Octaviaapeldoorn
Actief lid
Ook niet volgens mij stond er ook iets van golf op....
Baal nu er ook van maar die hebben ze weg gegooid
De veren voor een Octavia 3 zijn nl. afhankelijk van de aslast en zijn dus bijvoorbeeld voor een Hatchback en een Combi verschillend maar hangen ook nog af van het motortype wat je hebt dit ivm met verschillende gewichten. Dus ook voor benzine en diesel verschillende typen wat weer te maken heeft met verschillende aslasen door gewichtsverschillen.Oke ga morgenvroeg kijken weet je ook toeallig welk type voor hb en welke voor de combi?
Bedankt dorpsgenoot :-)
Schroefset onder de combi misschien? Mijn S2 staat ook in dragrace stand Ik bedoel dat die ook voor iets lager ligt als achter (en volgens sommigen onder ons zelf in off road stand )Ik stond van de week bij het Maxis terrein nabij Muiden naast een verlaagde O3 Combi. Het vreemde was dat de kontjes van onze auto gelijk stonden maar het neusje van de Combi toch wel een centimeter of 2 lager.
goeie vraag Erik
heb inderdaad nog een offerte staan (al van in september) maar in België is dat echt zo een gezeik met die keuring é.. ondertussen staan er ook al bijna 15K km op, dus weet niet of het nog ideaal is voor de dempers?
Oke ga morgenvroeg kijken weet je ook toeallig welk type voor hb en welke voor de combi?
De meeste dingen zijn ook voor een HB bruikbaar.
Let op: Veren zijn absoluut niet hetzelfde voor een O3 hatchback en combi en het is al helemaal verschillend voor het motortype wat je hebt! Eea is afhankelijk van de aslast!! Dus niet zo maar hetzelfde
De veren voor een Octavia 3 zijn nl. afhankelijk van de aslast en zijn dus bijvoorbeeld voor een Hatchback en een Combi verschillend maar hangen ook nog af van het motortype wat je hebt dit ivm met verschillende gewichten. Dus ook voor benzine en diesel verschillende typen wat weer te maken heeft met verschillende aslasen door gewichtsverschillen.
Voor een combi 1.4 TSI met starre achteras heb je bij het toepassen van de Eibach Pro Kit het type E10-79-010-03-22 nodig
Ik zag in je posts alleen dat je een 1.4TSI hebt dus niet of je een combi of een hatchback hebt.
Het is dus super belangrijk om bij bestellen van veren aan te geven wat je aslasten zijn c.q welk type Skoda met welke motorisering je hebt!
Ook niet volgens mij stond er ook iets van golf op....
oiAls er Golf op staat dan is de kans groot dat de verkeerde eronder zit mits je een sedan hebt
De verkeerde veren worden te vaak nog steeds gemonteerd. Erg maar het is zo. Diverse bedrijven en zelfs dealers stoppen er maar wat onder als de klant maar ziet dat die verlaagt is.
Vandaag weer eentje naar beneden gebracht: