Ervaring droogblazer?

leon-cupra

Forumguru
madam wilt een groot zwembad voor in de zomervakanties ... mss kan ik daar de "fohn" ook voor gebruiken. Kan dan het luchtbed gebruiken om te dobberen op het water :tongue:

Eigenlijk wilt madam een inbouwzwembad maar dat gaat het zeker niet worden. Buur had voor nieuwe woning (die er uiteindelijk niet gaat komen) een offerte opgevraagd: 85.000€ :banghead:
Dan wordt het eerder een 911 :D

Eltjo

Forumguru
Lachen, deze reacties.
Ik moet meteen weer denken aan Koot en Bie

Ik was mijn auto af en toe uit het ruime water achter het huis. Dompelpomp over de balkonrand in het water met katoenen tasje er overheen, slang helaas door het huis (gaat niet vast via kruipruimte) en met een heleboel watergebruik.
Meestal als de voortuin water krijgt. Daar wordt die auto schoon van, een enorm verschil!
Daarna met een grote siliconen wisser de ruiten droogtrekken. En verdomt, na een week of nog sneller is die weer vuil!?
Mijn auto heeft dan ook de perfecte kleur om egaal vuil te laten worden.

De velgen, maar ook de binnenkant maak ik vaker schoon, die zie ik meer dan de buitenkant; matjes even uitkloppen, ontstoffen.

Ik hou meer van repareren en sleutelen dan van schoonmaken en thuis is al genoeg te doen. Dat is het nadeel van zelf van alles kunnen en willen, maar nu ik wat ouder ben heb ik daar minder trek in.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Het maakt mij ook niet uit dat iets vuil wordt, dat komt het zowiezo maar als ik iets kuis wil ik wel dat het perfect is. Met een droogdoek (heb al speciale droogdoeken) kreeg ik hem ook niet helemaal mooi. Nu is de Tesla gecoated, maakt het wassen al een stuk eenvoudiger en het drogen met een blower is nu kinderspel. Verschoot er zondag echt van hoe gemakkelijk en handig dit was. Daarnaast , aangezien het contactloos is ook geen kans op krassen.

Moet er wel bijzetten, de Tesla lak is echt erbarmelijk, zeker de zwarte lak … uni lak.

Vind het altijd verbazingwekkend dat mensen op vlak van een auto heel laks zijn met onderhoud en het in ere houden van een voertuig. Ok, het is een gebruiksvoorwerp maar in jouw leven is dit na een huis toch wel de duurste aankoop. Probeer dat al 22j duidelijk te maken aan mijn partner en kids. Krijg je de reactie “who cares”.

Eltjo

Forumguru
Vooral de buitenkant van een huis vind ik ook een stuk belangrijker dan mijn auto. Die gaat op een gegeven moment weg en het is al lang niet meer zo dat auto's te kampen hebben met roest die ze uiteindelijk nekt. Wel door te hoge reperatiekosten en met een forse waardedaling..
Technisch onderhoud vind ik ook veel belangrijker dan super goed schoonmaken. En ik begrijp je, als -dan goed. Maar ik ga echt niet elke maand of langer de auto wassen. Ruiten en verlichting moeten wel schoon zijn.
Mijn kosten-baten inschatting is als je de auto aardig "op" rijdt, er weinig verschil meer is of die nu wel of niet elke maand gewassen is. De auto die ik nu rijd is overigens de duurste €15k) die ik ooit gekocht heb. Mijn huizen zijn veeelen mailen duurder geweest.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Helemaal eens met @Eltjo: technisch moet de IJsvogel in zo goed mogelijke staat zijn, de buitenkant moet voor mij toonbaar zijn. En binnen maakt me niet enorm veel uit, met 2 kinderen heb ik allang geaccepteerd dat het geregeld een zootje is. Als t echt te erg is ga ik er ff met de stofzuiger doorheen.

Maar zo'n droogblazer vind ik wel een mooi dingetje hoor! Zou er nooit eentje zelf kopen, maar snap wel dat als je geregeld wast dit een mooi extraatje kan zijn.

leon-cupra

Forumguru
waste mijn wagen vroeger veel meer af. Om de twee weken was de wagen wel gewassen, maar laatste tijd serieus minder tijd in het weekend. 1x in de maand is tegenwoordig al veel.

En binnen maakt me niet enorm veel uit, met 2 kinderen heb ik allang geaccepteerd dat het geregeld een zootje is. Als t echt te erg is ga ik er ff met de stofzuiger doorheen.
Is hier ook zo maar dan in de wagen van de madam. Dat is een vuilnisbelt na enige tijd. Onlangs nog haar wagen van kop tot teen gekuist. Serieus werkje.
Persoonlijk vind ik een “vuilnisbelt” vanbinnen ook geen rust uitstralen. Kom daar onrustig van :arghh:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Allemaal "Ervaring droogblazer" gerelateerd....................toch?
Of kunnen we terug naar het topic?
En bij dat topic blijven, of tenminste de niet ter zake doende 'commentaren' achterwege laten.

Okki

Donateur
Ding doet me denken aan de oude stofzuiger die wij vroeger hadden van Holland Electro. Kon je de slang ook aan de achterkant op vastmaken en dan blies dat ding. Vonden wij als kind natuurlijk reuze interessant. Alleen geen idee waar het voor was. In elk geval niet om de auto droog te blazen.

stof 2.png

Dus nee, ik heb er geen ervaring mee. Want dan ook een rechtsgeldig antwoord is op de vraag van TS

Bovenaan Onderaan