Ik ook maar een beperkt aantal maal per jaar, maar dan ligt er wel ruim 5 strekkende meter zeekajak op die ook bij 120+ km/u moet blijven liggen. Dus er worden geen geldbesparende concessies aan de kwaliteit gedaan...Maar vast geen Thule, ik gebruik ze bijna nooit.
Heeft deze ook. Is niet het grootste pluspunt heb ik al gemerkt - hij maakt vaak andere keuzes dan ikzelf zou doen. Wacht te lang met zijn eerste slag en vervolgens slaat hij soms op hol terwijl er bijna niks meer valt. Dus ik zat alsnog met de hand bij te regelen. Dat was trouwens destijds met mijn vorige O2c ook al zo, dus in dik 10 jaar tijd geen echte vooruitgang op dit punt...Regensensor zit er wel op terwijl dat volgens de handleiding niet zo is.
Navigatie is een verhaal apart. Er zit de meest recente kaart in volgens de verkoper, maar onderweg naar huis raakte hij op de vernieuwde N381 geheel de kluts kwijt. En die weg ligt er toch al een dik jaartje volgens het nieuwe tracé; mijn TomTom kende hem allang voordat hij volledig in gebruik was. Ook in diverse 60km zones gaf hij 50 aan ipv 60. Het berekenen van een route duurt ook erg lang naar mijn smaak.extra USB voorin voor mijn navigatie
Dat, en het feit dat hij stroomloos gaat bij contact af (in tegenstelling tot de Fabia) irriteert me ook een beetje. Goeie redenen om een alternatief te verzinnen, maar dat heeft geen grote haast.De 12v zit weer ergens bij de handrem.
... Dat betekent 100kg extra trekgewicht en 80kg kogeldruk ipv 50 - dat is niet alleen handig voor de caravan, maar ook met de e-bikes achterop. De trekhaak moet er nog onder, poetsen, wat dingen om- en uitschakelen (waaronder die vermaledijde bochtverlichting) en een afleverbeurtje - afspraak om op te halen over 2 weken.
Alleen als dat nodig blijkt. Deze heeft een iets verlaagd onderstel dat van nature al redelijk stug heet te zijn....hulpveren
Da's dan nummer 2. Mijn ST uit 2015 heb ik net een week ☺️. Met de toen nog gangbare 81kw 1.2tsi. Achteruitrijlicht heb ik nog niet naar gekeken, maar ga ik ook maar doen. Dakdragers ook. Maar vast geen Thule, ik gebruik ze bijna nooit. Wel heb ik een kunststof beschermstrip op de achterbumper geplakt. Beschadigingen op rood metallic vallen erg op. En wat ook opviel: de ruitenwisserhendel klopt niet met de handleiding. Regensensor zit er wel op terwijl dat volgens de handleiding niet zo is.
Heb je destijds bij de Faab wel hulpveren laten plaatsen? en zoja, wat deed dit in praktijk?Alleen als dat nodig blijkt. Deze heeft een iets verlaagd onderstel dat van nature al redelijk stug heet te zijn.
De hogere max. kogeldruk wijst ook al in die richting, dus ik kijk het eerst wel even aan (net als destijds bij de Fabia trouwens).
Dat zie je ook duidelijk op de foto's. Misschien helpt het de aërodynamica ook nog een beetjeOnbelast ligt de achterkant wat hoger