Mooie bak! Dat blok in die auto wil nog best vooruit ook. Ik heb hem nu in een Golf 7 liggen, is goed mee door te karren.
Ik ken een generatie-genoot en die is er heel tevreden over en heeft er ondertussen volgens mij ruim 80.000 km opzitten. Die rijdt dagelijks van Veldhoven naar Venlo en terug, en regelmatig nog wat extra km's.
Ik ben er niet zo heel tevreden over. Er is een trilling voelbaar als je op 2-cilinders rijdt, daar erger ik me aan.
Verder schakelt ie snel genoeg de cilinders bij, maar als je er op let merk je dat hij bijschakelt. Als je goed in de toeren gaat hangen en dan volgas geeft merk je dat ie even moet nadenken (enerzijds turbogat, anderzijds die cilinders). Nou zal mijn rijstijl ongetwijfeld niet maatgevend zijn, daarnaast kwam ik uit een 3.0 TDI V6 toen ik in de Golf ging rijden, dus ik wil niet zeggen dat mijn ervaring nou echt maatgevend is.
Verbruik voor mij zit op 1 op 11,7 over 60.000 km (again, ik trap stevig door). Klein verschilletje met de 1 op 21,3 die VW zelf op geeft.
Gemiddeld voor alle rijders van de Golf 1.4 TSI bij Leaseplan zit op 1 op 14 overigens.