En weer pech

VWim

Forumguru
Net even gekeken, G13 zelfs... Voor de zekerheid even gebeld, bijvullen met G12++ is geen probleem
 

Joske

Forumguru
dacht al zoiets eens gelezen te hebben in een workshop. G12++ is nagenoeg gelijk aan G13 alleen de kleur is verschillend.
 

Olavio

Senior Member
Wauw wat een medeleven.
In een poging alle vragen ineen te beantwoorden: ik ben hier alleen met mijn vrouw, de auto is van eind november 2013 en had net de 11.000 km achter de rug. Gelet op de berichten ben ik dan wel snel aan de beurt als het de waterpomp is. Daar straks contact gehad met LM, de garage heeft de hele ochtend gezocht, maar kan niets vinden! Maar ze blijven zoeken, na de siësta, dat dan weer wel, eind van de middag hoor ik meer en er werd al gesproken over transport naar NL als er iets ernstigs is :mad:. Ik zei tegen de LM dat er misschien helemaal niets aan de hand is en ze dus tot in de eeuwigheid kunnen blijven zoeken. Ik ben bang dat ze mijn blokje tot het uiterste gaan tergen om gelijk te krijgen, dus wie weet wat ik terug krijg:pieker:. Nogmaals, ik merkte niets aan de auto, niet te warm, alleen het kv-niveau zakte, maar om dat bij te vullen ging ik juist naar de garage! Huidige leenauto is bedoeld als vervoermiddel en als ik verder reis en de auto nog niet klaar is wordt er een oplossing gezocht voor een auto voor onze berg bagage (het paste prima in de Octavia).
 

Olavio

Senior Member
Zojuist de suggestie van de waterpomp doorgegeven aan de LM, wellicht kan de garage er iets mee, in plaats van ongericht zoeken. Met dank aan de suggereerders.
 

Olavio

Senior Member
YYYYEEEEESSSS, zojuist bericht gehad van de LM, auto zal rond half zes klaar zijn. Het blijkt een pakking te zijn die lekte, waardoor de kvs er uit drupte. Waterpomp is naar gekeken en was (nu nog?) goed. Overigens alles onder garantie. Ga hem zo halen na het trotseren van de drukte van Omegna (Lago Maggiore) met een Panda zonder navigatie! Hoop straks mijn laatste bericht over dit te kunnen posten en nogmaals dank voor medeleven en suggesties. Ciao.
 

micky

Forumguru
halverwege is toch binnen de normen ??
zorg alleen dat je een liter olie en koelvloeistof in de wagen mee heb.
En in geval van topic starter had ik persoonlijk denk ik eerst eens het tankje afgevuld en nogmaals aangekeken, helemaal als de temperatuurmeter geen gekke dingen aangaf en indien aanwezig de olie ook niet....

Tja, net hoe je het bekijkt, het niveau hoort niet te dalen, dus een auto van 6 maanden oud waar het niveau niet aan max staat, geeft mij een seintje dat je beter eerst kunt nalaten kijken om te voorkomen dat er ergere problemen ontstaan ;) Laten we het zo zeggen, ik was eerst langs de garage gegaan..
Het kan bijv. een defecte dop zijn, die dus te snel koelwater weg laat lopen, zo kun je mooi onderweg aan de kook komen, zie je dat niet snel genoeg is het heel wat duurder dan een dop van het koelwaterreservoir.
 

Joske

Forumguru
ik mag nog steeds in de werkplaats :D

mja, mij echt tegenhouden lukt ze eigenlijk ook niet ;)

maar in principe.. volgens de ISOnormen mag het idd niet meer...
 

micky

Forumguru
in principe mag je idd nergens meer mee in de werkplaats om naar je wagen te kijken.
tenzij je bij een bevriende (Skoda) dealer op garage gaat/komt..;)

Ik snap dat niet, mij is nog nooit de toegang ontzegt, of is dat alleen bij skoda?
 

Canon-Eye

Forumguru
De ISO-normen zeggen daar helemaal niets over, hoor. Die zijn behoorlijk algemeen geformuleerd en gaan dus niet in op specifieke omstandigheden.

Een bedrijf kan zijn werkprocedures in principe geheel naar eigen inzicht inrichten, zolang wordt voldaan aan veiligheids- en kwaliteitsborgingseisen. Een auditor beoordeelt vervolgens of de procedures voldoen aan de algemene norm én of de uitvoeringspraktijk in overeenstemming is met de theorie van het kwaliteitssysteem.

Maar het is natuurlijk wel makkelijk om je te verschuilen achter "de ISO"... lekkere dooddoener om de discussie te smoren. :pardon:
 

VWim

Forumguru
Niet vragen, maar gewoon meelopen met de monteur heeft mij toch al diverse keren in de werkplaats gebracht.
 

Cordoba

Forumguru
Arbo. Werkschoenen zijn verplicht in de werkplaats enzo.

Dat is een twijfelachtige: je bent een klant, geen personeel, bovendien als je wel met werkschoenen aan komt, zullen de bedrijven waar je normaal niet in de garage mag komen, het dan ook niet goedvinden. (terwijl de werkschoenen die ik wel eens aan heb, waarschijnlijk meer veiligheidslabeltjes hebben dan die van hun eigen monteurs)
 

LdN

Forumguru
De werkschoenen zal maar een deel van het probleem zijn, het zal eerder te maken hebben met het feit dat elk bedrijf/directie volgens de ARBO
verantwoordelijk is voor de veiligheid van een ieder die zich in de gebouwen of op de terreinen van het bedrijf bevind.
Het risico dat je wat overkomt is in de werkplaats nu eenmaal groter dan in b.v. een wachtruimte.
 

Cordoba

Forumguru
Klopt LdN, en ik heb ook wel eens meegemaakt bij een garage dat men aangaf liever te hebben dat ik bij de receptie bleef wachten, maar als ik persé toch mee wilde kijken, dit op eigen risico was.

Overigens weet ik dat er ook garages zijn, waar de garage zelf, hermetisch is gesloten voor klanten, en waar meer klanten de ervaring hebben, dat bij het binnenrijden van de garage er plotsklaps mankementen ontstaan, die 5 minuten ervoor op het parkeerterrein nog niet aanwezig waren. (en dus oncontroleerbaar voor klanten, maar wel opvallend dat een serieus deel van de klanten die ervaring heeft)
 
Bovenaan Onderaan