En dan ineens...

Skotavia3

Senior Member
Heb je destijds bij de Faab wel hulpveren laten plaatsen? en zoja, wat deed dit in praktijk?
die reclamefilmpjes van MAD zijn uber positief.
Inderdaad zitten er Skoda OEM hulpveren onder, door de dealer geplaatst.
Perfecte oplossing na aanschaf van de caravan. Die hielden we op ca. 1000 kg, met een kogeldruk van bij voorkeur 60 kg ipv de toegestane 50 lag hij er snaarstrak achter zonder doorzakken. Zonder de hulpveren hing hij me te veel door en het reed ook niet lekker.
Onbelast ligt de achterkant wat hoger - en ik vond dat 'm wel goed staan. Niet zo'n afzakkont die hij van huis uit heeft.
Dank je,
ik ga ze deze week bestellen, prijs ik ook lekker gezakt.
Auto naar boven en prijs naar beneden, zo hoort het.
Je kan ze in extra zwaar krijgen, maar ik neem aan dat de gewone wel voldoen voor alleen vakantie.
hij moet ook nog een beetje veren.

Skotavia3

Senior Member
Geen idee eerlijk gezegd. Gewoon bij de Skodadealer om hulpveren gevraagd... en aangenomen dat het Skodaspul was. Maar waar het nou uiteindelijk geproduceerd is weet ik niet. Resultaat was in elk geval volledig naar wens, ook qua comfort met de solo auto.
Zijn volgens mij van MAD.
zien er hetzelfde uit, prijs is hetzelfde.
(If it smells like a dog, looks like a dog, it's probebly a cat).

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tafkah

Forumguru
Was de auto aan het uitruimen vanwege aanstaande upgrade (SII —> SIII) en kwam een briefje tegen over mijn hulpveren geplaatst door de Skoda dealer: MAD.

Of dat altijd zo is heb ik geen idee van.

Ridley

Forumguru
Ook alvast een vluchtige blik op het Seat-forum geslagen.
Eerste indruk: het is hier een stuk levendiger dan daar:thumbsup:, dus ik vermoed dat ik vooral hier zal blijven rondhangen.

Gefeliciteerd met je aankoop! Grappig detail: ik heb me aangemeld op het Focusforum, ook wat minder levendig. Maar nog grappiger..... ze worden gesponsord door autobedrijf Mebu uit Nootdorp. Daar kun je je auto laten chippen met korting. Geleverde software: ZIPtuning! Nee, bedankt

Canon-Eye

Forumguru
ik heb me aangemeld op het Focusforum, ook wat minder levendig.
Inmiddels enige tijd rondgekeken op het Seatforum. Er wordt ook redelijk wat gepost (maar naar mijn indruk toch lang niet zoveel als hier.
En zoals hierboven ook al gesignaleerd werd: de sfeer lijkt daar wat meer te worden bepaald door de jonge snelle boys dan hier het geval is.

Technisch gezien vind ik het Skoda-forum ook veel gebruiksvriendelijker in elkaar zitten. Alleen al het feit dat ik hier de "Wat is er nieuw" pagina als favoriet in de browser direct kan aanroepen is een voordeel wat op Seat-Online niet lukt, dan kom ik op een lege pagina terecht en moet ik eerst weer New Posts aanklikken. En als ik dáár dan een topic aanklik, kom ik altijd weer bij post #1 uit en moet ik dus nog een extra handeling verrichten, namelijk klikken op View first unread. Als je niet beter gewend bent zal het misschien allemaal wel meevallen, maar na een paar jaar door het Skodaforum te zijn verwend begint die herhaalde opeenvolging van extra klikken toch een beetje te storen...
Ook het foto's plaatsen vind ik trouwens nogal omslachtig. Eén keertje gedaan, daarna vond ik het verder wel best.

turboturbo

Forumguru
Herkenbaar @Canon-Eye ik maak ook actief gebruik van het SO forum.

Het is een beetje Windows 3.11/DOS achtig (zeker in mobiele weergave) qua looks en gebruiksgemak. Ik ben echter niet met je eens dat een paar jonge snelle boys daar de dienst uit maken. Zitten net zo goed wat actievere oudere leden op en de behulpzaamheid is daarvan net zo hoog als hier.

Er zijn idd alleen minder actieve leden.

Ik zie in de Seat community een club 1.8Turbo racers die met hun Leonnetjes druk zijn met tuning en uitlaten etc, die hebben zo hun scène en gewoontes. Net zoals Skoda rijders die met hun spaardiesels graag naar de Lidl gaan.

Uiteindelijk delen we allemaal een passie voor auto's, maar vullen die op verschillende manier in... Tuning, poetsen, techniek, het is allemaal uitwisselbaar.

turboturbo

Forumguru
Dat is voor ieder persoonlijk uiteraard... :)
Tot slot voelt iemand zich hier ook wel eens onwelkom, dat zie ik toch dikwijls gebeuren hier #handineigenboezem.

Dat is altijd een samenspel tussen nieuwkomer en de reeds bestaande leden en welke sfeer treft iemand aan.

Canon-Eye

Forumguru
nou niet gaan miereneuken
Ik druk me nu eenmaal bij voorkeur vrij nauwkeurig én enigszins genuanceerd uit. :pardon: (lukt ook wel eens niet, trouwens)
Noem dat hoe je wilt, ik vind het wel best.
Ook miere(n)neuken valt immers gewoon onder artikel 7 lid 1 van de Nederlandse Grondwet... ;)

Canon-Eye

Forumguru
ook strafbaar zeker ??
Integendeel. Want:

Artikel 7
  • 1.
    Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
En die "drukpers" wordt, zoals bekend, nogal ruim geïnterpreteerd.

Cordoba

Forumguru
Technisch gezien vind ik het Skoda-forum ook veel gebruiksvriendelijker in elkaar zitten. Alleen al het feit dat ik hier de "Wat is er nieuw" pagina als favoriet in de browser direct kan aanroepen is een voordeel wat op Seat-Online niet lukt, dan kom ik op een lege pagina terecht en moet ik eerst weer New Posts aanklikken. En als ik dáár dan een topic aanklik, kom ik altijd weer bij post #1 uit en moet ik dus nog een extra handeling verrichten, namelijk klikken op View first unread....

Vreemd, ik krijg altijd direct de pagina 'nieuwe posts' te zien op S-O (of ben je dan soms nog niet ingelogd?)
Bij het aanklikken van een topic daar, kun je in plaats van de topictitel, ook direct op de pagina klikken die je wil zien, dat is bij mij al zo'n gewoonte dat ik het eigenlijk niet meer merk dat het anders is dan hier. Wat ik daar wel een groot voordeel vind, is dat je direct elke pagina (nummer) aan kan klikken in een topic, er zijn ook fora waar je steeds maar een aantal (bijv. 5) pagina's voor- of achteruit kan als je iets zoekt. Stel je zoekt iets waarvan je denkt dat het te vinden is in het topic van de auto van meneer de Kluijver, dan heb je een topic van 200 pagina, en je schat dat wat je zoekt ongeveer 1 jaar terug is gepost in dat topic. Zoekfunctie valt vaak tegen, dan moet je dus of aan het begin of aan het eind van het topic beginnen en steeds met maximaal 5 pagina's naar voren of naar achteren zoeken, je kunt niet zeggen ik schat dat ik op pagina 123 van de 200 moet zijn en daar in één keer naartoe en vandaar verder zoeken. Kortom elk forum heeft z'n voor en tegen. Overigens klopt het wel dat degene die op S-O de dienst uitmaken jong zijn: volgens mij ongeveer een jaar terug is de hele crew daar vervangen door een nieuwe (veel jongere) ploeg.

Bovenaan Onderaan