Elektrische achterklepmotor tikt door

Tees

Donateur
Het is de vraag of de materiaalkeuze de oorzaak is, of het verdere ontwerp (bijv toegestane toleranties qua speling) van het onderdeel waar dit in zit.
Maar goed, we dwalen een beetje af :angel:

Bakkertje

Forumguru
Nou, nu dat ik dit weet ga ik wat voorzichtiger om met mijn achterklep.
In de vakantie periode wil de achterbak wel eens dermate vol zijn dat je de klep wat moet helpen om hem dicht te krijgen. Dat zal voor het tandwiel in kwestie niet helpen gok ik zo..

Dat kan dan ook meteen een oorzaak zijn voor dergelijke afgebroken tanden

Antera

Donateur
Stomme vraa
kan je het tandwiel een kwartslag draaien? Weet namelijk niet of hij het geheel tandrad gebruikt en daarmee dit probleem oplost

Pindasaus

Forumguru
Of je besteedt als autofabrikant een halve euro meer en zorgt dat beide onderdelen slijtvast zijn. Maar ja he, een halve euro over een paar miljoen auto's... ach ja he.
Helemaal met je eens dat het irritant is dat dingen stuk gaan.

Van de andere kant bezien, er zitten op een auto duizenden onderdelen waarop is bespaard. Zou de fabrikant dat niet doen, dan was de auto duizenden euro's duurder geweest. Het is nou net dat ene kapotte onderdeel, dat de aandacht trekt.

Laatst bewerkt:

gehaktbal

Forumguru
En die enkel keer dat dit defect voorkomt wil niet zeggen dat het slecht is.
Hier ben ik het er dan wel weer mee eens. De vraag is of die constructies structureel falen of niet. Als dat niet zo is, dan kan je er inderdaad vanuit gaan dat de nylon tandwiel voor deze oplossing niet slecht is.

Bovenaan Onderaan