Bij mijn S2 2.0 tdi cr is de egr helemaal weggeschreven en ik heb geen last met regenereren/roetfilter ofzo hoor. Het enige wat ik af en toe merk is dat ie stationair soms iets meer toeren draait.
Zo tegen beveiliging van de dpf/roetfilter zijn, dat deze open(egr) kan gaan bij regeneratieproces.
Mijne sta ook honderprocent dicht bij het rijden.(gecontroleerd met diagnosetoestel
gisteren de EGR klep laten wegschrijven + disitributieriem ( + half jaarlijkse onderhoud) vervangen en auto rijdt als een zonnetje. ik weet niet of het bij mij tussen mijn oren is maar het lijkt of het door EGR wegschrijving de auto fijner/soepeler rijdt?
ben blij, alleen niet toen ik moest betalen kon ik wel huilen
Klopt......alleen weet even niet meer wie het hier had gemeld, dat bij het wegschrijven + afdoppen van de EGR, de kachel heel traag zal opwarmen. moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb.
heb nog een vraagje...is er een verschil tussen alleen EGR wegschrijven en EGR Wegschrijven + afdoppen.
hoe kan ik het controleren dat mijn EGR daadwerkelijk is afgedopt en niet alleen is weggeschreven?
ik heb het aleens eerder vermeld je kan niet bij alle motoren afdoppenKachel, neem aan dat motor iets trager op bedrijfstemperatuur komt,tja zou technisch kunnen,maar tegenover de voordeel van dichte egr.
egr afdoppen ben je 100procent zeker die dicht is.
anders kan het zijn bij een wagen van bepaalde hoge kmstand deze wel sta aangegeven van dicht te staan(via diagnosetoestel) maar door vervuiling blijft haperen met nog iets open te staan.
Bij sommige mag je deze niet afdoppen::egrwerking voor roetfilterreiniging.
controleren werkelijk afgedopt: zal een plaatje tussen de egr en inlaat zitten.
ik merk nu sinds onderhoud vsn gisteren dat ik bij stationaire een tikkend geluid hoor.....best irritant. had het voor de onderhoud etc van gisteren geen last van?
iemand suggesties
enkel bij stationaire ?
Anders toch geen versprongen distributieriem.
voldoende olie ?