Even (opnieuw) voorstellen

EML

Lid
in 2011 was ik al eens aangemeld. Toen als onderdeel van mijn oriëntatie op de uiteindelijke keuze van een Superb Combi Ambition Greenline 1.6 TDI onder de naam 'golfertjuh' (wachtwoord vergeten en geen toegang meer tot het email adres dat ik toen gebruikte). Na deze week moet ik helaas de auto afstaan. Dan is het einde van mijn dienstverband en gaat de leaseauto terug naar de (ex)werkgever.

In de afgelopen 8 weken heb ik stad en land afgereden op zoek naar een betaalbare Superb Combi. Want als je eenmaal een dergelijke auto langere tijd gereden hebt, dan ben je verwend en wil je minimaal hetzelfde rijplezier en comfort.

Vandaag ontdekte ik ("op de valreep") een nieuwe advertentie van een occasion. Een geïmporteerde Élégance Business Combi uit 2011, een 2.0 TDI met 170 PK, en jawel met handschakeling! Zwart metallic met beige leer/ alcantara bekleding. Vandaag ook een proefrit gemaakt, en wat een heerlijke motor en wat een fijn interieur.

Van buiten enkele kleine gebruikssporen (een butsje hier en daar) maar van binnen een plaatje! Heb niet eerder een occasion gezien die van binnen nog zo netjes was. Er zit een leuk extraatje in, een verwarmde voorruit. Helaas als minpuntje geen navi (wel groot scherm) en geen alarm. Dus daarvoor overweeg ik dit later alsnog in te laten bouwen. Als groot pluspunt beschikt de auto pas over 91.500 km en is de uitonderhandelde prijs heel scherp te noemen (onder de 15K).

De verkoper vertrouw ik, dus mede daarom zie ik niet 1,2,3 een reden om niet een geïmporteerde Skoda te kopen. Deze week volgt nog een aankoopkeuring en als die positief is dan lijkt de keuze gemaakt. Of is er hier nog iemand die me wellicht een goede tip geven kan?

Tot slot: ik weet nog niet wat mijn jaarlijkse kilometrage zal worden, maar volgens mijn berekeningen ligt het omslagpunt zo rond de 20.000 tot 25.000 km. Of zit ik er hier ver naast?

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden op mijn topic.
Groet,
Erwin

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    300,2 KB · Weergaven: 67

Miez1

Forumguru
Hi Erwin, welkom back! Schitterende koets en op basis van jouw informatie een goede prijs, ik adviseer, niet te lang te wachten.

Voor wat betreft het omslagpunt is afhankelijk van een aantal factoren, kijk eens op; www.omslagpuntberekenen.nl ik denk dat je dan een goed beeld krijgt.

Keep us posted!

Alles gute!
Miez

• Leuk
Waarderingen: EML

EML

Lid
Dank allen.

@Miez1 Het is http://www.omslagpuntberekening.nl/vergelijking/
Kom met de brandstofprijzen van vandaag bij 20.000 km uit op een voordeel van 86 euro :-) bij een verbruik van 6 op 100 bij de diesel en 7,5 op 100 bij de benzine. Klopt ongeveer toch wel dat vebruik?

Lang wachten zal ik zeker niet doen. Zo een afspraak maken voor de keuring en dan hopelijk uiterlijk maandag de auto mee naar huis

EML

Lid
Ik heb een vraagje mbt het achteraf in laten bouwen van een navigatiesysteem. Nu zit er een Bolero systeem in, zonder navigatie dus. De verkoper heeft wel keurig een Tom Tom erin zitten, maar die zit voor een ventilatie in de middenconsole, en aangezien ik ook een mobiele telefoon wil kunnen plaatsen via een zuignap op het raam (met zo'n langere zwenkarm) zou ik liever die Tom Tom eruit willen en een net navigatiesysteem erin dan ook communiceert met het kleine infoscherm achter het stuur.

Iemand tips welk systeem? Nieuw of een gebruikte Columbus? Mijn Bolero systeem kan ik dan wellicht nog verkopen....

EML

Lid
Omdat dit in het buitenland onhandig is (en dus kostbaar kan zijn) m.b.t. de data die dat verbruikt. Bovendien is bellen en op je telefoon navigeren ook niet een prettige combi. Als ik een goed systeem kan vinden voor rond de 500/600 euro dan lijkt me dan wel zo prettig. Bovendien is het ook goed voor de verkoopbaarheid van de auto wanneer ik over een aantal jaar weer de auto zal verkopen.

EdK

Forumguru
Welcome back!
Kijk eens naar de zenec navigatie/radio, even op zenec zoeken hier, ze zijn al vaker in Skoda's gebouwd.
@EdK kan je er veel meer over vertellen:).
Tsja maar voor dat bedrag kom je niet aan de Zenec, moet je er toch nog een 2 to 3 honderd eurie bij op tellen

• Leuk
Waarderingen: EML

EML

Lid
Wat zijn navigatiesystemen toch kostbaar. Eerst op zoek naar een 2e hands Columbus. De Amundsen vind ik niks. En anders doorsparen voor de "2nd best"....

jonbongoofy

Forumguru
Qua uiterlijk geef ik je gelijk met Columbus oid maar praktisch kun je beter tomtom pakken. Heb ondanks nieuwe dvd regelmatig straten die hij niet kent.

EdK

Forumguru
2e hands columbus op legale manier is in algemeen toch duurder dan Zenec.
Maar kijk eens bij de Tijger Tilburg ( google ) en daar is in algemeen nog wel te onderhandelen over de prijs.

kansberg

Forumguru
Een hele mooie die je op het oog hebt, en de prijs lijkt mij zeker goed, ondanks het ontbreken van navi. Heb hem 'stiekem' even bekeken :bloos:

Vorig jaar heb ik ook een uit België geïmporteerd exemplaar gekocht en deze bevalt mij uitstekend, de onderhoudshistorie was bekend en heb tot op de dag van vandaag geen spijt van de keuze.

Succes met de 'transactie!'.

Bovenaan Onderaan