Ervaring Eibach Octavia

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Een aantal dagen nu een eibach set onder de octavia 3 zitten. Stuurt veel strakker, wegligging veel beter alleen een ligt stuiterend gevoel tussen de 110 en 160 daaronder en boven geen probleem.

Wat zijn jullie ervaringen en wellicht wel oplossingen.

Ben benieuwd!

ertromp

Forumguru
Oplossingen??!! Dat licht stuiterend gevoel moet er m.i. absoluut niet zijn.
Zijn er door de verlager (dealer of??) wel de juiste veren gebruikt?

ertromp

Forumguru
Op m'n Octavia 2 (met multilink overigens :D) herken ik dit beeld absoluut niet met m'n Eibach Pro set. Ook geen verschil beladen/onbeladen trouwens.

Joske

Forumguru
Off topic:
@Joske : wanneer gaan er bij jou een stel veren/dempers van Mark onder :D
goeie vraag Erik ;)

heb inderdaad nog een offerte staan (al van in september) maar in België is dat echt zo een gezeik met die keuring é.. ondertussen staan er ook al bijna 15K km op, dus weet niet of het nog ideaal is voor de dempers?

Skodatek1

Forumguru
Heb geen last van stuiteren hoor en idd wat @ertromp al zegt, zijn wel de juiste veren gemonteerd??
Is het wel echt stuiteren wat je bedoelt? Of is het alleen maar wennen aan een sportievere wegligging.

CDK

Forumguru
goeie vraag Erik ;)

heb inderdaad nog een offerte staan (al van in september) maar in België is dat echt zo een gezeik met die keuring é.. ondertussen staan er ook al bijna 15K km op, dus weet niet of het nog ideaal is voor de dempers?
niet zo lang twijfelen hè @Joske je moet nu knopen gaan doorhakken, of ook andere dempers gaan bestellen

Octaviaapeldoorn

Actief lid
het lijkt een ligt trillend gevoel is natuurlijk altijd moeilijk te omschrijven maar de sportieve wegligging bevalt mij erg goed. lekker direct net als mijn vorige auto een exeo

Antera

Donateur
@Antera

wat is jouw bescheiden mening hier over? ;)

Ik herken deze klacht absoluut niet. DE auto blijft onder alle omstandigheden heerlijk rijden. Ik vind het ook erg vreemd dat het tussen bepaalde snelheden is en daarbuiten niet. Zie daar ook absoluut geen relatie in. Het kan idd goed zijn dat je gewoon moet wennen aan het rijgedrag van de Eibach veren. Zijn daarnaast wel de juiste veren gemonteerd. Je zal de eerste niet zijn met de verkeerde veren.

Is dat niet dan heb ik hier geen verklaring of oplossing voor

Bovenaan Onderaan