Ervaring Eibach Octavia

ertromp

Forumguru
Er is nl. Verschil tussen de veren voor een combi en voor een hatchback voor de Octavia 3.
Kijk op de windingen van de veren of je een typenummer kunt zien . Zal een witte code zijn

Majefloti

Forumguru
Absoluut zeer tevreden over de Eibachs (wel aan te raden om levering en montage via @Antera te doen, gewoon een vakman met kennis, goed advies en eerlijke prijs). Ik heb hier geen aandeel in hoor maar gewoon dik en dik tevreden! Weggedrag is sportief en comfortabel onder alle omstandigheden. Ook ik ben redelijk kritisch maar bij elke snelheid onvermurwbaar, geen trllling, stuitering of wat dan ook. Aanrader!

ertromp

Forumguru
Oke ga morgenvroeg kijken weet je ook toeallig welk type voor hb en welke voor de combi?

Bedankt dorpsgenoot :-)
De veren voor een Octavia 3 zijn nl. afhankelijk van de aslast en zijn dus bijvoorbeeld voor een Hatchback en een Combi verschillend maar hangen ook nog af van het motortype wat je hebt dit ivm met verschillende gewichten. Dus ook voor benzine en diesel verschillende typen wat weer te maken heeft met verschillende aslasen door gewichtsverschillen.

Voor een combi 1.4 TSI met starre achteras heb je bij het toepassen van de Eibach Pro Kit het type E10-79-010-03-22 nodig

Ik zag in je posts alleen dat je een 1.4TSI hebt dus niet of je een combi of een hatchback hebt.

Het is dus super belangrijk om bij bestellen van veren aan te geven wat je aslasten zijn c.q welk type Skoda met welke motorisering je hebt!

Wesly

Senior Member
Ik stond van de week bij het Maxis terrein nabij Muiden naast een verlaagde O3 Combi. Het vreemde was dat de kontjes van onze auto gelijk stonden maar het neusje van de Combi toch wel een centimeter of 2 lager.

CDK

Forumguru
Ik stond van de week bij het Maxis terrein nabij Muiden naast een verlaagde O3 Combi. Het vreemde was dat de kontjes van onze auto gelijk stonden maar het neusje van de Combi toch wel een centimeter of 2 lager.
Schroefset onder de combi misschien? Mijn S2 staat ook in dragrace stand ;) Ik bedoel dat die ook voor iets lager ligt als achter (en volgens sommigen onder ons zelf in off road stand :mad:)

Tom RS

Forumguru
Zou wel kunnen. Ik heb met Eibach zelf contact opgenomen om zeker te zijn dat ik de juiste veren zou hebben voor mijn Rs en daar vertelden ze mij toch ook dat hij achteraan maar een dikke cm zou zakken en vooraan 2,5 cm. Op het zicht waarschijnlijk niet echt zichtbaar, tot je een verlaagde en niet verlaagde naast mekaar zet.

MaRco2

Forumguru
goeie vraag Erik ;)

heb inderdaad nog een offerte staan (al van in september) maar in België is dat echt zo een gezeik met die keuring é.. ondertussen staan er ook al bijna 15K km op, dus weet niet of het nog ideaal is voor de dempers?

Moet geen probleem zijn, bij mij stond dat er ook al bijna op (kan nog wel wat verder oplopen ook, maar waarom langer wachten op zoiets lekkers?):)

• Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Nee, maar wel de info in het Eibach topic (staat toevallig Combi boven, maar er komen genoeg HB kwesties voorbij).;)

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Let op: Veren zijn absoluut niet hetzelfde voor een O3 hatchback en combi en het is al helemaal verschillend voor het motortype wat je hebt! Eea is afhankelijk van de aslast!! Dus niet zo maar hetzelfde
De veren voor een Octavia 3 zijn nl. afhankelijk van de aslast en zijn dus bijvoorbeeld voor een Hatchback en een Combi verschillend maar hangen ook nog af van het motortype wat je hebt dit ivm met verschillende gewichten. Dus ook voor benzine en diesel verschillende typen wat weer te maken heeft met verschillende aslasen door gewichtsverschillen.

Voor een combi 1.4 TSI met starre achteras heb je bij het toepassen van de Eibach Pro Kit het type E10-79-010-03-22 nodig

Ik zag in je posts alleen dat je een 1.4TSI hebt dus niet of je een combi of een hatchback hebt.

Het is dus super belangrijk om bij bestellen van veren aan te geven wat je aslasten zijn c.q welk type Skoda met welke motorisering je hebt!

Goedemiddag ik heb gekeken en foto's van voor en de achterveren bijgevoegd. Het betreft een hatchback overigens image.jpg image.jpg

ertromp

Forumguru
Het is slecht te lezen zo vanaf de foto.

De 111502101VA (VA staat voor Vorder Achse = vooras ) heb je neem ik aan op de voorkant gefotografeerd? Deze veer is geschikt tot een aslast van 985kg

De EW1540002HA (HA staat voor Hinter Achse = achteras) heb je neem ik aan achter gefotografeerd? Deze veer is geschikt tot een aslast van 990kg

Je kunt als je de deur open doet aan de bestuurderszijde een sticker zien met de aslast gegevens.
De onderste twee (maar daarvoor moet je ook in je serviceboekje kijken) zijn volgens mij de maximaal toegestane aslasten van vooras en achteras. Die waarden mogen de maximale Eibach waarden van 985 en 990 kg niet overschrijden.

Heeft degene die verlaagt heeft ook de rubbers tussen veren en schotels goed teruggeplaatst? Daarmee bedoel ik dat het rubber niet ergens iets dubbel zit of misschien niet netjes onder de veer ligt

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Zojuist alles gecontroleerd de gewichten van de as lasten zijn minder en ik kan geen bijzonderheden zien aan de montage. Wellicht dat een wiel na montage niet helemaal gecentreerd gemonteerd zit.

Gelukkig dat de veren goed zijn want de wegligging is zoveel strakker dan voorheen.

Overigens is dit forum een leuk actief forum en ieder wil je te woord staan en helpen!

Top allemaal

Antera

Donateur
Ook niet volgens mij stond er ook iets van golf op....

Baal nu er ook van maar die hebben ze weg gegooid

Als er Golf op staat dan is de kans groot dat de verkeerde eronder zit mits je een sedan hebt

De verkeerde veren worden te vaak nog steeds gemonteerd. Erg maar het is zo. Diverse bedrijven en zelfs dealers stoppen er maar wat onder als de klant maar ziet dat die verlaagt is.

Vandaag weer eentje naar beneden gebracht:

1614262_584759484927717_1816484568_o.jpg

Octaviaapeldoorn

Actief lid
H
Als er Golf op staat dan is de kans groot dat de verkeerde eronder zit mits je een sedan hebt

De verkeerde veren worden te vaak nog steeds gemonteerd. Erg maar het is zo. Diverse bedrijven en zelfs dealers stoppen er maar wat onder als de klant maar ziet dat die verlaagt is.

Vandaag weer eentje naar beneden gebracht:

1614262_584759484927717_1816484568_o.jpg
oi

ertromp

Forumguru
Inderdaad geen paniek! Dat je de goeie set hebt hadden we al vastgesteld.
Maar inderdaad als je een Combi had gehad dan moest je garage weer aan het werk :D

Bovenaan Onderaan