Daar zit wel degelijk verschil in, motoren veranderen nog wel eens in loop van de jaren.. Lijkt me toch niet dat er zoveel verschil in zit tussen de motoren qua opbouw?
Stomme vragen, bestaan niet, wel domme antwoordeneven een vraagje....hoe is het te herkennen oftewel de symptomen dat de EGR KLEP verstopt begint te aken of tijd is om het te laten vervangen en wat gebeurt het bji het negeren van de symptomen etc.. dus de egr klep niet te laten maken en gewoon door te rijden?
ben een leek , kan zijn dat het een stomme vraag zal zijn
Je hebt gelijk heb net de opbouw bekeken .Daar zit wel degelijk verschil in, motoren veranderen nog wel eens in loop van de jaren.
Ik heb hem laten tunen ! Rijd beter en zuiniger ! En ben van het gedonder af , als je hem laat vervangen heb je over 2 jaar of eerder het zelfde gedonder , mijn aito kwam zonder problemen door de APK. http://www.unlimitedtuning.nl/egr.htmlIk zie dat een nieuwe klep online tossen de 150 en 200 euro kosten, vanwaar dan de hoge reparatiekosten bij een garage? Heeft iemand een idee? Kosten om het te laten vervangen is rond de 700 euro.
Als je een EGR klep wegschrijft, krijg je toch problemen met de technische keuring van je wagen?
Daar checken ze toch je uitstoot (stikstof) en vermits de EGR klep niet meer werkt, zal die uitstoot aanzienlijk vervuilender zijn?
Skoda 1.2 TDI Greenline EGR/Roetfilter verwijderen
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/m1157778...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
oke...dus als ik het zo hoor is het juist raadzaam om EGR te laten wegschrijven. heeft het geen nadelen om het te laten wegschrijven ...want ik hoor volgens advertentie alleen maar voordelen:
Mogelijke problemen van een slecht werkend EGR /DPF systeem.
Slechte warme start
Beperkt vermogen
Hoog verbruik
Vervuiling wervelklep
defect DPF systeem
Storingslampje
Stotterende motor
Slecht stationair lopen
oke....is het dan ook verstanding om beide te doen dus het wegschrjiven en ook het afdoppen?
ABruintje:
hartelijk dan voor je info, dan ga ik het zeker doen voordat ik problemen krijg met EGR KLEP...heb nu al 189.000 op de teller maar tot nu toe nog geen problemen met alles gehad.
twijfel nu ook nu ik sommige reacties lees om toch erbij te gaan tuning..meer PK.hahahah