Ervaring met standkachels?

Noord26

Forumguru
Voor de auto op zich is het niet nodig om een standkachel te hebben. Er zijn echter legio mensen die er goed van profiteren. Denk hierbij aan ouderen of mensen met chronische ziekten. Weet dat wij er zelf ook eentje gaan nemen als we gaan verhuizen en de auto om wat voor reden dan ook niet binnen kan staan. Bij temperaturen onder het vriespunt en een chronische kraakbeenontsteking is krabben bijna geen doen. Dan start ik hem wel en laat hem 10 minuten lopen..

Wat EdK zegt over verwent zijn kan ik niets anders als doen als onderstrepen.

MaRco2

Forumguru
Ik laat het maar zo. Voor de verwarming is het niet spannend (heb hem toch nooit warm staan en stoelverwarming is ook nog eens aanwezig), als het echt heel ver onder 0 zit, kan ik er altijd een elektrisch kacheltje onder leggen een uurtje voordat ik weg ga om de motorolie wat op te warmen (dunner te maken).

Wel dan binnen zetten natuurlijk.:)

Joske

Forumguru
Ik laat het maar zo. Voor de verwarming is het niet spannend (heb hem toch nooit warm staan en stoelverwarming is ook nog eens aanwezig), als het echt heel ver onder 0 zit, kan ik er altijd een elektrisch kacheltje onder leggen een uurtje voordat ik weg ga om de motorolie wat op te warmen (dunner te maken).

Wel dan binnen zetten natuurlijk.:)
als je hem dan toch binnen zet... waarom er dan nog een chauffage onder gaan proppen? :pieker: ??

Rallye

Forumguru
En ja ik generaliseer hierin misschien iets, maar een webasto in een personen wagen is overbodige luxe.

Jij hebt/neemt de tijd om je wagen te krabben. Als je eerst twee kinderen naar school moet brengen en daarna naar je werk moet, kan het een paar fietsers het leven schelen als je auto echt helemaal vorstvrij is..... Dus wel luxe, maar niet overbodig.

EdK

Forumguru
Als je weet dat je moet krabben dan lijkt het me dat je er wat eerder uit gaat omdat je wat meer te doen hebt voor je weggaat.
Enne een wagen krabben is niet een klein rondje op de voorruit , maar rondom krabben.
Want mocht je aangehouden worden met zo'n rondje alleen gekrabt dan staat daar een leuke boete voor hoor.
En dan heb ik het nog niet eens over een aanrijding die misschien wel door een ander is veroorzaakt maar met wel rondom gekrabte ramen. Ga dan maar vast sparen want dan ben je wettelijk flink de L....

motomarz

Senior Member
Als je weet dat je moet krabben dan lijkt het me dat je er wat eerder uit gaat omdat je wat meer te doen hebt voor je weggaat.
Enne een wagen krabben is niet een klein rondje op de voorruit , maar rondom krabben.

Helemaal mee eens, zo doen we het hier dan ook.
Standkachel om de hele wagen te verwarmen hoeft van mij ook niet.

Zo'n DEFA ding om het motorblok al wat voor te verwarmen lijkt me wél wat.
Want ik erger me eigenlijk mateloos aan het verbruik bij koude start.
En dat lijkt me toch op te lossen door het blok al wat voorverwarmd te hebben.

Rallye

Forumguru
@EdK: theorie en praktijk. Natuurlijk kun je eerder opstaan. Maar met twee jonge kinderen worden die extra minuten meteen gevuld met iets anders dan ruiten krabben. Om te voorkomen dat je dan dus toch met bevroren ramen rijdt (nog afgezien van het feit dat ramen met drie mensen in de auto meteen weer dichtslaan) heb ik ervoor gekozen mijn echtgenote (die meestal de kinderen wegbrengt) niet de kans te geven met bevroren ruiten de weg op te gaan. Kortom: een standkachel.

EdK

Forumguru
Das jouw mening hierover en alleen vind ik het excuus ervoor een beetje zwak.
Want dan kun je ook tegen een klant zeggen sorry maar ik ben wat laat want de kinderen moeten naar school.
Maar voor we mekaar gaan afbekken wil ik erbij zeggen dat dit mijn mening is en dat ik weet dat jij die niet deelt.

Vloegel die goeie ouwe tijd je weet wel toen er ook geen standkachels waren ging het ook allemaal.
En ik weerhoud je zeker niet om een standkachel aan te schaffen , dat is geheel een ieder zijn eigen keuze.
Maar zonder gaat ook prima alleen moet je je planning die paar dagen per jaar mbt dat je moet krabben iets aanpassen.

Maar goed hier verschillen wij flink in mening en dat zal zo blijven , maar wil niet zeggen dat ik jouw mening niet respecteer.

Rallye

Forumguru
Het spijt me als je in mijn reactie een gebrek aan respect voor jouw standpunt leest. Dat was niet mijn bedoeling. Ieder heeft recht op zijn eigen mening.

EdK

Forumguru
neenee ik zie zeker geen gebrek aan respect.
Maar ja platte tekst blijft soms moeilijk mekaar begrijpen waar soms een klank of gezichts uitdrukking boekdelen spreekt

Bovenaan Onderaan