ChrisVanMeer
Senior Member
Heel veel plezier vandaag! En, pics or it didn't happen
Zeker weten.Mooi!
Trots als een pauw?
En gister mailtje van de dealer: "Oh sorry, de leverafspraak kan toch niet doorgaan omdat er nog iets aan de accu's vervangen moet worden. De onderdelen staan hiervoor in bestelling."... En dus toch waarschijnlijk nog weer 2 weken extra wachten. Te vroeg gejuicht.Hier toch nog enigszins goed nieuws. November vorig jaar besteld en leverdatum steeds opgeschoven, stond na laatste wijziging zelfs op 8 november, kreeg ik gisteren mailtje van de dealer dat ie binnen is, nu nog even wachten op het rijklaar maken en dan kan ik m over 2 weken ophalen!
Redelijk logisch aangezien een EV een stuk steviger is afgeveerd. Je wilt niet dat die batterij iets raakt (vb bij een stevige vluchtheuvel). Je moet dan eens met een Ioniq 5 rijden ... voel je elk kiezeltje. (mijn vader had er eentje voor zijn Tesla).Wel is me opgevallen dat de Enyaq een slecht wegdek beter doorgeeft naar binnen. Mijn Superb streek de meeste bulten glad, dat doet de Enyaq toch minder goed.
Kan je alleen met je manier van rijden nog verder doen zakken (of warmer weer maar ook niet te warm (airco)). Maar op zich wel al een redelijk verbruik voor een Enyaq. Kan nog een heel stuk lager, maar dan moet je een ander merk rijden (met mijn Model Y haal ik normale ritjes gemiddeld 14)Zo de eerste 3000 km zitten erop. Verbruik is gezakt naar 18,2 / 100km. Kan waarschijnlijk nog beter..