarbij je net verkeerd terecht bent gekomen.

Wel echt super vervelend

FabiaGL

Actief lid
@Vincent84, dit is echt balen voor je.
Ditzelfde heb ik met een Golf 3 meegemaakt, maar dan met ongeveer 5km/h. toen was ook alles krom en de schade 800 euro:biggthumpdown:. Ik adviseer toch iedereen om winterbanden te kopen, hoe weinig je ook rijd je hebt ze met een kleine glijpartij al gauw 2 keer terugverdiend.

van_der_P

Senior Member
Ik adviseer toch iedereen om winterbanden te kopen, hoe weinig je ook rijd je hebt ze met een kleine glijpartij al gauw 2 keer terugverdiend.
Winterbanden zijn ook niet zalig makend, maar het kan het verschil zijn tussen schade of net niet. Inderdaad.

Noord26

Forumguru
Precies de goede plek voor flinke schade. Heb 2 jaar terug een 1 jaar oude Punto af kunnen schrijven toen er iemand zonder voorrang zijn neus aan de rechterzijde binnen parkeerde exact tegen het voorwiel. Snelheid was tussen 20 en 25 km/h.

De ophanging aan de voorzijde was volledig afgeschreven, chassis was krom, airbags er uit. Dagwaarde van €13.000,-.. Wat niet goed gemaakt kon worden met de herstelschade bij een dergelijk langzame snelheid. Onderdelen waren niet duur, maar de uren die voor herstel wel.

Met andere woorden kijk ik niet op van een kleine €1000,- als je voorwielophanging kapot is.

stradje

Actief lid
Ik ben gisteren ook uit de bocht gevlogen terwijl ik volgens mij maar zo'n 20 km/u reed. Maar ja, er lag verse sneeuw en de afspraak voor de montage van de winterbanden stond voor komende week. De gemeente had het verder handig gevonden om een lantaarnpaal te plaatsen op de meest logische plek om de bocht uit te vliegen dus dat werd schamper 1. Daarna rolde hij nog verrassend ver door en had nog net voldoende snelheid om ook aan de andere kant een "schaafwond" op te lopen tegen een muurtje rond een tuin.

Pjoe, vet balen! Een wiel afgebroken van de stuurstang, dus er was niet meer mee te rijden. Het zal wel een hele vette schade zijn. Gelukkig natuurlijk wel verzekerd, maar toch! Dat was voor het eerst in meer dan 12 jaar dat ik een schade reed.

joergarms

Senior Member
@stradje, das mooi balen. Als er dingen zijn afgebroken dan heeft ie toch een behoorlijke tik gehad. Anderzijds, als er iets afbreekt, kan het zijn dat daardoor de grootste klap is opgevangen en de rest nog aardig heel gebleven is.

Wel cru dat je de winterbanden al bijna kon zien.
Succes met de afhandeling!

stradje

Actief lid
En als je een beetje pecht hebt, krijg je ook nog een rekening voor het beschadigen van gemeentemeubilair. :(
Op zich is dat natuurlijk ook wel terecht, want ik heb schade veroorzaakt.

Toevallig reed er binnen een minuut een wagen van de gemeente langs, zodat ik die mijn gegevens kon geven, zonder via ambtelijke molens op zoek te hoeven gaan naar de juiste partij.

Ik was op dat moment nog zo bezig met mijn eigen schade dat ik mij dat eigenlijk nog even niet gerealiseerd had van die lantaarnpaal. De munt viel pas toen die mannen van de gemeente er over begonnen.

Joergarms: bedankt voor het medeleven.

Ik heb er op zich wel goede hoop op dat het de waarde van de Fabia niet al te negatief zal beïnvloeden.

skodaboy

Forumguru
vanmiddag ook bijna uit de bocht gevlogen met de 02 4X4,die bewuste bocht is een bijna haakse bocht en ik ken daar de weg wel een beetje, ook repecteerde ik de snelheidsbeperking van 50 keurig...
de weg was nat (regen) en misschien ook wel wat vettig van achter gebleven strooizout en dergelijke...ik stuur de bocht mooi netjes binnenkant in (opletten met de paaltjes tussen het fietspad en de weg)
ik ga de bocht in en plots begint de 02 te schuiven..voelde de ESP duidelijk in werking treden om de 02 op koers te houden... bij het uitkomen van de bocht komt er een tegenligger me luid toeterend tegenmoet (ik zat/reed op dat moment tegen de middenlijn markering aan).
maja,hij heeft langs zijn zijde de bocht ook wel afgesneden want hij zat ook bijna in het midden van de weg te rijden....gelukkig kon ik de 02 op mijn weghelft houden en liep dit af zonder brokken voor beide...:shocked:

NielsW

Lid
Sjezus,

Das balen tradje, en ook niet meteen een kleine schade zoals een deukje ofzo.
Zo zie je maar dat het de beste bestuurders overkomt.

Net bericht gehad kan me auto weer gaan ophalen.

De uitijndelijke schade is:

velg rechtstvoor
draagarm
stuurinrichting.

Totale prijs komt uit op net geen €1100,-

Gelukkig is dit verzekeringswerk.

nieuwe voorruit

Ik had na 2 weken al een steentje op de voorruit. Gerepareerd. Gisteren is de ruit vanuit de reparatie toch gaan scheuren. Heb gevraagd of er ook nieuwe voorruiten zijn voor de Fabia II GL met zonneband. Die zijn er en er zit nu een nieuwe ruit in met zonneband.

Bovenaan Onderaan