En besteld Enyaq 85 Business Edition

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik wacht ook al maanden op mijn nieuwe Enyaq. Zou eigenlijk Augustus geleverd worden maar de levertijd is ondertussen naar begin November geschoven.
Als het nu weer vertraagt en opschuift naar 2025 ga ik ook nog eens 1% extra bijtelling betalen.
Dan zal ik serieus overwegen om te vragen aan de leasemaatschappij of ik nog kan cancellen.
Dan maar zo'n lelijk Tesla hok.
 

Gerco

Nieuw lid
Jaloers hoor... Ziet er prima uit. Ik heb de mijne in november vorig jaar besteld, de levering op dit moment staat op november dit jaar (nadat deze op 30-5, 7-6, 21-6, 6-9 en 21-10 stond). Levertijd van inmiddels een jaar dus.
 

Kemmie

Donateur
De eerste 1000 km zitten erop, moet alleen nog die zware voet af en toe thuislaten. Versnellen is zo makkelijk en soms ook lekker.
Verbruik is nu 18.7/100km.
Moet alleen nog wat irritante dingetjes uitzoeken en uitzetten. Zoals die dame die iedere keer verteld dat er over 1000m een verkeerstopstopping is. Maar voor de rest super...
 

Kemmie

Donateur
Ik heb een vraagje iedereen heeft het over software versie 3.x en 4, maar mijn Enyaq zegt software versie 5.2 Skoda sofware 5.2.jpg
 
Laatst bewerkt:

chollie

Nieuw lid
Wat is je vraag?
V5 zit in de wagens die nu van de band rollen. V4 zit/zat in de wagens die in dec/jan van de band rolde. Voor zover ik begreep is 4 en 5 gelijk maar omdat het andere hardware betreft de v4 naar v 5 is hernoemd. Correct me if im wrong.
 

Gerco

Nieuw lid
Hier toch nog enigszins goed nieuws. November vorig jaar besteld en leverdatum steeds opgeschoven, stond na laatste wijziging zelfs op 8 november, kreeg ik gisteren mailtje van de dealer dat ie binnen is, nu nog even wachten op het rijklaar maken en dan kan ik m over 2 weken ophalen!
 

Kemmie

Donateur
@chollie je hebt mijn vraag beantwoord. Ik had geen idee dat er intussen een V5.2 is die blijkbaar hetzelfde is als V4. Bedankt voor je antwoord.
 

Gerco

Nieuw lid
Hier toch nog enigszins goed nieuws. November vorig jaar besteld en leverdatum steeds opgeschoven, stond na laatste wijziging zelfs op 8 november, kreeg ik gisteren mailtje van de dealer dat ie binnen is, nu nog even wachten op het rijklaar maken en dan kan ik m over 2 weken ophalen!
En gister mailtje van de dealer: "Oh sorry, de leverafspraak kan toch niet doorgaan omdat er nog iets aan de accu's vervangen moet worden. De onderdelen staan hiervoor in bestelling."... En dus toch waarschijnlijk nog weer 2 weken extra wachten. Te vroeg gejuicht. :(
Hopelijk geen voorbode.
 
De mijne werd ineens onverwacht sneller geleverd dan gedacht.
Vrijdag heb ik hem mogen ontvangen.
Nondejuu wat rijdt ie lekker.
De aandrijflijn is natuurlijk superieur t.o.v. mijn Superb.
Wel is me opgevallen dat de Enyaq een slecht wegdek beter doorgeeft naar binnen. Mijn Superb streek de meeste bulten glad, dat doet de Enyaq toch minder goed.
Nog 1 probleem. Als ik de grens over ga valt de Android auto verbinding steevast weg. Een paar minuten later kan ik weer verbinden. Ik vermoed dat dit gebeurt wanneer de 4G data van mijn telefoon weg valt. Met mijn bedrade Android auto verbinding in de superb had ik daar geen last van.
Iemand een tip?
 
Bovenaan Onderaan