Ervaring droogblazer?

MarcoO2

Forumguru
Ik zat even naar de specs te kijken, maar da's best een serieus apparaat! Behoorlijk warme lucht, en giga blaaskracht. Kan me voorstellen dat je daarmee heel rap je wagen droog hebt.

De BlowR Mini blaast warm gefilterd lucht met een verstelbare windsnelheid van 72km/h tot 220km/h. De Bigboi Temperature Technology (BTT) maakt het daarnaast mogelijk de temperatuur van de BlowR mini in te stellen op 15, 25 of 45 graden boven de omgevingstemperatuur.
En de Pro versie blaast dan weliswaar ietsje harder, maar veel minder warm. Voor wel het dubbele van de prijs ;)
De Bigboi BlowR Pro blaast warme gefilterde lucht met een verstelbare windsnelheid van 72km/h tot wel 288km/h. De Bigboi Temperature Technology (BTT) zorgt voor een warme lucht die 20 graden hoger ligt dan de omgevingstemperatuur.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Zoals ik dat lees: "De Bigboi BlowR Pro blaast warme gefilterde lucht met een verstelbare windsnelheid van 72km/h tot wel 288km/h. De Bigboi Temperature Technology (BTT) zorgt voor een warme lucht die 20 graden hoger ligt dan de omgevingstemperatuur." haal ik eruit dat dat apparaat ook bij een windsnelheid van 288 km/h die 20 graden hoger verwarmt.
De mini zal 15 graden halen bij de hoogste snelheid, en 45 graden bij de laagste windsnelheid.
Da's wel een verklaring voor het prijsverschil.

leon-cupra

Forumguru
Waterblazer voor de hond is identiek hetzelfde toestel als een droogblazer voor de auto. Zie naar het toestel zelf … ander kleurtje, andere merknaam maar voor de rest identiek aan de bigboi die ik gekocht heb.
IMG_3959.jpeg

IMG_3960.jpeg

Arjan1985

Forumguru
@leon-cupra en (sorry weer off topic) heb je een investering overwogen voor ontkalkt of onthard water/mineraal vrij water? Of is dat water in België niet zo hard?
Op het werk hebben we een apparaat met vat van 1000 liter water geheel onthard maar ook geheel mineraal vrij. Dus na wassen laat het geen sporen na en zou drogen soort van overbodig zijn.

Canon-Eye

Forumguru
Een osmoseapparaat schijnt inderdaad meer te doen dan alleen maar ontharden (= de kalk eruithalen), het verwijdert ook mineralen. Ik ken (gevel)reinigingsbedrijven die zo'n ding in hun busje hebben staan en dat gebruiken voor streep- en aanslagloos reinigen. Geeft beter resultaat dan alleen onthard water.

Tees

Donateur
Let wel dat een osmose-apparaat wat anders is dan een waterontharder. Een waterontharder is een ionenwisselaar, die wisselt calcium voor natrium uit, daarmee verwijder je geen ionen. Met osmose haal je het grootste deel van de ionen er echt uit. Belangrijkste verschil is dat bij opdrogen van onthard water er nog steeds witte vlekken ontstaan, alleen lossen die makkelijker op in (regen)water, i.t.t. kalkvlekken. Osmosewater droogt echt vlekvrij op.

Cordoba

Forumguru
Ik gebruik zo nodig de waterblazer voor mijn hond voor zo'n klusje.
Dat is waarschijnlijk hetzelfde apparaat alleen met andere lak en een kortere slang (voor een hond heb je geen 8 meter slang nodig). Er zijn heel wat merken, maar zover ik weet komen ze allemaal uit dezelfde fabriek.

Er is ook nog een alternatief, wat ik zelf ook heb, dat is een Sidekick blaster, weegt pakweg een kilo, en is prima om water uit spiegelhuizen en naden te blazen, en kosten zijn ook veel lager:

Bovenaan Onderaan