Even lezen inz. O2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen,

ik vraag me de laatste tijd steeds vaker iets af als ik op dit forum lees:

WILLEN JULLIE DE OCTAVIA 2 UNIEK HOUDEN EN VOORKOMEN DAT MEER MENSEN KIEZEN VOOR EEN O2?

Als ik naar de lange draden met gezeur over kleine dingen kijk zou ik bijna terugschrikken om een O2 te kopen. Gelukkig weet ik zelf beter en ben ik gewoon tevreden met mijn O2.

Ieder autotype heeft wel zijn eigenaardigheden maar om daar zó over door te zagen lijkt mij wat veel van het goede!

Groet,
R.

Gieliovd

Forumguru
Hoi R,

Dit forum is er mede voor de gebruikers om ervaringen uit te wisselen met elkaar. Daarom vind je dus positieve en negatieve ervaringen.

Met deze negatieve ervaringen kan men zijn voordeel doen door hier extra op te letten bij een gebruikte auto, of bij een nieuwe auto er snel op terugkomen mocht het zich voordoen.

Neem als voorbeeld de regensensor van de O2, hier zijn veel slechte ervaringen mee. Als ik dus een 02 zou kopen zou ik meteen bij de dealer aankaarten dat ik niet zit te wachten op een slecht werkende regensensor.

Zonder een forum zou je dit niet snel weten.

Als ik een probleem met mijn auto zou hebben, dan zou ik dit aankaarten op het forum. Dan kan ik gebruik maken van de ervaringen van andere mensen en het zelf oplossen of dit meenemen naar de dealer en aangeven dat dit vaak gebeurd.

Ik ga natuurlijk niet hier op het forum vertellen dat ik zou blij ben met mijn verstelbare interval van mijn ruitenwisser. Ik zou eerder vertellen dat ik er gek van wordt dat mijn ruitenwissers enorm kraken en over de ruit stuiteren.

Get it? We zijn hier om ervaringen uit te wisselen en wat heen en weer te kletsen over de verschillende Skoda's.

:473:

@ Veejay, precies ja :).

Hoi R,

[...] Neem als voorbeeld de regensensor van de O2, hier zijn veel slechte ervaringen mee. Als ik dus een 02 zou kopen zou ik meteen bij de dealer aankaarten dat ik niet zit te wachten op een slecht werkende regensensor.
Zonder een forum zou je dit niet snel weten.

Get it? We zijn hier om ervaringen uit te wisselen en wat heen en weer te kletsen over de verschillende Skoda's.

Dit is nu precies wat ik bedoel; er wordt alleen maar gezeurd. Wat heet 'slecht werkende regensensor'. Een paar jaar geleden moest je de ruitenwisser sowieso nog handmatig bedienen. Dat electronica niet voor ieders wil exact de gewenste oplossing biedt, so be it. De sensor is een hulpmiddel en biedt onder 'gemiddelde omstandigheden' een 'gemiddelde oplossing'. Leer ermee leven of bedien 'm handmatig!

Om dan op voorhand al te gaan schreeuwen en klagen over de 'slecht werkende regensensor', dat schiet mij in het verkeerde keelgat. Zeker als je dan ziet dat de mensen klagen zelf in een Fabia of O2 Classic of Ambiente uitvoering rijden die niet eens een sensor heeft...

Get it?

Frankie

Actief lid
Allen,

WILLEN JULLIE DE OCTAVIA 2 UNIEK HOUDEN EN VOORKOMEN DAT MEER MENSEN KIEZEN VOOR EEN O2?

Als ik naar de lange draden met gezeur over kleine dingen kijk zou ik bijna terugschrikken om een O2 te kopen. Gelukkig weet ik zelf beter en ben ik gewoon tevreden met mijn O2.

Ieder autotype heeft wel zijn eigenaardigheden maar om daar zó over door te zagen lijkt mij wat veel van het goede!

Groet,
R.

Tip: bezoek ook eens andere forums.. Mensen die forums bezoeken en beschrijven zijn meestal gepassioneerd over het onderwerp (in dit geval Skoda auto's) en dus van nature positief. Echter, een forum is ook een plek om je minder leuke ervaringen te delen en te hopen op hulp en tips van anderen. Inderdaad kunnen sommigen (waaronder ik ;) af en toe doorzagen over bepaalde zaken maar dat is volgens mij niet het meest belangrijke doel..

Ik vind je conclusie dus ook enigzins, uhm, simplistisch en bevat een vrij hoog gehalte "ik weet eigenlijk niets te zeggen dus probeer dit maar eens", simpel weg een discussiestarter dus..

Ik vind je conclusie dus ook enigzins, uhm, simplistisch en bevat een vrij hoog gehalte "ik weet eigenlijk niets te zeggen dus probeer dit maar eens", simpel weg een discussiestarter dus..

Tsja, mensen uit Heerlen............

Jij bent natuurlijk door de wol geverfd met inmiddels je 2e O2. Maar jouw conclusie waarom ik dit topic ben gestart slaat de plank volledig mis. Zie ook eerdere door mij gestarte topics rond augustus/september 2006 toen ik mijn auto ging bestellen. Een forum kan/moet inderdaad informatief zijn maar 95% zeik-gehalte vind ik wat té!

Inderdaad kunnen sommigen (waaronder ik ;) af en toe doorzagen over bepaalde zaken maar dat is volgens mij niet het meest belangrijke doel....

Je zegt het zelf al: Doorzagen is niet het meest belangrijke doel. Waarom dan wel in 95% van de gevallen zeiken? Men kan ook opbouwende kritiek geven zónder steeds de gebruikelijke problemen met de O2 naar voren te halen. Die kent iedereen inmiddels al of kan ze nalezen in één van de 10.000 draden - als hij/zij tenminste gebruik maakt van de zoekfunctie (ja, die werkt!)

Frankie

Actief lid
Tsja, mensen uit Heerlen............

Jij bent natuurlijk door de wol geverfd met inmiddels je 2e O2. Maar jouw conclusie waarom ik dit topic ben gestart slaat de plank volledig mis. Zie ook eerdere door mij gestarte topics rond augustus/september 2006 toen ik mijn auto ging bestellen. Een forum kan/moet inderdaad informatief zijn maar 95% zeik-gehalte vind ik wat té!

Je zegt het zelf al: Doorzagen is niet het meest belangrijke doel. Waarom dan wel in 95% van de gevallen zeiken? Men kan ook opbouwende kritiek geven zónder steeds de gebruikelijke problemen met de O2 naar voren te halen. Die kent iedereen inmiddels al of kan ze nalezen in één van de 10.000 draden - als hij/zij tenminste gebruik maakt van de zoekfunctie (ja, die werkt!)

ik vind locatie "Limburg" nu net iets te vaag !!! ;)

Neem aan dat jij wel 100% tevreden bent over je O2...

Ps: ik schat in dat dit een lange topic kan worden, dus wat dat betreft: feli !!! ;)

Haha, Frankie, volgens mij stond er vroeger 'Heerlen' waar nu de 'groenste stad van Nederland' staat - of ik moet me wel heel erg vergissen!

Kijk, 100% tevreden is natuurlijk nooit iemand. Verbeteringen zijn altijd mogelijk, bijvoorbeeld de onhandige hoedenplank + bagagebak bij Combi. Als je 'm uitneemt kun je er weinig mee. Bij de 307 kon je de (opvouwbare) hoedenplank bijvoorbeeld wegwerken onder de achterbank zodat je geen last had.

Ik zeg dus niet dat auto perfect is maar zou wel willen vragen: Kom eens met iets nieuws; dan heeft het forum weer toegevoegde waarde!

Gieliovd

Forumguru
Dit is nu precies wat ik bedoel; er wordt alleen maar gezeurd. Wat heet 'slecht werkende regensensor'. Een paar jaar geleden moest je de ruitenwisser sowieso nog handmatig bedienen. Dat electronica niet voor ieders wil exact de gewenste oplossing biedt, so be it. De sensor is een hulpmiddel en biedt onder 'gemiddelde omstandigheden' een 'gemiddelde oplossing'. Leer ermee leven of bedien 'm handmatig!

Om dan op voorhand al te gaan schreeuwen en klagen over de 'slecht werkende regensensor', dat schiet mij in het verkeerde keelgat. Zeker als je dan ziet dat de mensen klagen zelf in een Fabia of O2 Classic of Ambiente uitvoering rijden die niet eens een sensor heeft...

Get it?

Electronica wordt in een auto verwerkt om een bepaalde taak te vergemakkelijken of uit handen te nemen. In dit geval wat ik even als puur voorbeeld aanhaal is dat deze electronica dus duidelijk niet in zijn bedoelde functie voldoet.

Wat is het nut van een apparaat dat niet werkt. Je gaat toch ook de vloer niet vegen met een stogzuiger met een kapotte motor?

En ja, om dan te anticiperen om het probleem (wat jij vooraf schreeuwen en klagen noemt) is een heel slimme keuze.

Wat ik dan een beetje slap vind is om het op de persoon te gaan spelen en te gaan terugvallen op het feit dat ik "maar" een Fabia rij waar geen eens een sensor in zit.

Ik ben dan inderdaad zo'n iemand die leert van anderen, mijn mening deelt en zo mogelijk een (waardevolle?) contributie levert.

Ik ben nou eenmaal maar een student van 21 die rond moet komen van 91 euro vergoeding van de overheid voor de studiekosten en een baantje dat ik er op zondag op bijhou. Geen vastgekoekte kantoorzitter met een dik inkomen of een leasebak.

Ik vind dat jij een beetje met een verkeerde instelling hier op het forum komt zitten. We zijn hier met z'n allen zoals Frankie al zegt enthousiastelingen die een "passie" delen.

Tsja mensen uit Heerlen, wat moet dat nou weer betekenen... hou het vriendelijk allemaal, dat scheelt weer een jaar in je leven.

:xyxthumbs:

Wat is het nut van een apparaat dat niet werkt. Je gaat toch ook de vloer niet vegen met een stogzuiger met een kapotte motor?

Ik vind dat jij een beetje met een verkeerde instelling hier op het forum komt zitten. We zijn hier met z'n allen zoals Frankie al zegt enthusiastelingen die een "passie" delen.

Ik ben van mening dat ik niet met de verkeerde instelling dit forum bezoek. Met het delen van een mening is in beginsel niets mis; die opvatting deel ik zonder meer met Gieliovd. Over het algemeen zijn de discussies nuttig/zinvol maar soms wat teveel van hetzelfde!

By the way: Ik zou inderdaad ook niet met een 'stogzuiger' aan de slag gaan en ben overigens een Skoda-enthousiasteling ipv. Skoda-enthusiasteling. Bovendien voel ik me niet aangesproken als vastgekoekte kantoorzitter.

Olaf

Lid
Bij de 307 kon je de (opvouwbare) hoedenplank bijvoorbeeld wegwerken onder de achterbank zodat je geen last had.
De 307 Break had idd een harde opvouwbare hoedenplank maar de 307SW heeft/had deze niet.
Ook hierbij zat je dus met een lange staaf die je niet onder de bank kwijt kon.

Idd heeft iedere auto wel iets maar een forum is de plaats om juist de problemen die je ondervindt met je auto aan te kaarten om bijv. sterker te staan tov de dealer.

Kijk voor de grap maar eens op een forum over bijv. de 307 of mijn huidige auto de Fiat Grande Punto. Staan ook vol met problemen en soms ook oplossingen die de ene dealer wel toepast maar een andere dealer blijkbaar niet kent.

Gieliovd

Forumguru
1- je bent wel een mierenneuker hoor, het spijt me zeer dat ik een typefoutje maak. Ik zit de hele dag achter de PC op mijn huidige vakantiebaan en dat is verschrikkelijk vermoeiend voor me :) nu wil ik nog wel eens een toets missen als ik wat te snel tik. Dat het er 2 zijn maakt het zeker helemaal een doodzonde.

Dat het jouw mening is hier met de goede instelling te zitten is prima! Je zit er ook al een tijdje zie ik aan je post aantal, dus dat zal wel snor zitten ja.

Dat beeldje dat ik aanhaalde was niet op jou gericht hoor.

Zoals Olaf weer bevestigd, iedere auto, ieder autoforum heeft een bepaald doel, en dat is meningen/ervaringen etc. uitwisselen. Dat die vaak wat negatief getint zijn, tja.

In de krant lees je ook niet dat er om half 3 vanmiddag NIET een ongeluk is voorgekomen.

Ik ga de Fabia maar nog ff starten en een filmpie pakken bij wat vrienden.

Jij ook even goede vrienden hoor :aangenaam:

Het is een beetje lullig dat je het zo op de man speelt, maar goed dat zou je persoonlijkheid zijn. Fijne avond mensen.

Timothee

Actief lid
Dit topic begint anders ook al een aardig "zeiktopic" te worden, dus als we de stemming een beetje positief willen houden gooien we snel een slotje hierop.

En een opmerking als "Tsja, mensen uit Heerlen" raakt ook kant noch wal! Ik vraag me ook af wat je hiermee wil zeggen, want ik voel me hierdoor als geboren Heerlenaar wel door aangesproken.

Omdat veel dealers vaak niet alle mogelijke problemen en bijbehorende oplossingen kennen of willen (onder)kennen, is een forum als dit zeer nuttig.
Het voorziet bovendien, zoals veel fora, in de steeds meer toenemende behoefte om zelf op onderzoek uit te gaan; een goed recht van elke consument.
Dat er af en toe wat te lang wordt nagezeurd over iets is inherent aan het gemak van het geven van een reactie op een forum. Als je dat niet zint, lees je er gewoon overheen en ga je niet nog meer de discussie aanwakkeren!

LenK

Forumguru
Allen,

Lijkt me een goed idee dat Skoda niet al te groot groeit.
Dan worden ze bij de dealer niet net zo arrogant als bij VW. En geen Peugeot houding van "het verkoopt toch wel".

Swiss

Actief lid
Vroeger moest je een dealer geloven toen hij zei "vreemd, u bent de eerste waar ik dat probleem bij tegenkom". Nu wéét je gewoon dat er meerdere mensen dat zelfde probleem hebben, en dat hij dus ofwel liegt dat hij zwart ziet, ofwel dat hij nog niet veel O2 onderhoudt... :489:

Kijk, een forum waar iedereen voortdurend een wagen zit op te hemelen, dàt zou me pas vervelen. Ik RIJ met een O2, dus ik WEET al dat het een topauto is (die ik, om maar een voorbeeld te noemen, niet wil inwisselen voor een lease-A4. Of ze geven me een lease-O2, of ik hoef geen wagen). Ik wil iets bijleren over een wagen, ik wil leren wat er mis kan gaan, wat anderen eraan gedaan hebben, en vooral: hoe je het kunt voorkomen. Met 1000x "mijn wagen is geweldig" leer ik niks bij. Sorry.

En BTW, ik rij ook "maar" met een Ambiente, maar bij mij zit er ook distance control, dual zone airco, licht- en regensensor op. En door de speciale packs in België denk dat er meer Ambientes mét deze gadgets worden verkocht dan zonder. Dus "ze rijden maar met een Ambiente, dus wat weten ze nu over de regensensor" is heel kort door de bocht.

My two cents on this subject.

Greetz,
K.
(ook content over de regensensor, alleen m'n lichtsensor doet soms vreemd...)

Frankie

Actief lid
Vroeger moest je een dealer geloven toen hij zei "vreemd, u bent de eerste waar ik dat probleem bij tegenkom". Nu wéét je gewoon dat er meerdere mensen dat zelfde probleem hebben, en dat hij dus ofwel liegt dat hij zwart ziet, ofwel dat hij nog niet veel O2 onderhoudt... :489:

Kijk, een forum waar iedereen voortdurend een wagen zit op te hemelen, dàt zou me pas vervelen. Ik RIJ met een O2, dus ik WEET al dat het een topauto is (die ik, om maar een voorbeeld te noemen, niet wil inwisselen voor een lease-A4. Of ze geven me een lease-O2, of ik hoef geen wagen). Ik wil iets bijleren over een wagen, ik wil leren wat er mis kan gaan, wat anderen eraan gedaan hebben, en vooral: hoe je het kunt voorkomen. Met 1000x "mijn wagen is geweldig" leer ik niks bij. Sorry.

En BTW, ik rij ook "maar" met een Ambiente, maar bij mij zit er ook distance control, dual zone airco, licht- en regensensor op. En door de speciale packs in België denk dat er meer Ambientes mét deze gadgets worden verkocht dan zonder. Dus "ze rijden maar met een Ambiente, dus wat weten ze nu over de regensensor" is heel kort door de bocht.

My two cents on this subject.

Greetz,
K.
(ook content over de regensensor, alleen m'n lichtsensor doet soms vreemd...)

Wat is "distance control" ?? just curious..

Swiss

Actief lid
Sorry, iets te snel geweest met het typen. Ik bedoelde parking distance control, parkeersensortjes dus.

Al die opties zitten in een pakket dat Skoda al bijna een jaar aanbiedt op de Ambiente, zij het om de 2-3 maanden onder een andere naam (maar steeds met dezelfde prijs). Volgens m'n dealer een zeer vaak besteld optiepakket bij de Ambiente.

Greetz,
K.

By the way: Ik zou inderdaad ook niet met een 'stogzuiger' aan de slag gaan en ben overigens een Skoda-enthousiasteling ipv. Skoda-enthusiasteling. Bovendien voel ik me niet aangesproken als vastgekoekte kantoorzitter.

Heel constructief en volwassen... ik stel voor dat je op een ander forum de mensen gaat uitlachen.

tjonge jonge

Fabia

† In Memoriam
Wat is er op tegen om gewoon kritisch te zijn tegen over je auto? Je betaald er een hoop geld voor en dan mag je toch ook iets terug verwachten. En dat wil niet zeggen dat je verwend bent. Door het forum kan je nu wat makkelijker een vuist maken tegen over de dealer zoals bv met het afkitten van de achterportieren van de Fabia. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik ontevreden ben over mijn Fabje maar het is gewoon handig om ervaringen te kunnen uitwisselen met andere Fabia bezitters. Ik ben bv erg blij met mijn stoelverwarming maar baalde best wel toen het stuk ging, dat mag toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan