En weer een skoda-rijder erbij!

Mikedejong1

Forumguru
Goedemiddag,

Na tijden weer een keer tijd om hier een bericht te plaatsen over o.a. mijn bevindingen en aanpassingen over mij Skoda Rapid.

Het is echt een heerlijke gezinsauto! De 1.2 TSI trekt lekker met het overige verkeer mee (wat ik niet verwacht had). Een genot om mee te rijden!

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
-na tips de letters van de kofferklep verwijdert
-instaplijsten en pedalenset laten monteren
-dakspoiler laten monteren

Wat ik nu nog graag zou willen is verlagen en evt chippen. Eerst maar even sparen. Volgend jaar een bruiloft op de planning.

De foto's spreken voor zich!

Fijne zondag iedereen.

ImageUploadedByTapatalk1411899174.435846.jpg
ImageUploadedByTapatalk1411899193.183697.jpg
ImageUploadedByTapatalk1411899208.109189.jpg
ImageUploadedByTapatalk1411899221.300848.jpg
ImageUploadedByTapatalk1411899235.825963.jpg

Mikedejong1

Forumguru
Goedemiddag,

Eindelijk heb ik dan tijd om een keer te reageren ipv alleen maar mee te lezen

2 weken geleden heb ik mijn Skoda Rapid laten verlagen met een Eibach-setje. Wat een genot, ik heb er spijt van dat ik het niet eerder gedaan heb.

Oom heb ik alle interieur verlichting vervangen voor Led bij Ledvoordeel.nl vandaan. Nu alleen nog een keer iemand vinden die technisch genoeg is om mn binnenverlichting achter aan te sluiten (met kind in de kinderstoel zetten in het donker een klein gemis).

Volgende op het progamma is gauw weer aan de poets (je blijft bezig met een witte auto haha)
Ook zou ik nog de Monte Carlo achterlichten willen en zit ik in dubio over een zwarte lijst op de achterbumper tegen beschadigingen (zie SuperSkoda).

Hierbij een paar fotootjes van mn trots..
uploadfromtaptalk1430139188393.jpg uploadfromtaptalk1430139192743.jpg uploadfromtaptalk1430139196976.jpg

CDK

Forumguru
@Mikedejong1, prachtige auto heb je, maar dat had ik zojuist al in een ander topic geschreven ;)
Als je toch aan het modificeren bent....., zou je kunnen overwegen om je wielen en het chroomrandje rond je grille zwart te dippen, wij hebben dat bij onze Fabia ook recent gedaan en zijn er erg tevreden mee.

Mikedejong1

Forumguru
Dank je voor het compliment.

Mn grill zat ik inderdaad ook nog aan te denken, mn wielen vind ik persoonlijk in deze kleur mooier onder de auto.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Ik zie dat ik je nog geen welkom heb geheten, dus bij deze alsnog Mike.
Wat het aansluiten van de interieurverlichting achter betreft: hoever ben je? Het is in principe niet zo moeilijk, gewoon 3 draden van de verlichting van de voorste unit doortrekken naar de achterste unit. Je heb namelijk 1 massadraad (bruin), 1 constante plus, en een geschakelde plus(over deurcontact, of openen via AB) die je door moet trekken. Als je die aftakt van de ingang van de voorste unit, kun je de achterste unit ook weer apart schakelen, en gaat ie afhankelijk van de schakelaar op de unit achter
- alleen aan als de deuren open gaan, contact wordt uitgezet, of de auto via AB wordt geopend (schakelaar op 'deur-stand')
- niet aan (schakelaar op achterste unit in de stand 'uit')
- altijd aan (schakelaar op achterste unit in de 'aan-stand')

Op deze manier is het branden van de achterste interieurverlichting compleet onafhankelijk van in welke stand de schakelaar voor de voorste unit staat. Ik heb bij mijn auto 2 extra lampjes boven de achterdeuren ingebouwd, en heb meestal één lampje achter op 'uit' staan, en één lampje achter op de deurschakeling, net als de unit voorin.

Bovenaan Onderaan