Ervaring droogblazer?

leon-cupra

Forumguru
Zondag is mijn broer mijn wagen verder komen afwerken. Nog een stukje polieren en de 2-laag coating erop zetten. Daarvoor was het nog nodig om de wagen eerst af te wassen.

Voor het drogen had mijn broer zijn droogblazer mee. Enorm van verschoten hoe goed dit werkt (en met een coating zal het nog beter werken). Geen strepen, al het water uit de kiertjes en ging heel snel. Ging zo goed dat ik mss wel overweeg eentje te kopen (wel even gehoorbeschermers bijkopen, wat een verschrikkelijk geluid maakt dat).

Iemand ervaring met een bepaalde droogblazer?

Deze heeft mijn broer.
IMG_3954.jpeg

JeSko

Forumguru
BLO en BigBoi zijn goede merken, mijn maatje gebruikt de BigBoi.

Btw, ben jij gisteren met je Tesla in de regio van Mol geweest?

JeSko

Forumguru
Ja gekke is dat ik gisteren een zwarte Tesla kruiste met gele reclame op, maar zal vast een andere geweest zijn dan. Ging ook te snel om te zien wat er juist op stond en dergelijke.

leon-cupra

Forumguru
Zal idd iemand anders geweest zijn. Gisteren ganse dag hier in Roeselare geweest en met de tesla eigenlijk ook nog nooit over Antwerpen mee geweest.
Onlangs nog eens over Antwerpen gereden maar met de Passat . 1u over de ring gedaan. Wat een miserie zeg.

Maar soit , t ging over droogblazers :D

Herperduin

Forumguru
@leon-cupra Ik gebruik zelf de Makita accu bladblazer en heb daar goede ervaringen mee. Als auto in was staat loopt water echt heel goed weg en geen strepen. Kieren zijn wel lastiger te bereiken. De blazer die jij aanhaalt zal zeker veel beter zijn maar neemt weer extra ruimte in. Als ik geld en ruimte had zou ik zo’n ’professionele’ wel overwegen maar gezien hoe vaak ik hem nodig heb en het resultaat van de bladblazer vind ik het nog niet nodig.

leon-cupra

Forumguru
Een bladblazer is toch een lomp ding om een wagen mee droog te blazen? Gebruik dat zelf niet en niet nodig. Kan ik het beter houden bij een droogblazer. Voordeel daarvan is dat het ook nog warme lucht kan blazen.

MarcoO2

Forumguru
Als je geen bladblazer hebt, zou ik inderdaad eerder een droogblazer kopen. Als je ;m wél hebt, vind ik het een vrij logische keus om die te gebruiken. Zie dat wel vaker, en lijkt me prima. Zal misschien niet ieder gaatje bereiken, maar voor de meeste mensen is dat prima.

leon-cupra

Forumguru
Je buren zullen je dankbaar zijn als je van de koop afziet. :unsure:
Maakt idd redelijk wat herrie. Mijn broer gebruikt zijn droogblazer niet ‘s avonds omwille van de buren (meestal ook omdat zijn dochtertje vlak erboven al ligt te slapen dan).

Maja, overdag zie ik daar geen probleem van in. Op 10min was de wagen gedroogd. Sommige irritante geluiden van de buren duren meestal langer.

leon-cupra

Forumguru
Irritante geluiden van buren: buurman die op zondag zijn gras afrijdt en die kantjes afsnijdt met een tweetakt motor-machine, kinderen van buren die overdag hun muziekinstallatie op max zetten en Frans Bauer draaien , buurvrouw die zaagt tegen buurman, … voorbeelden genoeg.
;)

Waarom niet droog zemen? Omdat het strepen achterlaat. In de kiertjes blijft water staan en als je dan de wagen verzet, komt dat water eruit. Even met de doek erover en je keert je kont nog niet en er druppelt weer water uit dat kiertje … vond dat zondag zo gemakkelijk en goed gaan met die droogblazer van mijn broer dat ik mij ook wel eentje ga aanschaffen … en zal dan wel oordopjes in de buurt ronddragen :tongue:

leon-cupra

Forumguru
Niet kopen, zonde van je geld !
Mijn boekhoudster heeft gezegd “kosten maken, je maakt teveel winst” :deuk::deuk:
Neen, vind zoiets , buiten het lawaai, een zinvolle aankoop.
Genoeg stille manieren om hem snel droog te krijgen.
Maar om die op te noemen , tsja dan schijn ik off topic te gaan..........:tongue:
Droog hem al meer dan 20jaar “stil” af. Vond het zondag echt een schitterende manier van drogen. Stuk efficiënter en doeltreffender dan manueel drogen. En zeker nu met de coating, dat water vliegt eraf.

Bovenaan Onderaan