Precies mijn ervaring met de Leon 1.0 dsg, inclusief het caravanrijden (ook 1100 kg). En in de sportstand schakelt hij in de meeste gevallen vrijwel zoals ik het zelf met de hand ook zou doen. Met aanpassing zou dat wellicht nog een fractie beter kunnen, maar dat verschil gaat mij geen paar honderd euro waard zijn.1.0 dsg prima prima combi in de Karoq. Rijdt beter dan verwacht. Zelfs met de caravan (1100kg) geen problemen. Alleen schakeld de D stand wel heel erg snel over.... Kwestie van wennen of tunen.
Dank. Zeer waardevolle info. Dat zou wel mijn karoq zijn. En als het schakellen niet went dan inderdaad aan laten passen.
Vraag me af wat meer effect heeft, de boost. Er wat eerder in laten komen of het schakelmomeNt wat later zetten
Thxs, jullie ook allemaal.Leuke vakantie gewenst !
Dat kost je wel een paar honderd euro. Ik heb het bij JD (Lochem) laten doen bij mijn laatste drie auto's. TVS (Varsseveld) is de DSG specialist en VAG techniek (Nuenen) doet het ook. Mocht je in het noorden wonen, dan is JB Autoservice in Dieverbrug nog een optie, waar ze JD software gebruiken. Denk dat het op zich weinig uitmaakt, want het komt neer op het herschrijven van de software. Ik zou het laten afhangen van prijs en reisafstand.
Er wordt in D wat later(waardoor ook een "echte" 1e versnelling) en in S wat eerder opgeschakeld.Domme vraag misschien, maar wat doen ze dan precies? Kan me haast niet voorstellen dat zoiets mag van leaseplan
Lease maatschappijen zullen er inderdaad niet mee instemmen.
Wanneer je zelf de eventuele rekeningen voor te vervangen koppelingen en mechatronics moet dragen, denk je daar anders over.
Daarmee is niet gezegd dat het altijd misgaat, maar als dat gebeurt is de rekening zo hoog.
Bij een leaseauto laat je 't 'gewoon' repareren of vervangen als dat nodig wordt.
Er wordt in D wat later(waardoor ook een "echte" 1e versnelling) en in S wat eerder opgeschakeld.