Eerste schade aan Greenline

bedankt voor de tip Wim-Ned. Ik was het zelf helemaal vergeten. Had er al eerder over gelezen in een andere topic over kleine antenne. Gisterenmiddag ben ik gaan kijken en inderdaad geen antenne in de voorruit. Heb direct de glasboer gebeld en die ontkende het eerst maar ging direct met de dealer bellen. Daar in de werkplaats ontkende ze het ook en hadden er nog niet eerder van gehoord. Glasboer had de oude ruit nog en is gaan kijken. Ja hoor een antenne aansluiting. Ruit is bij mij op het werk vervangen en hij ging ook direct zijn monteur er op aanspreken. Die had dit moeten zien en melden. Nu een originele ruit besteld en wordt vrijdag vervangen. Hij kon mij alleen niet beloven of hier ook een zonneband in zat. Wordt vervolgd.

Niet zo'n leuk draadje maar ook onze faab moet er aan geloven.
Mijn vrouw nam de bocht iets te krap waardoor zij een vierkante plantenbak meenam.
Deuk in deur rechts achter doorlopend tot aan de wielkast. Schade bedrag nog niet bekend hij gaat dinsdag naar de garage.
Flink balen maar ja geen persoonlijke en alleen maar matrieële schade.

duopenotti

Senior Member
Ook mijn vrouw heeft tijdens het achteruitrijden van de oprit een auto geraakt. Met als gevolg een deuk rechtsachter in de bumper. Net uit de allrisk gehaald dus deze kosten zijn voor mij. Nu is er verder niks kapot/gescheurd dus ik vraag me af of ik deze deuk er zelf uit zou kunnen kan krijgen. Iemand tips hoe ik dat het beste aan kan pakken? Of toch maar beter even naar de dealer danwel een schadebedrijf?

duopenotti

Senior Member
Warme fohn heeft gewerkt. Samen met wat duwwerk van binnenuit. De deuk is er vrijwel geheel uit. Alleen de vouw in de bumper is plaatselijk niet helemaal scherp. Bumper was al niet meer helemaal gaaf meer maar dan hadie maar geen bumper moeten worden.

laagvlieger

Forumguru
Ze werken hier in de straat, nieuwe riolering enzovoorts. Bij het achteruitrijden op een donkere ochtend tegen een elektriciteitskast gereden die er de middag voordien nog niet stond :( Domme pech dit, maar enkel krassen in de bumper, niets vervormd. Ik ga het ook zo laten ... hoewel ik het bedrijf misschien aansprakelijk kan stellen voor het plaatsen van zo'n ding voor mijn huis. Ze hadden het ten minste wel even mogen melden ...

Canon-Eye

Forumguru
Bij het achteruitrijden op een donkere ochtend tegen een elektriciteitskast gereden die er de middag voordien nog niet stond
Tsja, met die zeer ondermaatse achteruitrijlichtvoorziening op o.a. de FII is zoiets wel te verwachten.
Zie hier voor mijn oplossing... :pardon:
Volgens anderen niet fraai (boeit me niet) maar wel doeltreffend (en daar ging het om).

Ik denk eerder dat je ogen ondermaats zijn, want er is echt helemaal niks mis met de standaard achteruitrijverlichting. Hij geeft net zoveel licht als al die honderd andere voertuigen die een achteruitrijlicht hebben.

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk eerder dat je ogen ondermaats zijn, want er is echt helemaal niks mis met de standaard achteruitrijverlichting. Hij geeft net zoveel licht als al die honderd andere voertuigen die een achteruitrijlicht hebben.
Kletskoek. Dan geven die andere 100 voertuigen dus net zo weinig licht.
Als je het rokerspakket erbij neemt en de aansteker als extra handlampje gebruikt dan zie je nog meer... :jaja:

Het standaard achteruitrijlicht rechtsachter werpt hoegenaamd géén licht op de in de beide buitenspiegels zichtbare weggedeelten direct naast/achter de auto, vooral niet links - en de linkerbuitenspiegel is voor mij het belangrijkste bij het achteruit indraaien van de dam en verderop in de S-bocht op het erf.
Paaltjes en zo worden nog wel gesignaleerd door de PDC, maar die ziet echt geen sloten - tenzij je er inmiddels inhangt, maar da's duidelijk te laat...

En over mijn nachtzicht gesproken: zolang ik nog dik tevreden ben met de lichtopbrengst van de projector-halogeenlampen zal dat wel meevallen. Pas als ik net zo dringend aan de Xenon moet als vele medeforummers, hoef ik me daar zorgen over te gaan maken... :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan