Mooi, nu sparen voor een verlaging.....
Mooi, nu sparen voor een verlaging.....
En een paar dikke velgen
Geintje
Een inch is inderdaad iets meer (25.4mm), maar om te kijken hoever het wiel naar buiten komt moet je dat verschil delen door 2 ( binnenzijde en buitenzijde). Et waarde is namelijk berekent vanuit het hart van de velg.Nou niet alle 'standaard' wielen zijn hetzelfde ! ET waardes verschillen.
EN hoeveel mm is bij jou een inch? van 7j naar 8j
Bij mij niet 12mm
De ET is hier veel belangrijker in.
Precies, dus klopt mijn wijsheid!Een inch is inderdaad iets meer (25.4mm), maar om te kijken hoever het wiel naar buiten komt moet je dat verschil delen door 2 ( binnenzijde en buitenzijde). Et waarde is namelijk berekent vanuit het hart van de velg.
Dus 12.7 mm + de et waarde die 7 mm lager is.
Bij mij in de straat klappert zo ongeveer de helft van de niet verlaagde hardleerse automobilisten met de neus / bodem op straat bij 1 van de drempels, terwijl ik met m'n verlaging nog nooit iets geraakt heb. Standaard veren zakken veel verder door, het te ver inveren is de reden van het schrapen. Gewoon met beleid en respect voor de techniek over zo'n drempel heen rijden is de moraal van het verhaal ipv je te haasten omdat moeders de koffie anders koud wordtAangezien ik met de standaard hoogte van deze auto wel eens (met een lege auto zelfs) een drempel schaaf, denk ik dat er met de 3 cm die de Eibach Pro kit naar beneden gaat er wel genoeg vanaf haal om de looks wat te verbeteren.
Gewoon met beleid en respect voor de techniek over zo'n drempel heen rijden is de moraal van het verhaal
ook wel bodem-plaat-killers genoemd!Vooral die smalle in lengterichting liggende drempels die je met je wielen aan beide zijde kunt passeren.